Više

    Mladi i poduzetni: Svi odlaze u Dublin, a oni pokazuju da se može uspjeti i u Šibeniku

     

    Martina, Danijel, Tonko i Borna naizgled su četiri različite osobe koje veže ista stvar – vjera u sebe i hrabrost da pokušaju. Hrabrost da u današnje vrijeme započnu i održe posao i pokažu da se, iako je trava kod susjeda možda zelenija, i u Šibeniku može uspjeti.

    Njih četvero su ‘mladi i poduzetni u Šibeniku’ koji su na danas održanoj tribini u šibenskoj knjižnici, koju je organizirala udruga P.A.R.K u sklopu ovogodišnje Kulturaljke, podijelili svoje iskustvo i otkrili kako su hobije pretvorili u posao. Uspješan posao.

    Šibenčanka Martina Gracin lani je otvorila salon za šminkanje ‘Zara’ i dugogodišnju ljubav prema šminkanju pretvorila u posao.

    – Šminkanje je moja velika ljubav od malih nogu, cijeli sam se život šminkala, no u nekom periodu me prošla volja da šminkam sebe jer sam otkrila ljubav prema šminkanju drugih. Potom sam upisala privatni tečaj kod Saše Jokovića, koji me poveo sa sobom na Fashion week gdje sam radila pet dana. Kod otvaranja salona olakotnu oklonost je predstavljala činjenica što imam vlastiti prostor, a što se tiče financijske strane, imala sam veliku pomoć od obitelji i dečka, podijelila je vizažistica Martina svoje iskustva pokretanja vlastitog posla i otvaranja salona za šminkanje ‘Zara’.

    pod

    Martina i dalje radi  na pola radnog vremena u knjigovodstvenom servisu , a dio doprinosa joj plaća sadašnji šef tako da je i to olakotna okolnost u cijeloj priči.

    Termini šminkanja su uglavnom ‘bookirani’ preko vikenda, a ono što njezin salon čini posebnim je činjenica što nudi usluge šminkanja toko cijelog tjedna kada  klijenti mahom traže usluge šminkanja za fotografiranje za dokument ili kad idu na razgovor za posao.

    – Najvažnije u svemu tome je biti svoj, ne kopirati druge i ljudi će to prepoznati. Isto tako, kao u svakom sličnom poslu u kojemu je komunikacija s klijentima na prvom mjestu, veliku ulogu igra kakva ste osoba. Netko će kod mene možda doći jer sam mu simpatična i brbljava. Ima teških dana kad se pitam jesam li pogriješila, radim li krivo ali tu ‘uskoči’ moja obitelji i prijatelji koji su mi velika podrška i vjetar u leđa, kazala je Martina i poručila mladim osobama da vjeruju u sebe.

     

    pod4

    Danijel Hrg, dizajner nakita s dugogodišnjim poduzetničkim iskustvom, usporedio je situaciju nekad i danas.

    – Prije je bilo bolje jer su nam davali više prostora, danas nema odgađanja i poslovanje iziskuje dosta discipline. Kriza je napravila svoje i prije dvije godine je bilo najgore ali sad već mogu reći da se pomalo budimo. Zima je i dalje teška, ali s dolaskom toplijih dana i turista budi se i stara gradska jezgra, a samim time i imamo više posla. U poslovanju je važno biti ažuran, pratiti trendove ali i dalje ostati svoj. Ovo što radim je moj hobi i moja strast i u poslu mi je bitna direktna komunikacija s kupcima. U tome možda i leži razlog zašto web prodaja nije aktivna jer ono što ja radim ljudi moraju probati. To nije roba široke potrošnje i svaki taj komad nakita ‘pripada’ određenoj osobi, a putem interneta je ponekad teško procijeniti, kazao je Hrg koji iza sebe ima brojne suradnje u vidu revija i snimanja.

    Njegova poduzetnička priča započela je prije 15 godina i s financijske strane pomoć je ‘došla’ kad su prodali automobil koji su on i supruga dobili od svekra. A dalje? Radi, prodaj, ulaži dalje.

    – To je jedina tajna napredovanja i razvijanja posla kod mene. Radim dvokratno, imam obitelj i koliko god je to ponekad teško uskladiti, može se. Nikad se nisam bojao rada, kao tinejdžer sam radio kao konobar, a u jednom periodu sam i prodavao krumpire na kamionu na Vidicma, ispričao je vlasnik Deni Designa.

    Savjet za mlade?

    – Gradite svoje snove, ne tuđe. Put je težak ali se može, kazao je kratko.

    Tonko Mikulandra oduvijek je volio glazbu i fotografiju, a danas je te dvije strasti spojio i od njih živi. Zajedno s prijateljem otvorio je foto studio ’82’, organizira partyje i nastupa kao DJ.

    pod3

    – Kako sve to iskombiniram? Kad radim party na njemu i fotografiram, a ponekad i sviram. Fotografija je oduvijek bila moja velika ljubav, formalnog obrazovanja u tom pogledu nemam, jedina ‘škola’ je youtube, kazao je Tonko koji ipak u budućnost planira školovanje.

    Tajnu marketinga nije otkrio iako je naglasio da je danas nemoguće bez društvenih platformi kao što su Instagram i Facebook. I još nešto – sretan kupac.

    – U životu treba riskirati jer bez rizika i nema uspjeha. U svemu tome bitna je podrška obitelji, a ja sam sretan što je meni moja pružila veliku i bezuvjetnu podršku, kazao je Mikulandra.

    Borna Škornjak ime je koje vežemo uz palačinka bar Roll’n ‘Joy koji je prije nekoliko mjeseci otvorio svoja vrata u Dalmare centru.

    Student Veleučilišta u Šibeniku u posao je ušao zajedno s kolegicom i ‘boljom polovicom’ Simonom Fuzul.

    Znanje stečeno na kolegijima primijenili su u stvarnosti i hrabro ‘zaplivali’ poduzetničkim vodama. Poduzetnom dvojcu ovo nije prvi zajednički projekt budući da već dva ljeta vode smoothie bar u Zadru i zahvaljujući tome ‘ispekli’ su ugostiteljski zanat i naučili kako voditi poduzeće.

    Dosta vremena posvetili su istraživanju tržišta i to je ono što smatraju temeljem svakog poslovanja.

    pod2

    – Imali smo ideju, volju i želju, ali nismo imali dovoljno novčanih sredstava. U ovaj projekt smo krenuli prvo s bankama, ali kako smo start-up, banke nas nisu uzimale u obzir jer smo firma mlađa od dvije godine. Banka nas je zavlačila nekoliko mjeseci i u konačnici smo odustali od banke, našli investitore i započeli projekt. Sve ono što smo naučili na fakultetu smo primijenili i ovdje, ništa bitno drugačije jer drugo nismo ni znali. Investitore je privukla ideja stvaranja franšize budući da franšiza palančikarnica ne postoji u Hrvatskoj. Stvaramo brend i idemo u smjeru da postanemo nacionalna priča. Rezultati su nam ovdje iznad svih očekivanja, na Facebokuku nas prati četiri tisuće ljudi, ispred nas se nalaze četiri ugostiteljska objekta, a mi radimo tek nekoliko mjeseci, kazao je Borna i otkrio da je u cijeloj priči marketing jako bitan.

    U planu je širenje posla, prvo na području županije, a onda i u Hrvatskoj.

    – Poduzetništvo je jedini pokretač gospodarstva i uvijek ću potaknuti sve one koji se žele ‘baciti’ u neki posao ali tek onda kad će od sebe dati sto posto. Drugačije je nemoguće. Bitno je i da ne radite tuđi posao, jer ne možeš u isto vrijeme biti i kuhar i menadžer i marketinški stručnjak, kazao je Borna i naglasio da je tanka linija između uspjeha i neuspjeha.

    Poruka za mlade?

    – Nemojte ići vani, probajte i vi dokazati da se ovdje može. Malo teže, da, ali nije nemoguće, zaključio je mladi poduzetnik.

    pod5 pod6 pod7 pod8 pod9

    Cilj tribine je bio, kako su otkrili organizatori, pokazati mladim ljudima koji imaju hobi  da se u Šibeniku ipak može pokrenuti nekakav svoj biznis i od toga živjeti.

    Tradicionalno koncertno finale Kulturaljke 2017. održava se već ovu subotu pod hangarom na Bribirskim Knezovima  gdje na velikom koncertu sviraju Spectrum, The Strings, Azra tribute i Hladno Pivo. Karte se još danas i sutra mogu kupiti u pretprodaji caffe barovima Baldekin, Bono i Azimut po 60 kuna.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Moćan i autentičan: Nova kolekcija dizajnerskog nakita za...

    Šibenska umjetnica čiji rad obožavaju ljubiteljice i ljubitelji moćnih komada nakita koji podižu svaku odjevnu kombinaciju, predstavlja svoju drugu mušku kolekciju. Ovog puta je...

    Juraj Batelja predstavio knjigu ‘Mamma Schiavona ili Majka...

    Knjiga „Mamma Schiavona iliti Majka Božja Hrvatska “ autora mons. dr. sc. Jurja Batelje, , predstavljena je u ponedjeljak 22. travnja u Interpretacijskom centru...

    Županija objavila Javni natječaj za dodjelu financijskih sredstava...

    Šibensko-kninska županija objavila je na svojim stranicama Javni natječaj za dodjelu financijskih sredstava iz Proračuna Šibensko-kninske županije za 2024. godinu iz područja zdravstva, socijalne...

    Porezna uprava upozorava: Širi se prijevara o povratu...

    Iz Porezne uprave u utorak su upozorili da se aktualizacijom povrata poreza bilježe brojni pokušaji prijevara kolanjem phishing poruka u kojima se pošiljatelj lažno...

    NAJNOVIJE

    Moćan i autentičan: Nova kolekcija dizajnerskog nakita za muškarce, nosi ga i Dino Jelusić

    Šibenska umjetnica čiji rad obožavaju ljubiteljice i ljubitelji moćnih komada nakita koji podižu svaku odjevnu kombinaciju, predstavlja svoju drugu mušku kolekciju. Ovog puta je...

    Juraj Batelja predstavio knjigu ‘Mamma Schiavona ili Majka Božja Hrvatska’

    Knjiga „Mamma Schiavona iliti Majka Božja Hrvatska “ autora mons. dr. sc. Jurja Batelje, , predstavljena je u ponedjeljak 22. travnja u Interpretacijskom centru...

    Županija objavila Javni natječaj za dodjelu financijskih sredstava udrugama s područja zdravstva, socijalne skrbi, veteranskih udruga i udruga proizašlih iz Domovinskog rata

    Šibensko-kninska županija objavila je na svojim stranicama Javni natječaj za dodjelu financijskih sredstava iz Proračuna Šibensko-kninske županije za 2024. godinu iz područja zdravstva, socijalne...

    Porezna uprava upozorava: Širi se prijevara o povratu poreza. ‘Apeliramo na sve obveznike da pozorno čitaju poruke’

    Iz Porezne uprave u utorak su upozorili da se aktualizacijom povrata poreza bilježe brojni pokušaji prijevara kolanjem phishing poruka u kojima se pošiljatelj lažno...