Učenici putnici iz zapadnog dijela županije kasne na prvi sat u jutarnjoj smjeni otkako su počeli radovi u središtu Šibenika u sklopu Aglomeracije, jer autobusi voze obilazno preko Bioca. Poseban problem imaju učenici Ekonomske škole i Gimnazije Antuna Vrančića koji u prosjeku gube 15 do 20 minuta prvog sata, zbog čega roditelji sve više negoduju i traže izmjenu voznog reda.
– Naš autobus kreće iz mjesta u 7.30 sati, odnosno u 7.35 jer s njim putuju ne samo učenici s pokazima, nego i ostali mještani. Dok vozač naplati karte, treba mu neko vrijeme. Autobus sada vozi preko Bioca i djeca koja idu u Gimnaziju kasne na nastavu, a škole za to nemaju sluha. Primjerice, moje dijete ide u Ekonomsku školu i daju mu neopravdane sate za kašnjenje, zbog čega ga mi moramo voziti svako jutro ili pronaći nekoga da ga prebaci do škole kako ne bi kasnilo na nastavu. Ja njih donekle razumijem, jer učenik svaki dan izostaje s polovice prvog sata, ali ravnatelji moraju shvatiti da ovo nije problem djece nego organizacije voznog reda – smatra majka jednog učenika iz Zatona.
Druga majka, također iz Zatona, svaki dan kasni na posao kako bi odvezla kćer u školu na vrijeme.
– Djeca su prvi tjedan pokušala dobiti ispričnicu na Autobusnom kolodvoru zbog kašnjenja autobusa, a oni im ih nisu htjeli dati. Ne možemo ovako funkcionirati, jer ovo nije problem koji će trajati mjesec dana. Radovi su najavljeni za do kraja školske godine, treba nešto hitno promijeniti – govori naša sugovornica.
Predstavnike škola, kažu, zasad nisu kontaktirali, što potvrđuje i Igor Friedrich, ravnatelj Ekonomske škole Šibenik.
– Dosad nisam dobio takvu informaciju, pa zbilja ne mogu reći je li netko od učenika zbog kašnjenja autobusa dobio neopravdani sat. Vjerojatno postoje problemi s kašnjenjem, ali kažem, dosad do mene nije došla neka ozbiljnija priča po tom pitanju – kazao nam je Friedrich u čijoj je školi, od ukupno 300 učenika, polovina putnika.
Tko treba napraviti prvi korak? Dok se oni dogovaraju, djeca i dalje kasne
Roditelji su se ipak požalili na adrese predstavnika Mjesnih odbora. Oni su pak jednoglasni u stavu da problem treba što prije riješiti.
– Roditelji djece su me zvali da imaju problem, jer jasno je da je put do škola puno duži s ove strane grada, a profesori uopće nemaju sluha za razlog njihovog kašnjenja. Kontaktirao sam pročelnicu za društvene djelatnosti Grada Šibenika, obavijestio direktora ATP-a Šibenik koji je spreman na dogovorno rješavanje problema, ali je napomenuo kako u tome trebaju sudjelovati svi, od Grada preko predstavnika škola, mjesnih odbora, općina i gradova koji imaju taj problem. Međutim, ravnatelji bi trebali napraviti prvi korak ka rješavanju toga – stav je Borisa Dukića, predsjednika Mjesnog odbora Zaton.
I Marko Lokas, predsjednik MO Raslina, smatra da je nedopustivo da djeca cijelu školsku godinu kasne na prvi sat zbog duljeg vremena vožnje autobusa.
– Čim smo saznali za problem, kontaktirali smo direktora ATP-a Šibenik koji je poručio da autobus može polaziti ranije ako se svi dionici slože s tim. Prema posljednjim informacijama, od sljedećeg tjedna autobus bi trebao kretati iz Rasline u 7.10 sati, pa tako više ne bi trebalo biti kašnjenja – izjavio je Lokas.
Nadalje, Općina Tribunj s problemom kašnjenja autobusa susreće se zadnjih par godina, a ne samo proteklih mjesec dana otkako je raskopana Ulica kralja Zvonimira u Šibeniku, tvrdi načelnik Marko Grubelić.
– Naša djeca uredno kasne u školu zadnje tri, četiri godine, ne samo sada, i za to je kriva neorganiziranost ATP-a kojem, paradoksalno ali istinito, Općina plaća dio novca za prijevoz učenika. Naime, mi sufinanciramo učeničke pokaze u iznosu od 25 posto, 25 posto pokriva Županija, a ostatak Ministarstvo. Učenici svejedno kasne na nastavu u Vodice i Šibenik, a ništa manje važno za napomenuti je i to da je karta od tada poskupjela gotovo duplo – riječi su Grubelića.
Pošaljite e-mail. Tako će ATP Šibenik imati bolji uvid u problem
‘Mi smo tu da se prilagodimo građanima’, poručuje direktor Auotransporta Šibenik Branimir Knez i poziva građane koji imaju problem s ATP-om, da im pošalju e-mail.
– Tko god ima bilo kakav problem vezano uz prijevoz koji se tiče ATP-a Šibenik, neka se obrati na e-mail autotransport@atpsi.hr i mi ćemo im u što kraćem roku odgovoriti, a ujedno ćemo imati i bolji uvid u problem – govori Knez.
Dosad su pojedinim linijama izmijenjeni vozni redovi zbog kašnjenja, a Knez je svjestan da će toga biti sve više kako se bude bližila zima i lošije vrijeme.
– Dosad su me kontaktirali predstavnici Mjesnih odbora Zatona i Rasline koji su me obavijestili o tom problemu, ali ponavljam da nam se građani, korisnici našeg prijevoza trebaju javiti u pisanom obliku. Nakon toga ćemo sjesti s Gradom Šibenikom, predstavnicima općina i mjesnih odbora kojih se problem tiče i dogovarati daljnje aktivnosti oko izmjena voznog reda. Svakako, napravit ćemo sve što je u našoj moći da korisnici budu zadovoljni – dodaje direktor šibenskog ATP-a.
Šibenski dogradonačelnik Paško Rakić, inače zadužen i za društvene djelatnosti, kratko nam je kazao kako će tijekom jutra kontaktirati upravu ATP-a Šibenik i pokušati dogovoriti izmjenu voznog reda kako bi svi učenici osnovnih i srednjih škola u Šibeniku na vrijeme stizali na nastavu.