Kad živite na administrativnom području Grada Šibenika onda s pravom očekujete razinu komunalne opremljenosti primjerenu gradskoj sredini i u najmanju ruku jednaku brigu o sigurnosti djece koliko god bili udaljeni od Poljane. A upravo to od šibenske gradske uprave, zasad bez rezultata, traže stanovnici Protega donjih i Bušaca u Dubravi. Do sada nisu izlazili u javnost, ali im se, kažu, čaša strpljenja prelila.
Njihova su mjesta povezana s gradskim središtem cestom koja od Bušaca prolazi ispod autoceste i od Protega donjih vodi kraj crkve Gospe od zdravlja prema državnoj cesti i tunelu Dumbočica. Bez obzira na znakove ograničenja brzine tom dionicom vozi se prebrzo, a iako je riječ o naseljenim mjestima uz cestu, do autobusnih stajališta nema nogostupa kao ni obilježenih pješačkih prijelaza.
– Moje dijete, kao i sva ostala, do autobusne stanice dobrim dijelom mora hodati po kolniku jer je teren uz cestu takav da ne može hodati dalje od kolnika, a na povratku iz škole izlazi na autobusnoj stanici u nepreglednom zavoju i mora prelaziti cestu kojom rijetki voze poštujući ograničenje brzine. Kod nas nema ni kamera koje bi eventualno zabilježile takve prekršaje – priča nam Nikolina Protega.
Nije da u gradskoj upravi ne znaju za problem stanovnika Protega donjih i Bušaca jer oni već duži niz godina pokušavaju objasniti problem i tražiti od nadležnih minimum sigurnosti za svoju djecu u prometu. Za sada nisu naišli na bezrezervnu spremnost nadležnih da riješe tu situaciju. Nisu čak dobili, što je ovih dana popularno, ni obećanje da će nešto biti poduzeto.
– Ima sigurno petnaestak godina da smo pisali Komunalnom odjelu i gradskoj upravi vezano za tu cestu u Protegama gornjim. Tu su učestale prometne nesreće, a do sada su dvije osobe poginule. Prva nesreća bila je 1987. godine i tada je poginula mlada cura, a prije sedam-osam godina žena koja se vraćala kući iz crkve. Godinama upozoravamo da bi tu bio neophodan nogostup i dodatna ograničenja brzine. Tu su autobusna stajališta bez pješačkih prijelaza. Godinama se nas zavlači i sad u proteklih šest mjeseci su nam dali neku nadu i obećanja. Nedavno sam zvala pročelnika Joška Jurića koji mi je rekao kako tu ima puno problema. Ja sam mu na to odgovorila kako svo ovo vrijeme nismo išli u javnost, ali ćemo i to morati. Na to mi je kratko odgovorio, onda me više ne zovite – kaže Nikolina Protega.
Njezine riječi potvrdio nam je i Joško Jurić, pročelnik gradskog Odjela za komunalne djelatnosti, uz napomenu kako ne misli nikada raditi pod ucjenama, nego isključivo uz sve potrebne suglasnosti struke.
– Što se tiče nogostupa koji bi morao povezivati pješačke prijelaze i dvije autobusne stanice to Gradu uopće nije problem, nije ni financijski zahtjevno. Problem je lokacije, a riječ je o nizbrdici i zavoju na kojima vozači, unatoč ograničenju, prolaze velikim brzinama dijelom ceste koji je nepregledan. Moj je jedini strah da bi ucrtavanjem pješačkog prijelaza na takvoj dionici pješacima dali nekakvu lažnu sigurnost. Mi smo bili na toj lokaciji zajedno s projektantom koji je potvrdio kako može izraditi projekt za sve što god želimo, ali to na takvoj dionici ceste neće jamčiti sigurnost pješaka. U međuvremenu smo tražili i mišljenje policije tako da još uvijek promišljamo kako riješiti taj problem. Jednostavno je ucrtati pješački prijelaz, ali što smo time dobili? Nije to dovoljno jer se znakovi ograničenja brzine tu uglavnom ne poštuju, na takvoj cesti nije dozvoljeno postavljanje uspornika, a pitanje je bi li i policijske kamere bile dovoljan jamac sigurnosti pješacima. Ugibališta su na najgorem mjestu te ceste tako da bi i pješački prijelaz bio na najnesigurnijoj točki te prometnice, a to, vjerujem, ne žele ni roditelji iz tih mjesta. S ovim problemom mučili su se i moji prethodnici, ali to ne znači da ne tražimo rješenje. Vjerujem da ćemo do kraja siječnja imati definitivnu odluku struke i policije može li se tu nešto napraviti, a da svi budemo sigurni kako smo napravili kvalitetno i sigurno rješenje – kazao nam je Jurić dodaju kako bi sve što traže mještani odavno bilo napravljeno da nije riječ o vrlo rizičnoj lokaciji.