Cijeli spektar različitih komentara, od pohvala do kritika, izazvalo je objavljivanje sheme prvih pet linija gradskih autobusa budućeg javnog prijevoza u Šibeniku. Kako je riječ o linijama koje sežu do Njivica, Meteriza, Šubićevca, Ražina, Zablaća i Brodarice, za očekivati je bilo komentare u stilu ‘njima je grad od mosta do mosta’ i pitanja što je sa ostalim naseljima koja administrativno pripadaju Gradu Šibeniku.
Nitko nije zaboravljen, a objavljena shema javnog gradskog prometa samo je prvi dio studije, potvrdio nam je šibenski gradonačelnik Željko Burić.
– Riječ je o promo objavi ljudi koji rade na studiji iz konzultantske tvrtke Ernst&Young. Studija još nije gotova i naravno da će biti obuhvaćeno kompletno administrativno područje Grada Šibenika. U tom su se članku autori samo dijelom osvrnuli na taj dio koji su razradili, a riječ je o samom središtu grada i križanju tih linija da bi pokazali kako će, upravo zbog tog drugačijeg pristupa cirkularnog funkcioniranja autobusa, oni biti dostupni svakih deset minuta – kazao nam je gradonačelnik Burić.
Plan je da cjelokupno administrativno područje bude obuhvaćeno komunalnim prijevozom i to na način da su isti kriteriji učestalosti linija kao što će biti u centru grada.
– Konzultanti imaju razrađene kriterije po kojima planiraju učestalost polazaka autobusa, između ostaloga broj putnika, frekventne sate i slično. Svi ti kriteriji primjenjivat će se za planiranje svih linija na cijelom području Šibenika – rekao je Burić.
Kako je Šibenik prostorno i najveći grad u Hrvatskoj cijeli sustav komunalnog prijevoza iziskuje i ogromnu financijsku potporu.
– Mi idemo u rebalans proračuna zbog komunalnog prijevoza. Moramo osigurati vrlo značajna sredstva da bi to funkcioniralo i to, ponavljam, po istim kriterijima na cjelokupnom administrativnom području Grada Šibenika. Studija, kada bude dovršena, reći će nam koliko još autobusa trebamo nabaviti i kolikih bi kapaciteta ti autobusi trebali biti. Mi, uz konzultante, imamo i svoju radnu grupu, jer je ovo kompleksan i težak posao, a ja ću kazati, možda je to i teška riječ, da će ovo biti revolucionarno za grad. Takav komunalni prijevoz ima intenciju da uvede red u promet u mirovanju i kretanju te uopće kulturološku razinu razmišljanja mojih sugrađana o komunalnom prijevozu – naglašava Burić.
Napominje kako on osobno želi razmišljati i funkcionirati u Šibeniku na isti način kao u Zagrebu.
– Dakle, ne gledam na sat, nego kad imam namjeru negdje doći, od točke A do točke B, jednostavno stanem na stanicu i sačekam da mi se pojavi autobus. To je organizirani javni prijevoz, a ne ovaj koji imamo sada u kojem moraš imati šalabahter kad koja linija gdje dolazi i budi sretan ako dođe – zaključuje Željko Burić.
Evo kako će izgledati nove gradske autobusne linije u Šibeniku