Catamaran Line je nova splitska tvrtka osnovana 2017. godine koja temeljem natječaja održava brzobrodsku liniju 9502 Žirje – Kaprije – Šibenik, a brodove je unajmila od tvrtke Linijska nacionalna plovidba i preuzela njihovo odžavanje s ciljem unaprijeđenja i poboljšanja sigurnosti i komfora plovidbe, istaknuli su čelni ljudi tvrtke na konferenciji za novinare na katamaranu ‘Bišovo’ u šibenskoj putničkoj luci.
– Svaki dan radimo na tome i unaprijeđujemo naše poslovanje. Upravo to je i razlog što smo s osnovnim brodom ‘Komiža’ trenutno u škveru. Nadamo se da će se to i vidjeti ovaj tjedan kada se ‘Komiža’ vrati u liniju. Uputili smo pozive mjesnim odborima Žirje i Kaprije i Gradu Šibeniku s kojima želimo razgovarati, napraviti rezime sezone i čuti što mi kao firma možemo napraviti za unaprijeđenje te linije. Spremni smo i za nabavu novog katamarana ili rekonstrukciju, istaknula je Inge Šerić,direktorica tvrtke Catamaran Line.
Kao i direktorica Šerić i Igor Lučić, voditelj sigurnosti tvrtke Catamaran Line, novo je lice tvrtke koja je prije dvije godine dobila na natječaju brzobrodske linije.
– Kada je Linijska nacionalna plovidba, čije smo brodove imali u najmu uz njihovo održavanje, upala u predstečajne probleme to se odrazilo i na stanje održavanja brodova. Sada su nam ugovori takvi da mi držimo sve od najma broda, komercijale do održavanja. Sigurnost putnika jest i mora biti na prvom mjestu, ali isto tako i komfor koliko ga može biti u skučenom prostoru bilo kojeg broda ili prijevoznog sredstva, rekao je Lučić.
‘Komiža’ se za dva dana vraća na liniju Šibeni – Kaprije – Žirje i oni koji plove na toj ruti trebali bi odmah vidjeti promjene na bolje.
– Za vrijeme koje smo iskoristili za poslove obaveznog održavanja mi smo napravili i određene zahvate vezane za dizanje razine putničkog prostora i pomorskog prostora. To ćemo raditi i sljedeće godine jer smo zainteresirani za održavanje ove linije. Uz razgovor s predstavnicima mjesnih odbora i Grada Šibenika želimo se u našim budućim planovima što je moguće više približiti njihovim potrebama. Ovo su putnički brodovi za one koji nose samo priručnu prtljagu, ali smo svjesni da je ovo i otočka linija pa nam je ideja da, uz blagoslov države, nosimo i poneki priručni teret za potrebe otočana, najavio je Lučić.
Brodovi tvrtke Catamaran Line su sigurni za ovakav vid prijevoza i rijetki prekidi veze, tvrdi Lučić, događali su se samo kod procjene ugroženosti sigurnosti putnika, ali to je pitanje projekata i izgradnje potrebne infrastrukture u lukama. Svi njihovi kapetani i mornari su pomorci s višegodišnjim iskustvom i svim potrebnim kvalifikacijama.
– Uz nepovoljne vremenske uvjete i pristaništa kakva jesu nije nemoguće da se dogode i manje greške. Kapetan ‘fora’ napravio je sve što je morao, ali more koje se dizalo je vratilo brod nazad kao ‘laštik’ i nasjeo je na rivu. Nije to bio nikakav katastrofalan sraz, bio je iznad vodene linije, ali mi smo s tim brodom morali na popravak. Baš taj kapetan kojem se to dogodilo jedan je od najboljih pomoraca u našoj kompaniji. More je takvo, a njemu tko zna hoće li se takva greška ikad dogoditi, kaže Lučić.
Jasno mu je da se često opravdano prigovaralo na stanje brodova i Lučić od toga ne bježi, već su snimili stanje plovila i krenuli redom sređivati stanje.
– Sada smo u u poslu pripreme električnoga ili makar hibridnog broda za linije koje ne traže brzine veće od 20 nautičkih milja. Konkretno ova linija ima prosječnu brzinu 12 milja zbog ograničenja u kanalu sv. Ante i u pristupima Žirju i Kapriju. Brzina nikad ne prelazi 17 milja što mi se čini idealnom za hibridni ili električni pogon, a duljina trajanja i brzina zadovoljile bi autonomiju napajanja broda. Želja nam je da se o svemu dogovorimo i pogodimo sve što je potrebno za takvu liniju na korist žitelja Kaprija i Žirja jer ovo je otočka linija, nije turistička, naglasio je Lučić dodavši da želju i novce imaju te da će sami ulagati u ono što se dogovore da je najbolje rješenje.