Diana Bolanča turistički je vodič nešto više od deset godina. Taj posao je, kako kaže, proizišao iz ljubavi za ovaj grad i njegovu kulturnu baštinu, a to joj je ujedno i prilika da upozna nove ljude te svakodnevno koristi svoje znanje stranih jezika. Radi u Konzervatorskom odjelu u Šibeniku u sklopu Ministarstva kulture i povremeno na Veleučilištu u Šibeniku predaje kulturno-povijesnu baštinu na tečaju za turističke vodiče. Svestrana žena koja sve stigne. Uz sve navedeno je i majka dvoje djece- Roka i Sunčice.
Jedna je od osnivača Udruge turističkih vodiča Mihovil i ujedno prva predsjednica.Trenutno je na toj funkciji Jasenka Ramljak.
Zašto je udruga osnovana?
-Udrugu turističkih vodiča Mihovil osnovali smo kako bismo zaštitili prava turističkih vodiča te da se izborimo za prepoznatljivost. Ujedno radimo i na stručnom usavršavanju. Svake godine tijekom zime organiziramo stručna predavanja za članove udruge. Ovu smo zimu u suradnji s Muzejom grada Šibenika organizirali edukaciju za stručno vođenje po muzeju, kako bi se kustosima olakšao rad. Udruga trenutno broji 50-ak članova.
Turistički vodič je ambasador svoga grada. Možeš li nam približiti svoj posao?
-Prezentacija turističkog vodiča je jako važna, način na koji turistima predstavi svoj grad. Uzalud spomenici i znamenitosti, ako se ne predstave na pravi način, gosti će biti razočarani. Vodila sam diplomate, političare, veleposlanike, ali i različite grupe turista, međutim, prema svima se postavim isto-svima s istim žarom pričam o Šibeniku. Pruža mi zadovoljstvo svoj grad predstaviti u najboljem svjetlu. I iznimna mi je radost kad mi turisti na kraju vođenja kažu da se stvarno vidi da volim svoj grad-to mi je najveća nagrada.
Što turisti znaju o našem gradu i kojih je najviše?
-Šibenik je turistima, zaista, otkriće. Za Dubrovnik i Split su čuli, dok o našem gradu ne znaju gotovo ništa. Nažalost, u gradu se zadržavaju jako kratko tek jedan do dva sata, jer u gradu nema hotela. Šibenik im je još uvijek usputna stanica između Splita i Zadra. Ali, zanimljivo je, grad ih uvijek oduševi. Svi imaju pozitivne komentare na čistoću grada, a negativni komentari obično se odnose na žice od struje, koje su estetski neprimjerene ovom prostoru. Od gostiju brojni su Japanci, koji dolaze i tijekom zime, ima dosta Francuza, Španjolaca…Ljudi krivo percipiraju da sezona traje od šestog do devetog mjeseca. Sezona kreće već s Uskrsom i traje do desetog mjeseca. U predsezoni i posezoni najviše dolaze organizirane grupe.
Možeš li izdvojiti nešto što turiste posebno oduševi?
-Sve ovisi o vremenu koje gosti provedu u našem gradu. Međutim, katedrala oduševi sve: izgled, gradnja- isključivo od kamena, montažnom gradnjom (slaganje kamena na kamen), kupola i svodovi katedrale, glave na apsidama ( 71 ljudska i 3 lavlje). Krstionica je vrhunac oduševljenja. Pod južne apside ( turistima je tu ulaz zabranjen) istovremeno je strop krstionice. Tu se na najbolji način vidi montažni način gradnje. Točno je reflektirano što se nalazi ispod. Ispod južne apside je krstionica. U središnjem polju je lik Boga Oca i golubica Duha Svetoga. Središnji reljef nalazi se točno iznad krstioničkog zdenca. Kad se dijete krsti, ono simbolizira Isusa Krista. Na taj je način Juraj Dalmatinac uveo humanizam, stavivši čovjeka u centar događaja krštenja, a u isto je vrijeme dijete povezano s Bogom Ocem koji gleda odozgo. Uokolo središnjeg medaljona teče natpis na latinskom koji kaže:’ Ovo je sin moj ljubljeni, u njemu mi sva milina’. U okolnim poljima su anđeli.
Uživali smo u ovoj Dianinoj priči o gradu, a usput i naučili nešto novo. Nadamo se i vi.