" "
Više

    " "

    Šibenska ekspedicija u prvoj etapi osvojila Kinu i Mongoliju

     

    Kako smo uspješno organizirali naš prvi veliki putopisni projekt odnosno klupsku ekspediciju ’60 dana oko svijeta’, odlučili smo se ove godine upustiti u još veću i opširniju priču iz čega je nastao projekt ’90 dana po svijetu’.  Projekti Hrvatskog kluba putnika bazirani su na grupnim putovanjima u sklopu kojih se omogućuje članovima odnosno sudionicima da sami biraju i kreiraju način na koji će obilaziti gradove na našim rutama, odnosno mogu obilaziti u manjim grupama ili solo. Poslije gotovo 9 mjeseci priprema konačno je došao dan polaska na prvu etapu putovanja kroz Rusiju, Mongoliju i Kinu. Bogato popunjeni program s raznim sadržajima uklopljenim u 15 dana trebalo je izdržati, ali kad ste na putu sve je puno lakše jer vas drži adrenalin, želja za istraživanjem i doživljajem nekog potpunog novog svijeta. Svijeta koji je do jučer bio samo fotografija iz nekog časopisa ili scena iz nekog dokumentarac, a sad ste tu.

    Pleso, dva sata prije leta, polako se okupljaju sudionici koji su došli iz gotovo svih dijelova Hrvatske. Bilo je tu članova iz Zagreba, Čakovca, Varaždina, Siska, Osijeka, Rovinja, Splita, Šibenika. Uzbuđenje je bilo na vrhuncu, svi su toliko čekali ovaj trenutak da mnogi vjerojatno noć prije nisu ni spavali od želje da konačno krenu. Ukrcali smo se na avion za Moskvu i naša avantura mogla je započeti. U Moskvi smo se zadržali kratko jer smo tu došli kako bismo se ukrcali na transsibirsku željeznicu s kojom ćemo putovati do Irkutska. Obišli smo Crveni trg, posjetili mauzolej Lenjina, katedralu sv. Vasilija, Povijesni muzej, Kremlj, divili se stanicama podzemne željeznicete smo seukrcali na Transsibirsku željeznicu. Ta kultna željeznica već duže vremena privlači mnoge avanturiste i pustolove iz cijelog svijeta koji žele doživjeti čari putovanja duž cijele Rusije, ali ona je zbog visokih cijena avio karata jedini prijevoz za lokalno stanovništvo. U istom vagonu susrećete i Mongola, koji se uputio kući na putovanje dugo 6000 km,ali i znatiželjne Europljane koji naslonjeni na prozore uživaju u prizorima prirode. Očekivati luksuz na ovoj željeznici je suluda ideja ukoliko ne platite kartu od preko 1.500 eura koja bi pokrila sve blagodati 21. stoljeća, ali tada sve gubi smisao. Zapravo na ovoj željeznici shvatite kako je 3 litre vode zapravo jako mnogo, odnosno dovoljno da se okupate i operete zube. Čekanje u redu za WC je sasvim normalna pojava na koju se brzo naviknete,a uski prostor već nakon prve prespavane noći i buđenja zapravo postaje jako prostran i dovoljan za 4 osobe, koliko ih se nalazi u svakom kupeu.Super je što dani provedeni u vlaku zbliže sve sudionike i stvore odličnu atmosferu u grupi nabijenu pozitivnom energijom. Samu ideju o gradnji željeznice, koja bi povezala St. Petersburg i luku Vladivostok (Vladar Istoka) koja se nalazi na Tihom oceanu, odobrio je daleke 1891. godine car Aleksandar II, a dovršena je 1916. godine. Postoje 3 pravca ove pruge – Transsibirska linija, Transmandžurska linija, koja završava u Pekingu i Transmongolska linija koja se podudara s Transsibirskom do grada Ulan Ude na istočnoj obali Bajkalskog jezera. Od Ulan Ude pruga nastavlja dalje prema glavnom mongolskom gradu Ulaan Batoru, a svoj put završava kao i Transmandžurska linija u Pekingu. Nas je put vodio do Irkutska kroz koji prolaze sve navedene linije, odakle smo se uputili prema malom mjestu Listvjanki koje se nalazi na obali Bajkalskog jezera.

    PREKRASNI BAJKAL

    baraka ekipa 2

    U samom mjestu, osim lijepih primjeraka drvenih kućica,nema se baš puno toga za vidjeti dok susjedne Boljše Koti do kojih smo doplovili brodom, jer ne postoji cesta, odaju predivnu i netaknutu prirodu tog kraja. S vidikovca do kojeg smo se uspeli pruža se prekrasan pogled na mjesto i Bajkalsko jezero. Inače, postoji legenda koja kaže da ukoliko se okupaš u njemu do koljena, produžuješ si život za 5 godina, a ako se cijeli okupaš onda ćeš živjeti 25 godina duže. Naravno da dio ekipe nije htio olako odbaciti ovu priliku za dodatnih 25 godina života. Razlog zbog kojeg ova legenda uopće i postoji je u temperaturi vode koja u ljetno vrijeme ne prelazi 10 do 12 stupnjeva, dok je zimi veliki dio jezera zaleđen i lokalnim ljudima služi kao cesta. U jezero se ulijeva 300 rijeka i rječica, dok iz jezera izvire samo rijeka Angari, koja prolazi kroz grad Irkutsk i ulijeva se u Arktički ocean. Kratko smo prošetali kroz Irkutsk, koji je najstariji i najveći sibirski grad i broji oko milijun stanovnika, nakon čega smo se ponovno ukrcali na vlak prema UlanUdeuiautobusomse uputili prema glavnom gradu Mongolije, Ulaan Batoru.

    NEOBIČNA MONGOLIJA

    Čudna je ta zemlja Mongolija, od nekad velikog carstva koje se prostiralo od Pekinga pa sve do naših krajeva svjedoči jedino mentalitet samih ljudi koji još u sebi čuvaju tu borbenost i impulzivnost. Činjenica je i da im je ostalo veliko prostranstvo, veliko kao tri Francuske, no ipak neusporedivo s velikim carstvom Džingis Kana, čije je ime danas maksimalno iskorišteno u turističke svrhe. Usprkos velikom teritoriju i obradivoj zemlji to je jedno od najrjeđe naseljenih prostora na zemlji – Mongolija broji samo tri milijuna stanovnika. Teško je na prvi pogled ne primijetiti da Mongoli voze jako dobre automobile, pretežno džipove, ali isto tako teško je ne primijetiti prometni kaos koji izgleda kao da ste u gradu u kojem živi 10 milijuna stanovnika, a ne jedan milijun. Ulaan Bator je trenutno jedno veliko gradilište, grade se poslovni neboderi, nove stambene zgrade, obnavljaju stare, uređuju se nogostupi, postavljaju komunalni priključci za cijeli grad, asfaltiraju se ceste. Jedan od razloga zbog kojih je došlo do investicija jesu novootkriveni rudnici zlata. Polako Zapad dolazi u ove krajeve, osjeća se prodor civilizacije, turisti dolaze osjetiti pravi nomadski život koji je do prije nekoliko godina vodila velika veličina Mongola. Prvu noć odmorili smo se u hotelu nakon čega smo se uputili prema muzeju Džingis Kana u sklopu kojeg je i njegova statua koja je ujedno najveća statua konjanika na svijetu, a nakon toga uputili smo se u NP Terelj i uživali u netaknutoj prirodi od čega izdvajamo Turtle Rock čije stijene neodoljivo podsjećaju na kornjaču. Noć smo proveli u tradicionalnim jurtama, a prije samog noćenja smo posjetili jednu lokalnu obitelj u njihovom domu u kojem smo degustirali lokalne specijalitete od čega izdvajamo fermentirano konjsko mlijeko.Idućeg dana čekalo nas jejahanje i bilo je to jedno jedinstvo iskustvo za sve članove ekspedicije. Poslije mongolske avanture uputili smo se u Peking. Sletjeli smo kasno navečer i dočekala nas je velika koncentracija smoga, ali nekako nas tijekom cijelog putovanja prati sreća s vremenom, tako da kad smo se ujutro probudili i krenuli u razgledavanje grada ugodno nas je iznenadilo vedro i sunčano vrijeme. Grad je to od preko 20 milijuna stanovnika i usprkos tome sve funkcionira u najboljem redu, što se na prvi pogled vidi po čistoći grada. Prvi dan smo se prošetali najvećim trgom na svijetu, Tiananmenom i obišli Zabranjeni grad te se popeli na vidikovac s kojeg puca prekrasan pogled na cijeli kompleks hramova koji broji ukupno 980 zgrada. Zabranjeni grad je bila carska rezidencija dviju velikih kineskih dinastija, Ming i Qing. Iz njega su 500 godina vladali carevi, a samo ime je dobio iz činjenice da nitko nije mogao ući u grad bez dozvole cara. Obično stanovništvo je živjelo izvan rezidencije u Hutonzima, kojih je danas ostalo jako malo jer nestaju pred gradnjom velikih poslovnih i stambenih nebodera.Ono malo preostalih možete obići u rikši koje vam domaćini nude po cijeni od nekih 80 kn po osobi. Jedan od najpoznatijih je onaj uz Zabranjeni grad koji su izgradili Mongoli za vrijeme dok je Kublaj Kan vladao svojim carstvom iz Pekinga. U Pekingu nas je oduševiloto što,unatoč velikim ulaganjima koja su promijenila stari izgled grada te prodoru zapadne kulture,grad je ipak uspio sačuvati šarm povijesnog nasljeđa i sigurno predstavlja pravi biser kineske kulture. Drugi veliki biser kineske turističke ponude zasigurno je Kineski zid, koji smo posjetili predzadnji dan našeg boravka u Kini. Iako se većina posjetitelja odlučuje na jeftiniju i bližu destinaciju Badaling, mi smo se odlučili za dalji i nešto skuplji dio zida, zbog želje da uživamo u tišini i da doživimo na pravi način tu znamenitost. Odabir Mutianyua bio je pun pogodak jer nije bilo puno posjetitelja, a do zida koji se nalazi na brdu moglo se ili žičarom ili laganim trekingom. Po povratku prema podnožju očekuje vas prava adrenalinska poslastica jer se spuštate niz tobogan, a vožnja traje nekih dvije ili tri minute. Posljednjeg dana uživali smo još malo u neodoljivoj kineskoj kuhinji, od koje je sigurno najpoznatija Pekinška patka ali i sva ostala hrana je fenomenalna.

    ŠIBENSKA ĆAKULA

    baraka i ekipa

    Posjet Pekingu iskoristio sam i za posjet maloj kulturno-športskoj koloniji Šibenčana, pa je pala ‘ćakula’ s Frankom Gulin, Goranom Tomićem i Tončijem Cinottijem. Franka vodi hrvatski program na China Radio International, dok Goran i Tonči uspješno vode pekinški nogometni klub Baxi i najveće su iznenađenje 2. lige te imaju velike izglede da uvedu klub u 1. ligu.Puni doživljaja s putovanja kroz trikulture i s mnogo lijepih uspomena krenuli smo natrag prema Hrvatskoj. Sada slijedi kratka pauza, a onda 21. rujna krećemo prema Južnoj Americi, točnije prema Peruu odakle kreće naša nova avantura po zemljama Latinske Amerike. Naši članovi koji su se odlučili za ovaj dio putovanja već sitno broje i jedva čekaju da putovanje krene. Vi nam se još možete pridružiti na dijelu kroz Argentinu, Urugvaj i Brazil jer imamo dva slobodna mjesta. Sve informacije o projektu možete naći na stranici www.hrvatskiklubputnika.com.

    PIŠE: Nikola Baraka

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    FOTO Na Veliki četvrtak u šibenskoj katedrali održana...

    Misu posvete ulja u katedrali svetog Jakova u Šibeniku, na Veliki četvrtak 28. ožujka u jutarnjim satima, predvodio je šibenski biskup Tomislav Rogić. Uz...

    Provedite dan u Azimutu! Popodne obavite ‘šoping’ na...

    U klubu Azimut program u petak, 29. ožujka počinje već u popodnevnim satima tradicionalnim buvljakom u 16.30 sati a potom kreće koncert riječkih Ministranata...

    Ne propustite posjetiti Prvić Luku i naučiti šivati...

    Kreativke s Prvića ovaj put osmislile su novi projekt, 'ŠUŠKA – šudari & škanjeli', podržan od Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova, koji ima...

    Župan Marko Jelić nositelj liste koalicije ‘Odgovor sjevera...

    Stranka Akcija za promjene predstavila je u četvrtak programske točke koalicije s Agrarnom strankom te potpisala deklaraciju o predizbornoj i postizbornoj suradnji s Nezavisnom...

    NAJNOVIJE

    FOTO Na Veliki četvrtak u šibenskoj katedrali održana misa posvete ulja

    Misu posvete ulja u katedrali svetog Jakova u Šibeniku, na Veliki četvrtak 28. ožujka u jutarnjim satima, predvodio je šibenski biskup Tomislav Rogić. Uz...

    Provedite dan u Azimutu! Popodne obavite ‘šoping’ na buvljaku a navečer plešite uz Ministrante

    U klubu Azimut program u petak, 29. ožujka počinje već u popodnevnim satima tradicionalnim buvljakom u 16.30 sati a potom kreće koncert riječkih Ministranata...

    Ne propustite posjetiti Prvić Luku i naučiti šivati ‘šudar’ ili izraditi svoj ‘škanjel’

    Kreativke s Prvića ovaj put osmislile su novi projekt, 'ŠUŠKA – šudari & škanjeli', podržan od Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova, koji ima...

    Župan Marko Jelić nositelj liste koalicije ‘Odgovor sjevera i juga’ u devetoj izbornoj jedinici

    Stranka Akcija za promjene predstavila je u četvrtak programske točke koalicije s Agrarnom strankom te potpisala deklaraciju o predizbornoj i postizbornoj suradnji s Nezavisnom...