Predstava Ženski orkestar prema adaptaciji dramskog teksta Jean Anouilha u režiji mlade redateljice Arije Rizvić premijerno će biti održana u četvrtak, 10. ožujka, u Hrvatskom narodnom kazalištu u Šibeniku, a povodom toga danas je održano i predstavljane predstave.
– Svim damama, ženama, majkama i kraljicama čestitam njihov dan pa povodom ovog dana se poklopilo i to da nas očekuje premijera ženske predstave. Posebno mi je zadovoljstvo i čast da smo kao kuća imali priliku i mogućnost izrealizirati ovu predstavu pogotovo u ovom sastavu, relativno mladih ljudi na čelu s Arijom i njenim autorskim timom i to uz sve nevolje kroz koje smo prolazili od studenog do danas uz razne kombinacije datuma premijere i načina rada, odnosno, korone koja nas je sa svih strana omela u produkciji ove predstave. I evo dva dana prije premijere možemo reći da smo uspjeli projekt dovući do kraja – uvodno je kazao ravnatelj HNK Šibenik Jakov Bilić.
Redateljica Arija Rizvić i dramaturginja Mirna Rustemović kreirale su svoj ženski orkestar satkan od neobičnih likova, koje smještaju u restoran ekskluzivnog lječilišta na obali. Uzimajući kao ključnu odrednicu klasični narativni tekst kroz predstavu stvaraju pomalo čehovljansku atmosferu učmalosti, čežnje, čekanja, nemogućnosti promjene spajajući je s mediteranskim ugođajem. Kako predstava odmiče stvara se autorski tekst zajedno s ansamblom koji pokušava u suvremenom vremenu odgovoriti na odnose, probleme i situacije iz klasičnog komada u želji da oslobodi svoje likove.
– Stvarno sam počašćena što radim u HNK Šibenik i mislim da smo napravili dobru predstavu koja će biti dugo na daskama i na raznim gostovanjima. Bio mi je prekrasan proces i s glumicama iz šibenskog kazališta i s mojim stalnim glumcima iz Zagreba s kojima često surađujem, a u tu je i moj autorski tim. To je komedija prema originalnom predlošku Jean Anouiha. Predstava je režijski postavljena u kabaret formi tako da imamo glazbu koju uživo izvode glumci i to jako vješto – kazala je redateljica Rizvić.
Inače, u fokusu predstave je mali orkestar grotesknih likova koji su, svatko iz svojih razloga, primorani svirati u restoranu koji se nalazi u sklopu mondenog lječilišta. Nitko od likova ne uživa u svom radu i sviranju u tom lječilištu, ali iz godine u godinu sviraju tamo i ostaju zarobljeni u svojoj nemogućnosti odlaska.
– Za početak predstave smo se temeljili na klasičnom tekstu koji smo malo osuvremenili, htjeli smo se orijentirati na točni određeni vremenski kontekst koji tamo postoji, fokusirali smo se na likove i njihove priče koje smo proširili, a ono što nam je bilo zanimljivo je ta neka čehovljanska atmosfera koja postoji, nemogućnost odlaska, učmalost za vrijeme koje stoji, odnosno, želje likova koji se žele pomaknuti i krenuti dalje, a ne mogu. Ono što smo mi napravili – mi smo pustili te likove, oslobodili ih, kao što u svom orkestru postoji pauza, nama je ovdje pauza neko oslobođenje – osvrnula se i Mirna Rustemović koja je zaslužna za adaptaciju teksta.
Redateljica je oko sebe okupila snažnu glumačku ekipu koju čine Franka Klarić i Ana Perković kao članice glumačkog ansambla HNK u Šibeniku uz gostujuće glumce: Marina Redžepović, Iva Šimić Šakoronja, Gloria Dubelj i Ivan Čuić. Scenski pokret potpisuje Larisa Lipovac Navojec, autorsku glazbu Ivan Pešut, kostimografkinja je Ana Mikulić, scenografiju potpisuje Frane Celić, a za svjetlo je zaslužan Josip Bakula.
– Progovaramo o onome što se naravno nas tiče i kao žena i kao ljudi i umjetnici ali to ne znači da nemamo pravo i ironizirati, reći da nam je teško što se tiče te ženske perspektive. Ovo ima jedan tematski okvir u smislu orkestar i glazbe, ali zapravo govori o životima koji se nisu dogodili te koji su se trebali dogoditi, a vjerojatno nikad neće. Same sebe ironiziramo i na kraju se smijemo samima sebi jer što ćemo drugo, to je ipak najzdravije – zaključila je glumica Marina Redžepović.