Turistička zajednica grada Šibenika je ove godine pokrenula projekt IQM Šibenik u suradnji s tvrtkom Feel IQM s ciljem podizanja kvalitete destinacije koja postaje ključan čimbenik u odabiru destinacije. Objavljeni su i preliminarni rezultati istraživanja.
– Preliminarni podatci su ukazuju da možemo biti izuzetno zadovoljni rezultatima koji su pokazali kako je ukupna kvaliteta destinacije za 2021. godinu 91/100 na temelju 13.051 recenzije. Za prvi dio 2022., mjerenja su pokazala da je kvaliteta destinacije 93/100 – objavili su iz Turističke zajednice Šibenika.
Preporuka svjetske prakse je da je najniža prihvatljiva kvaliteta usluge i proizvoda 80/100, a budući je kvaliteta Šibenika daleko iznad toga možemo zaključiti kako je Šibenik izuzetno konkurentan i mora težiti zadržavanju ovih odličnih rezultata.
Osnovni cilj projekta je uspostaviti dijalog u turističkom sektoru i osigurati uvjete za rast kvalitete turističke ponude grada Šibenika. Kroz ovaj projekt će se sustavno i kontinuirano provoditi monitoring, pratiti razvoj kvalitete, savjetovati kako unaprijediti destinacijsku kvalitetu.
Jedna od glavnih faza projekta je početno mjerenje kvalitete i online reputacije turističkih dionika. Provedena su mjerenja uz procjenu i usporedbu parametara s relevantnih platformi Google Maps, Booking, Trip Advisora, a mjerena je on line reputacija za razdoblje 1.1. – 31. 12. 2021., te za razdoblje od 1.1. – 01. 06. 2022. godine.
Mjerenjem je obuhvaćeno oko 150 objekata iz skupina atrakcije, kampovi, hoteli, hosteli, lokalna proizvodnja, javna infrastruktura, privatni smještaj, restorani, caffe barovi, agencije.
– Vjerujemo da svaki dionik turizma Šibenika želi ostvariti kvalitetu u skladu sa destinacijskim nivoom, te se ovim rezultatima potiče da se svojom kvalitetom jača konkurentnost i ugled cjelokupne destinacije. Ono što je bitno naglasiti je da je kvaliteta destinacije stabilna tokom cijele godine, ne dolazi do smanjenja kvalitete u špici sezone, što je izuzetno pohvalno za sve dionike. Naravno još uvijek ima dosta mjesta na napredak, potrebno je osvijestiti važnost interakcije s gostima, te važnost recenzije koje je proteklih nekoliko godina izuzetno važan i relevantan marketinški alat – poručuju iz Turističke zajednice Šibenika.
Iz TZ grada Šibenika pozivaju sve dionike i pružatelje usluga da potaknu i motiviraju svoje goste da ostave svoje recenzije na web platformama kako bi povećali on line reputaciji i unaprijedili kako vlastito poslovanje, tako i prepoznatljivost destinacije.