Više

    Aktualni sat 10. sjednice Gradskog vijeća

    Problemi stare gradske jezgre, aplikacija za autobuse, plaća direktora Vodovoda, neka od gorućih pitanja grada

     

    Rikard Marenzi sa liste Stipe Petrine je na aktualnom satu 10. sjednice pokrenuo raspravu oko života građana stare gradske jezgre. Navodi, kako im je u ljetnim mjesecima život katastrofa.

    – I ja živim u starom djelu grada i dijelim sudbinu tih ljudi koji pod pritiskom turizma tamo više ne mogu normalno živjeti. Uvjeren sam da građani koji tamo provedu ljetne mjesece zaslužuju neku naknadu. Tamo je sav šušur, glasna glazba, gužve do pola noći, ne mogu pronaći pakring. To se produženjem sezone nastavlja i u ovim mjesecima. Čak i naši prvašići koji pokušavaju ići u školu i steći normalne navike ne mogu zbog gužvi. – Treba pomoći građanima koji su hrabri i strpljivi i vjerujem da se to može. I sam pokušavam ljeti nači parking i to je gotovo nemoguće od bolnice do vatrogasnog doma. Ovo ljeto sam parkirao na Poljani preko noći i morao platiti 140 kuna, pa tko to može platiti?! Komunalni redari samo čekaju kad će zalijepiti kaznu, to je čista zloća odavno to nisam vidio. Makar se motorima može dati da se parkiraju na Starom pazaru kao što je bio slučaj ljeti. Preko 3000 motorista je u gradu zamislite da svi oni po gradu ljeti voze automobile. . Vidio sam s prvim vikendom rujna da se i tamo sada lijepe kazne. Treba omogućiti građanima stare gradske jezgre da se parkiraju na trećoj etaži Poljane od 23 sata do 7 ujutro. Pokažite da vam je stalo – kazao je Marenzi.

    Gradonačelnik mu je kazao kako je imao prilike voditi razgovore sa građanima iz drugih gradova koji ljeti dolaze raditi u Šibenik i koji su zadovoljni s parkingom u Šibeniku.

    – Prekjučer idem na kavu prije posla i odem do Bronzina i iznenadilo me da ima mjesta za parking koliko želite- Turisti su otišli i zaključak je jednostavan. Ljeti je gužva zbog turista, ali morate znati da je preko 90 posto stare gradske jezgre u privatnom vlasništvu stariji odlaze mladi imaju nove navike a stare objekte pretvaraju u apartmane. Parking se daje turistima jer se pojedinci ne mogu parkirati jer su sve iznajmili, nerede rade domicilni stanovnici, a ne turisti. Sami smo donosioci reda i mira u gradu, postoje odluke parkiralište i komunalni red. Stari pazar nije napravljen za parkiranje iako smo to ovo ljeto dozvolili kada nema alternativne mogućnosti. Kada kulturološki dođemo do toga da se poštuje regulativa moći ćemo nešto napraviti. Nastojimo i nastojat ćemo uvoditi red jedan od načina je i videonadzor tada ćemo imati argumente i dokaze za sankcioniranje. Nije to samo problem kod nas ima toga i u Splitu. Svjesni smo pritiska turizma ali od njega i svi ti ljudi koji iznajmljuju žive. On nam godišnje u državni proračun donosi milijarde tako i u gradski. Hoćemo živjeti od turizma ili ne – kazao je gradonačelnik Burić.

    HDZ-ovog vijećnika Hrvoja Dunkića zanimalo je u kojoj je fazi mobilna aplikacija Gradskog parkinga za online kupnju karata za javni gradski prijevoz.

    – Ovih dana prijevoz je aktualan. Zadovoljan sam što smo krenuli 1. rujna i zadovoljan sam što je besplatan za sve građane kroz rujan. Pokazalo se da na svim linijama ima velik broj korisnika, autobusi su popunjeni. Aplikacija je trenutno u testnoj fazi. Ona nudi prodaju karata a kako je prijevoz trenutno besplatan kada krene prodaja karata ona će postati dostupna – kazao je Goran Bulat direktor Gradskog parkinga.

    Mario Kovač iz Domovinskog pokreta naišao je na zanimljiv podatak. Naime u izvješću Vodovoda i odvodnje Šibenik stoji kako su primanja rukovodstva u 2020. godini iznosila 527 826 kuna, od kojih je 44 tisuće kuna mjesečno odlazilo na mjesečnu plaću.

    – Želim objasniti tko je to rukovodstvo Vodovoda i odvodnje. To je uprava društva, a uprava je jedan čovjek odnosno direktor. Odbor tvrtke je sa tadašnjim direktorom sklopio menadžerski ugovor. Ne znam je li ovo moja greška no tada je Paško Rakić, dogradonačelnik ili kolegica Badžim, sklopili ovaj ugovor. Pa ta plaća je veća od plaće premijera, predsjednika države i daleko veća od one gradonačelnika. Primjetio sam da je ove godine i oko 10 tisuća kuna manja. Takvo razbacivanje javnim novcem pa je li to moralno i korektno prema građanima? Ova tvrka je monopolist na našem području a direktor se imenuje političkim putem, ovoga je predložio profesor Zekanović – kazao je Kovač.

    Gradonačelnik mu je odgovorio kako na čelu tadašnjeg odbora nije bio Paško nego Ante Rakić te kako direktor nije imenovan od strane’ profesora’ Zekanovića već putem javnog natječaja. Tada je za govornicu stigao i prozvani direktor.

    – Ja svoju placu nisam sebi odredio, dobro ste primijetili i da je smanjena. Ukinuti su mu razni dodacikao npr. za dijete i darovi za dijete. Vodovod ne radi samo na području Šibenika već na području tri županije i to je velik opseg posla – kazao je direktor Vodovoda Damir Martinović.

    Vijećnik Nenad Renje upitao je nadležne postoji li mogućnost uvođenja dodatnih linija za Vrpolje. Vikendom vlak ne vozi, autobusi ne postoje.

    – Uvedite to kako bi djeca koja se žele družiti sa svojim vršnjacima mogla doći u grad, bilo bi dobro kad bi vikendom imali makar tri linije i za ljude koji rade. Treba pomaknuti i satnice prijevoza da pojedini autobusi polaze ranije. Može li se to popraviti u nekoj novoj studiji prijevoza – pitao je Renje.

    Dogradonačelnik Mileta kazao je kako se satnice prijevoza mogu pomaknuti no kako uvođenje novih linija trenutno nije moguće zbog manjka autobusa.

    Za govornicu je ponovno stigao vijećnik Marenzi koji se pita je li gradonačelnik ljut na građane starog dijela grada.

    – Govorite kako je te ljude potrebno naučiti kulturi i ponašanju, a nikako im ne izlazite u susret. Potrebno je napraviti neke ustupke u parkiranju, u gradu je uvijek nešto drugo važnije. Sve se radi u korist turizma – kazao je Marenzi.

    Gradonačelnik mu je kazao kako svoju osobnu percepciju njega kao čovjeka ne treba nametati i drugima.

    – Građani na izborima kažu što žele. Sve ćemo napraviti da se građani u starom gradu osjećaju ugodno ali moraju shvatiti realnost. Turizam je ono što građani žele, nisu to samo hoteli ili gradske tvrtke u centru grada već apartmani u privatnom vlasništvu. U nekim državama ne možete kupiti auto bez da nemate osiguran parking. Zar očekujete da će sve biti ostvareno preko noći. Grad nije napravljen za 21. stoljeće gdje je auto standard mi imamo više automobila po glavi stanovnika nego Zagreb. Komunalna kultura ne samo Šibenika nego cijele države se svakog dana vidi. Vožnja, parkiranje, otpad nemojte mi reci da nered na pijaci radi grad. Evo primjer kad se netko parkira na prometnoj traci pa se za to i kazni ljudi su spremni fizički se obračunati s komunalnim redarom. Je li za to grad kriv? Ako odredimo točan sat prikupljanja otpada i netko kasnije donese svoje smeće je li i za to grad kriv? Kada se u pojedinim višekatnicama prostori predviđeni za prikupljanje i odvajanje otpada koriste kao garaže i spremišta je li grad kriv? Kada se uvede kažnjavanje stvari će biti drugačije jer to je jedini način funkcioniranja u uređenim sredinama – kazao je Burić.

    Vijećnik Branko Kronja zapitao se što sa parkingom na području cijelog grada.

    – Poljana je bila cilo lito puna. Gdje bi te aute bile da nema Poljane. Ona je samo prvi takav projekt. Draga i podzemna garaža na tom području je isto projekt koji se planira. Izmještanje policijske postaje iz centra grada gdje se planira višeetažna garaža te izmještanje vatrogasnog doma i uređenje parkinga tamo još je jedan plan. Trenutno se vodi bitka sa Hrvatskim željeznicama kako bi se parking kod socijalnog uredio. Sve ovo zahtjeva vrijeme i realizaciju ali i pokazuje da smo svjesni problema parkiranja i svim djelovima grada i da radimo na njihovom rješavanju – zaključio je gradonačelnik.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Sabrina Buljubašić, nova direktorica HNK Šibenika: ‘Osjeti se...

    Nakon što je dan ranije sa Šubićevca stigla vijest kako je Sabrina Buljubašić postala direktorica kluba, u petak je ta 35-godišnja sportska pravnica i...

    Škola i DVD Drniš udružili snage: Uređenje igrališta...

    U organizaciji Osnovne škole Antuna Mihanovića Petropoljskog i uz pomoć DVD-a Drniš, uređeno je školsko igralište. Inače, igralište je prije dvije godine Šibensko-kninska županija neformalno...

    ‘OPÉRA FRANÇAIS’ – novi glazbeni projekt Nere Gojanović...

    Mezzosopranistica Nera Gojanović i pijanistica Gordana Pavić u utorak, 23. travnja u 20 sati u kazališnom foajeu izvest će koncertni program pod nazivom 'Opéra...

    Nove kamere za brzinu stižu i na prometnice...

    Uz prometnice diljem zemlje postavljeno je 117 kamera za kontrolu brzine koje se izmjenjuju u 400 kućišta. MUP je početkom godine nabavio još 77...

    NAJNOVIJE

    Sabrina Buljubašić, nova direktorica HNK Šibenika: ‘Osjeti se pozitivna atmosfera od ureda do travnjaka, sportski cilj je jasan’

    Nakon što je dan ranije sa Šubićevca stigla vijest kako je Sabrina Buljubašić postala direktorica kluba, u petak je ta 35-godišnja sportska pravnica i...

    Škola i DVD Drniš udružili snage: Uređenje igrališta OŠ Antuna Mihanovića Petropoljskog

    U organizaciji Osnovne škole Antuna Mihanovića Petropoljskog i uz pomoć DVD-a Drniš, uređeno je školsko igralište. Inače, igralište je prije dvije godine Šibensko-kninska županija neformalno...

    ‘OPÉRA FRANÇAIS’ – novi glazbeni projekt Nere Gojanović i Gordane Pavić

    Mezzosopranistica Nera Gojanović i pijanistica Gordana Pavić u utorak, 23. travnja u 20 sati u kazališnom foajeu izvest će koncertni program pod nazivom 'Opéra...

    Nove kamere za brzinu stižu i na prometnice Šibensko-kninske županije

    Uz prometnice diljem zemlje postavljeno je 117 kamera za kontrolu brzine koje se izmjenjuju u 400 kućišta. MUP je početkom godine nabavio još 77...