Na posljednje putovanje do rezališta u Turskoj, brodskim sirenama i crkvenim zvonima, ispraćen je jučer poslijepodne iz Iskra brodogradilišta i Šibenika drevni plovni dok koji je obilježio povijest šibenske brodogradnje i postao jednim od obilježja veduta Šibenika.
Izgrađen je 1924. godine u Italiji. Dug je 77, a širok 22 metra i 20 centimetara, a nosivost mu je 1500 tona. U Šibenik je došao 1950. godine, u tadašnji Mornaričko tehnički remontni zavod koji je u uvali sv. Petra osnovan 1948. godine, na mjestu nekadašnje austrougarske središnje mornaričke baze osnovane 1905. godine.
U Hrvatsku, odnosno tadašnju Jugoslaviju dopremljen je nakon Drugog svjetskog rata kao dio paketa ratnih reparacija fašističke Italije. U Šibeniku je vjerno služio 72 godine.
Kako su priopćili iz brodogradilišta, zamijenit će ga novi, suvremeni plutajući dok koji se kraje prošle godine, prije rata u Ukrajini počeo graditi u ukrajinskom državnom brodogradilištu Pallada iz Khersona. Bit će dug 120 metara, širok 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona.
– Nažalost, zbog ratnih zbivanja proizvodnja je obustavljena, ali mi se nadamo da će rat u Ukrajini uskoro biti okončan i da će biti nastavljena gradnja ovog doka. To nam je najveća strateška investicija u zadnjih 100 godina koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unapređenje kvalitete usluga – kaže Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.
Novi dok omogućit će servisiranje gotovo čitave flote trajekta Jadrolinije, svih brodova HRM-a, uključujući i budući izvanobalni ophodni brod, te luksuznih jahta duljine preko 100 metara.