Prometne navike Šibenčana: Uglavnom pješačimo ili smo u svom automobilu, a javni autobusni prijevoz je nepopularan

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Rezultati istraživanja u postupku izrade Master plana održive urbane mobilnosti Grada Šibenika predstavljeni su danas u šibenskoj Gradskoj vijećnici.

Riječ je o ključnom strateškom dokumentu koji će definirati buduće intervencije u promet i cestovnu i pomorsku infrastrukturu na području Grada Šibenika, te povećati razinu pripremljenosti i mogućnost financiranja projekata iz EU fondova u području prometa. Grad Šibenik je nositelj projekta s partnerima Šibensko-kninskom županijom i Gradom Vodicama.

Danas predočeni rezultati za bilo koga tko živi u Šibeniku i ima bilo kakva iskustva s javnim gradskim prijevozom nisu novost, međutim, istraživanje je moralo biti provedeno kako bi izrađivači Master plana imali uvid u sve probleme i prometne potrebe građana. Također su se upoznali sa stanjem postojeće prometne mreže i usluga za mobilnost.

intermodal-naslovna

Rezultate istraživanja predstavila je Violeta Benković iz tvrtke Promel Urbanex, koja je obavila opsežno istraživanje prometne potražnje anketiranjem u 500 kućanstava, terenskim istraživanjem na pet lokacija uz još 300 anketa, brojenjem prometa motornih vozila na 21 lokaciji zimi i ljeti, te istraživanjem javnog prijevoza na šest lokacija.

-Prikupljeni socio-ekonomski podaci, prometna ponuda i prometna potražnja, zajedno će u konačnici dati multimodalni prometni model. Već sada je jasno da je korištenje javnog gradskog prijevoza vrlo slabo i da javni gradski prijevoz nije popularan kod stanovnika Šibenika, kazala je Violeta Benković.

Zanimljivo je kako podaci Državnog zavoda za statistiku iz 2011. godine pokazuju da se u Šibeniku najviše komunicira pješke, čak 41 posto, te osobnim automobilom, 40 posto. Gradskim autobusima građani se koriste tek 11 posto.

Ovogodišnje istraživanje tvrtke tvrtke Promel Urbanex pokazuje kako 76 posto građana nikada ne koristi lokalni autobusni prijevoz, dok se osobnim automobilom na gradskim relacijama svakodnevno koristi skoro četvrtina građana, a još četvrtina automobil koristi nekoliko puta tjedno.

intermodal-2

O projektu izrade Master plana govorio je gradonačelnik Šibenika Željko Burić.

-Cijeli projekti Intermodal koji sagledava problem prometa i prometovanja, kako u urbanoj cjelini grada Šibenika tako i na morskom dijelu grada. Kaprije, Žirje i Zlarin su praktički naše gradske četvrti koje mi pokušavamo povezati u jedan jedinstveni prometni sustav. Master plan prometa grada šibenika dat će konačno odgovore na sve one probleme u gradu, kako vezano uz promet u mirovanju tako i uz probleme prometa u kretanju. Dat će stručan i donekle znanstveni odgovor na sve prijepore koje često puta stvaraju ljudi koji nisu ni educirani niti osposobljeni za donositi takve sudove, primjerice; kakve, gdje i koliko nama garaža treba, kako i na koji način riješiti ulaze u grad, prometne čvorove, kazao je Burić.

Gradonačelnik Burić je naglasio da, kao odgovorna gradska uprava, žele dati odgovore na svakodnevne probleme sugrađana, a Master plan će omogućiti aplikaciju za sredstva europskih fondova.

intermodal-1

Kako je rekao Miroslav Petrović, savjetnik za razvoj Upravnog odjela za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika, kroz projekt UrbEco, čiji je sastavni dio i Master plan prometa nastojat će se rješiti cijelokupnu problematiku prometnog sustava Šibenika.

-Master plan održive urbane mobilnosti Grada Šibenika se izrađuje u okviru projekta ‘Intermodalni urbani ekološki sustav javnog prijevoza autobusima i brodovima- UrbEco’, čiji ukupni troškovi iznose 1.031.608 kuna, od čega Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture iz Operativnog programa Promet financira 876.866 kuna, a Grad Šibenik sudjeluje sa 154.741 kunom. Cilj projekta je sve manjkavosti javnog prometa Šibenika prepoznati i dati preporuke za njihovo rješavanje, te time ispuniti uvjete koje Europa postavlja za sufinanciranje svih budućih projekata u prometu koje će Grad Šibenik aplicirati na EU fondove, kazao je Petrović.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.