Nacionalni park Krka mogao bi s čak milijun kuna financirati ostanak Ryanaira u Zadru kroz reklamu u u tom niskobudžetnom avioprijevozniku koji slijeće u Zemunik. Na to je danas na konferenciji za medije upozorio saborski zastupnik Hrasta i kandidat za šibenskog gradonačelnika Hrvoje Zekanović koji je doznao za taj naputak resornog ministarstva o kojem će sljedeći tjedan raspravljati Upravno vijeće NP Krka.
– Ovih dana mediji su puni informacija o kadrovskim promjenama u Krki. Dok slušamo i čitamo kadroviranju, zaboravljamo koji je smisao Upravnog vijeća. Naime, na sljedećoj sjednici namjerava se donijeti odluka o financiranju zadarske zračne luke s milijun kuna. Koliko znam, takvu odluku bi trebalo donijeti i Upravno vijeće NP Plitvička jezera – kazao je Zekanović.
Argument za novac koji bi trebao ići zadarskoj zračnoj luci je taj da ministar ima legitimitet upravljati nacionalnim parkovima koji su državni.
– U Zadar slijeće nekoliko avioprijevoznika. Doduše, Ryanair u Zadar dovodi oko 60 ili 70 posto putnika, a da bi negdje slijetao, plaća mu se za odabir zračne luke. Iako nadležni tvrde kako je Zemunik i šibenska zračna luka, tamo zapravo niktko ne radi iz Šibenika, već ljudi iz Zadarske županije, a mi plaćamo ostanak jednog avio prijevoznika – istaknuo je kandidat za gradonačelnika.
Državna revizija pokazala je kako je zračna luka prikazana kao neučinkovit sustav, a apsurd je, kaže Zekanović, tim viši što će NP Krka platiti milijun kuna Turističkoj zajednici grada Zadra koja će potom platititi zajedničko oglašavanje Ryanairu.
– Nevjerojatno je da se priča o ugroženoj bioraznolikosti NP Krka, a golemim iznosom se fiancira oglašavanje da bi još više ljudi dolazilo u taj park. Smatram da je ta odluka prema Šibeniku nepravedna jer posjetitelji iz zadarske zračne luke odlaze i u Telašćicu, Vransko jezero, kao i na Ultru i Zrće. Zašto oni ne plate i pomognu zračnoj luci Zadar u njezinom financiranju – upitao se Zekanović.
Ipak, saborski zastupnik najviše strahuje kako neće biti novca za šibenske projekte u kulturi i sportu, sad kad Krka mora pomagati ostanak Ryanaira u Zadru.
– Treba preispitati naputak resornih ministarstava. Nadam se da će Upravno vijeće donijeti odluku u interesu Šibenika jer naše gospodarstvo je na koljenima. Nemate koga zamoliti za financiranje, a upravo je Krka bila jedna od rijetkih koja je pomagala projekte – rekao je Zekanović te dodao da sva dobit zračne luke, kao i prirezi zaposlenika, ostaju u Zadarskoj županiji, a svi nas uvjeravaju kako je to i naš aerodrom.