Više

    Ulaganje u ljude i digitali razvoj

    HPB u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila neto dobit od 170,4 milijuna kuna

     

    Hrvatska poštanska banka u prvih devet mjeseci 2019. godine ostvarila je neto dobit od 170,4 milijuna kuna, što je 38,1 posto više nego u istom razdoblju lani. Operativna dobit iznosila je 284 milijuna kuna, što je 45 milijuna kuna više u odnosu na isto razdoblje 2018. godine, dok je stanovništvu plasirano 1,4 milijarde kuna za prvih devet mjeseci.

    Operativna dobit porasla je 18,8 posto ili 45 milijuna i dosegla 284 milijuna kuna. Neto kamatni prihod veći je 4,5 posto pod utjecajem rasta bruto kredita i smanjenja kamatnog troška zbog nastavka prelijevanja oročenih depozita na a-vista račune. Neto prihod od provizija i naknada također je porastao 4,5 posto i to u sva tri poslovna sektora koja bilježe rast broja i aktivnosti klijenata. Operativni troškovi su porasli 6,4 posto u skladu s realizacijom pripajanja Jadranske banke te strateškim projektima koji su pokrenuti s ciljem optimizacije procesa odnosno postizanja ušteda.

    Imovina HPB-a 30. rujna 2019. iznosi 24,2 milijarde kuna ili 13,7 posto više nego krajem 2018. Ukupni bruto krediti su porasli 13,9 posto na 14,2 milijarde kuna uz povećanje u svim segmentima poslovanja. Depoziti stanovništva i gospodarstva nastavljaju rast što ukazuje na povjerenje klijenata i stabilnu depozitnu bazu uz snažan utjecaj integracije Jadranske banke. Depoziti stanovništvu rasli su za 13,7 posto, depoziti gospodarstvu 1,3 posto, a ukupni depoziti dosegli 20,4 milijarde kuna.

    Skok kredita građanima – HPB dosegla 15-postotni udjel u APN kreditima

    Ukupni krediti stanovništvu porasli su oko 750 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. godine, pritom su stambeni krediti porasli 14,9 posto. U devet mjeseci HPB je plasirala oko 1,4 milijardi kuna stanovništvu uz rast svih vrsta kredita. Banka je u posljednja dva mjeseca postigla izvrstan rezultat sa subvencioniranim stambenim kreditima za koje je ponudila najnižu kamatnu stopu: odobreno je 627 kredita, 155 posto više u odnosu na prošlu godinu, s volumenom blizu 400 milijuna kuna. Tako je udio Banke koja ima 5,5 posto tržišta, u APN programu dosegao visokih 15 posto. Uspjeh je utoliko veći jer je u 80 posto slučajeva riječ o novim klijentima HPB-a.

    Rast poslovanja s poduzetnicima

    Porast kredita u segmentu velikih poduzeća i javnog sektora iznosi 385 milijuna kuna, a u segmentu SME-a čak 536 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. s povećanjem broja klijenata za više od 40 posto. Tržišni udio kredita gospodarstva, uključujući i velika poduzeća i SME, je porastao sa 5,3 posto krajem 2018. na 5,7 posto (podaci za lipanj 2019.).

    Digitalno poslovanje

    Ukupan broj korisnika internetskog i mobilnog bankarstva na kraju rujna dosegao je 176 tisuća. Broj poslovnih korisnika mobilnog bankarstva porastao je čak 58 posto u odnosu na isto razdoblje 2018. ePoslovnica HPB-a sve je važniji kanal prodaje i to uz najčešći pristup putem mobilnog bankarstva za građane.

    Kapital

    Kapital HPB-a krajem rujna dosegnuo je 2,4 milijarde kuna, 20,5 posto više u odnosu na kraj prošle godine na što je značajno utjecala neto dobit.

    Pripajanje stambene štedionice

    U tijeku je projekt pripajanja HPB-Stambene štedionice pokrenut s ciljem nastavka optimizacije poslovanja Grupe i efikasnijeg upravljanja resursima nakon uspješnog pripajanja Jadranske banke.

    Od 11. rujna 2019. s radom je počela nova Uprava banke. Predsjednikom je imenovan Marko Badurina, a članovima Anto Mihaljević i Ivan Soldo.

    Marko Badurina/Predsjednik Uprave HPB-a

    – Dobri rezultati poslovanja za devet mjeseci omogućit će novoj Upravi da se u četvrtom kvartalu na odgovarajući način posveti i drugim izazovima i prioritetima s ciljem osiguravanja konkurentnosti Banke u narednom razdoblju.  Usmjereni smo na povećanje efikasnosti poslovanja, odgovorno upravljanje kapitalom, veća ulaganja u ljude koje smatramo najvećom vrijednosti Banke te bržu digitalnu transformaciju kako bismo osnažili HPB za rast i zauzimanje značajnog mjesta u novoj raspodjeli tržišnih pozicija. Naš je cilj rast HPB-a u uvjetima stalnih promjena na tržištu, zaoštravanja konkurencije u financijskoj industriji i sve zahtjevnijeg regulatornog okruženja. Temelj ostvarenja tog cilja su prilagođenost tržištu te potrebama naših klijenata i tom izazovu pristupamo s posebnom pažnjom – izjavio je Badurina.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Ovako su operirali prevaranti iz lažnog call centra...

    "Mobitel morate odnijeti u banku i čitavo vrijeme držati liniju otvorenom kako bismo mi mogli snimiti razgovor koji će se dostaviti sucu Turudiću na...

    VIDEO Gotovo pa nestvarni prizori: Dalmacija se zabijelila,...

    Travanj je poprilično iznenadio Hrvate. Nakon gotovo pa ljetnih temperatura i pospremanja zimske odjeće u ormare, vratila se mnogima nimalo ugodna hladnoća i vjetar,...

    Ryanair upravo ima super akciju. Letovi za Malagu,...

    Uzbudljive destinacije sada su doslovno na dohvat ruke, jer Ryanair, jedna od najvećih europskih aviokompanija, upravo ima super akciju. Sada je pravo vrijeme da...

    Umro je Damir Matković, jedno od najprepoznatljivijih lica...

    Preminuo je veliki novinar i urednik te godinama jedno od najprepoznatljivijih lica Hrvatske televizije Damir Matković. Osim novinarskog rada bio je izuzetno angažiran i...

    NAJNOVIJE

    Ovako su operirali prevaranti iz lažnog call centra koji su građanima oteli milijun eura, zloupotrijebili i Turudićevo ime!

    "Mobitel morate odnijeti u banku i čitavo vrijeme držati liniju otvorenom kako bismo mi mogli snimiti razgovor koji će se dostaviti sucu Turudiću na...

    VIDEO Gotovo pa nestvarni prizori: Dalmacija se zabijelila, pada gust snijeg i hladno je

    Travanj je poprilično iznenadio Hrvate. Nakon gotovo pa ljetnih temperatura i pospremanja zimske odjeće u ormare, vratila se mnogima nimalo ugodna hladnoća i vjetar,...

    Ryanair upravo ima super akciju. Letovi za Malagu, Maltu i Rim već od 13 eura

    Uzbudljive destinacije sada su doslovno na dohvat ruke, jer Ryanair, jedna od najvećih europskih aviokompanija, upravo ima super akciju. Sada je pravo vrijeme da...

    Umro je Damir Matković, jedno od najprepoznatljivijih lica Hrvatske televizije

    Preminuo je veliki novinar i urednik te godinama jedno od najprepoznatljivijih lica Hrvatske televizije Damir Matković. Osim novinarskog rada bio je izuzetno angažiran i...