Ulaganje u ljude i digitali razvoj

HPB u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila neto dobit od 170,4 milijuna kuna

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hrvatska poštanska banka u prvih devet mjeseci 2019. godine ostvarila je neto dobit od 170,4 milijuna kuna, što je 38,1 posto više nego u istom razdoblju lani. Operativna dobit iznosila je 284 milijuna kuna, što je 45 milijuna kuna više u odnosu na isto razdoblje 2018. godine, dok je stanovništvu plasirano 1,4 milijarde kuna za prvih devet mjeseci.

Operativna dobit porasla je 18,8 posto ili 45 milijuna i dosegla 284 milijuna kuna. Neto kamatni prihod veći je 4,5 posto pod utjecajem rasta bruto kredita i smanjenja kamatnog troška zbog nastavka prelijevanja oročenih depozita na a-vista račune. Neto prihod od provizija i naknada također je porastao 4,5 posto i to u sva tri poslovna sektora koja bilježe rast broja i aktivnosti klijenata. Operativni troškovi su porasli 6,4 posto u skladu s realizacijom pripajanja Jadranske banke te strateškim projektima koji su pokrenuti s ciljem optimizacije procesa odnosno postizanja ušteda.

Imovina HPB-a 30. rujna 2019. iznosi 24,2 milijarde kuna ili 13,7 posto više nego krajem 2018. Ukupni bruto krediti su porasli 13,9 posto na 14,2 milijarde kuna uz povećanje u svim segmentima poslovanja. Depoziti stanovništva i gospodarstva nastavljaju rast što ukazuje na povjerenje klijenata i stabilnu depozitnu bazu uz snažan utjecaj integracije Jadranske banke. Depoziti stanovništvu rasli su za 13,7 posto, depoziti gospodarstvu 1,3 posto, a ukupni depoziti dosegli 20,4 milijarde kuna.

Skok kredita građanima – HPB dosegla 15-postotni udjel u APN kreditima

Ukupni krediti stanovništvu porasli su oko 750 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. godine, pritom su stambeni krediti porasli 14,9 posto. U devet mjeseci HPB je plasirala oko 1,4 milijardi kuna stanovništvu uz rast svih vrsta kredita. Banka je u posljednja dva mjeseca postigla izvrstan rezultat sa subvencioniranim stambenim kreditima za koje je ponudila najnižu kamatnu stopu: odobreno je 627 kredita, 155 posto više u odnosu na prošlu godinu, s volumenom blizu 400 milijuna kuna. Tako je udio Banke koja ima 5,5 posto tržišta, u APN programu dosegao visokih 15 posto. Uspjeh je utoliko veći jer je u 80 posto slučajeva riječ o novim klijentima HPB-a.

Rast poslovanja s poduzetnicima

Porast kredita u segmentu velikih poduzeća i javnog sektora iznosi 385 milijuna kuna, a u segmentu SME-a čak 536 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. s povećanjem broja klijenata za više od 40 posto. Tržišni udio kredita gospodarstva, uključujući i velika poduzeća i SME, je porastao sa 5,3 posto krajem 2018. na 5,7 posto (podaci za lipanj 2019.).

Digitalno poslovanje

Ukupan broj korisnika internetskog i mobilnog bankarstva na kraju rujna dosegao je 176 tisuća. Broj poslovnih korisnika mobilnog bankarstva porastao je čak 58 posto u odnosu na isto razdoblje 2018. ePoslovnica HPB-a sve je važniji kanal prodaje i to uz najčešći pristup putem mobilnog bankarstva za građane.

Kapital

Kapital HPB-a krajem rujna dosegnuo je 2,4 milijarde kuna, 20,5 posto više u odnosu na kraj prošle godine na što je značajno utjecala neto dobit.

Pripajanje stambene štedionice

U tijeku je projekt pripajanja HPB-Stambene štedionice pokrenut s ciljem nastavka optimizacije poslovanja Grupe i efikasnijeg upravljanja resursima nakon uspješnog pripajanja Jadranske banke.

Od 11. rujna 2019. s radom je počela nova Uprava banke. Predsjednikom je imenovan Marko Badurina, a članovima Anto Mihaljević i Ivan Soldo.

Marko Badurina/Predsjednik Uprave HPB-a

– Dobri rezultati poslovanja za devet mjeseci omogućit će novoj Upravi da se u četvrtom kvartalu na odgovarajući način posveti i drugim izazovima i prioritetima s ciljem osiguravanja konkurentnosti Banke u narednom razdoblju.  Usmjereni smo na povećanje efikasnosti poslovanja, odgovorno upravljanje kapitalom, veća ulaganja u ljude koje smatramo najvećom vrijednosti Banke te bržu digitalnu transformaciju kako bismo osnažili HPB za rast i zauzimanje značajnog mjesta u novoj raspodjeli tržišnih pozicija. Naš je cilj rast HPB-a u uvjetima stalnih promjena na tržištu, zaoštravanja konkurencije u financijskoj industriji i sve zahtjevnijeg regulatornog okruženja. Temelj ostvarenja tog cilja su prilagođenost tržištu te potrebama naših klijenata i tom izazovu pristupamo s posebnom pažnjom – izjavio je Badurina.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.