Gradonačelnik Burić prvi put pod Poljanom

Poljana – ‘preslik duše Šibenika’ i ishodišna točka ‘pristojnog’ javnog prijevoza

‘Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu’ puni je naziv projekta Grada Šibenika u kojem je projekt Poljane tek prvi korak u razvoju objedinjenog sustava organiziranja i upravljanja svim oblicima javnog prijevoza. Taj projekt predstavili su danas na prvoj etaži garaže pod Poljanom gradonačelnik Šibenika Željko Burić, direktor Gradskog parkinga Goran Bulat, pročelnik Odjela za gospodarstvo Petar Mišura i zamjenik gradonačelnika Danijel Mileta.

– Prvi put sam u podzemlju Poljane i namjerno sam čekao da sve bude gotovo da zaista mogu realno percipirati svoj osjećaj kao građanin i kao dijete ovog grada. Bez lažne patetike mogu reći da svi koji vole Šibenik mogu biti ponosni, a to će biti i nakon subote kada dobiju punu predodžbu onoga što jest sada naša Poljana. Temeljni cilj je bio vratiti središnji trg gradu Šibeniku, a Poljana je bila uvijek naš identitet i znak prepoznatljivosti. Ona je preslik duše Šibenika i mi njome vraćamo ono što Šibenčani zaslužuju – kazao je Burić.

Naglasio je Burić kako je Poljana dio ogromnog projekta za koji je Grad Šibenik dobio ogroman udio nepovratnog novca iz Europe.

– Poljana je prva, središnja točka integrirane mobilnosti, a to podrazumijeva i dalnje rješavanje velikog komunalnog problema grada, a to je naš javni prijevoz za koji Šibenčani zaslužuju da bude uljuđeniji, pristojniji i kvalitetniji i to im s ovog mjesta obećavamo – dodao je Burić, zahvaljujući svim sugrađanima na strpljivosti.

Sve prometne studije isticale su kao krucijalni problem Šibenika, nedostatak parkirališnih mjesta, a Poljanom se i taj problem malo ublažava.

– Drugi problem pokazala je studija u okviru Master plana održive urbane mobilnost, a to su različiti oblici prijevoza u gradu koji međusobno nisu integrirani. Uz nedostatak parkirališnih mjesta, sve je to rezltiralo prometnim gužvama i velikim emisijama štetnih plinova. Nepostojanje aplikacije, odnosno informacijskog sustava za lakše pronalaženje slobodnih parkirališnih mjesta i loš javni prijevoz, uzrokovali su smanjenu kvalitetu života, prvenstveno u staroj gradskoj jezgri – kazao je Bulat.

Svi ovi problemi definirali su glavne ciljeve projekta ‘Integrirane mobilnosti’ čije provođenje će u konačnici značiti kvalitetnije uvjete života u Šibeniku. Kroz četiri komponente projekta Šibenik će dobiti Studiju organizacije i integracije javnog prijevoza, aplikaciju informativnog sustava za lakše pronalaženje parkinga, upravo završeni logistički centar Poljana te 11 novih niskopodnih autobusa.

– Studije će biti srž ovoga projekta. Uskoro idemo u javnu nabavu te studije, a procijenjena vrijednost je 3,5 milijuna kuna s PDV-om. Studija će obuhvatiti cjelokupnu organizaciju javnog prijevoza u Šibeniku. Obuhvatit će i novu tarifnu politiku ‘koliko koristiš toliko platiš’.Studija će koordinirati cestovni, autobusni promet s brodskim linijama, a Šibenik je jedini grad koji je uspostavio i sufinancira dvije lokalne brodske linije. Nastavak je i mobilna aplikacija za planiranje putovanja i kupnju kartu za različite vidove prijevoza preko mobitela. Ta aplikacija će za korisnike biti besplatna, a procijenjena vrijednost nabave je milijun kuna bez PDV-a. Njome će se moći i rezervirati parkirališno mjesto, platiti parkiranje, kupiti integrirane vozne karte svih prijevoznika koje uspijemo povezati u ovaj projekt, a služit će i za rezervaciju logističkih prostora Poljane koji služe pretovaru za opskrbu te rezervaciju električnog vozila za opskrbu u staroj jezgri – najavio je Mišura.

Početak izrade aplikacije planiran je za kraj ove godine. Studija će dati odgovr i na pitanje hoće li novi javni gradski prijevoz biti po modelu koncesioniranja, samostalna gradska tvrtka ili će biti organizacijska jedinica jedne od postojećih gradskih tvrtki.

– Koji god model bude u startu će imati veliku pogodnost, a to je 11 novih niskopodnih autobusa prilagođenih osobama s invaliditetom i prometnim uvjetima grada Šibenika – dodao je Mišura.

Svih 11 novih autobusa, koje će Grad Šibenik nabaviti tijekom sljedeće godine, prometovat će na intenzivnim gradskim linijama.

– Procjena je da je za pokriti cijelo administrativno područje grada Šibenika potrebno 27 autobusa. Studija će nam kazati točno koja nam je vrsta autobusa potrebna i koliki je ukupan broj. Za očekivati je da ćemo osnovati gradsku tvrtku koja će se baviti javnim gradskim prijevozom i podići ga na daleko višu razinu. Kao dio infrastrukture 17 autobusnih stajališta bit će informatizirano, odnosno pokriveno displejima kako bi sugrađani znali kada koji autobus dolazi i kada polazi – kazao je Mileta te najavio za ponedjeljak potpisivanje ugovora Hrvatskih cesta i Strabaga za izgradnju novog čvora Rokići.

Na pitanje zašto tri etaže i 256 parkirališnih mjesta Mileta je odgovori, zato jer nije stalo više.

– Teze da će garaža povećati gužve u prometu ne drže vodu. Gužve u prometu su i sada vidljive, a razlog im je manjak parkirališta. Gužve stvaraju automobili u potrazi za parkirnim prostorom i zbog toga kruže gradom. Ovaj objekt neće riješiti sve probleme parkiranja u Šibeniku, ali će ih drastično smanjiti. Bez obzira što je pod Poljanom podignuta kvaliteta parkinga cijene ostaju iste, pet kuna izvan sezone i 10 kuna u sezoni – rekao je Mileta.

Na kraju su novinari obišli sve tri etaže garaže, a na Poljani im je prezentiran način i ruta kojom će turistički vodiči provoditi goste Poljanom objašnjavajući sve njene arheološke spomenike, simboliku fontane-sata i okolnih spomenika povijesne i moderne arhitekture. Zanimljivi su i tehnički detalji u izvedbi platoa Poljane koji će omogućiti postavljanje dodatne urbane opreme, poput velikih suncobrana, tendi, tribina i druge opreme za različita događanja na točkama sa svim potrebnim priključcima.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.