Radovi na izgradnji putničkog terminala na Gatu Vrulje nisu počeli u studenome, kako je to za svog posjeta Šibeniku najavio Anđelko Petrinić, sad već bivši pomoćnik ministra mora, jer se čekalo raspisivanje natječaja Europske unije i priprema prijave kojom će dio financiranja biti osiguran nepovratnim sredstvima, a tek dio kreditom HBOR-a, potvrdio je za Šibenski portal Čedo Petrina, ravnatelj Lučke uprave Šibenik.
Lučka uprava pokrenula je, naime, projekt modernizacije lučkog područja koji obuhvaća i putnički i teretni dio šibenske luke. Vrijednost izgradnje zgrade terminala u kojoj će uz prostore za putnike biti smješteni uredi Lučke uprave, Lučke kapetanije, Carine i Pomorske policije te schengensku kontrolu međunarodnog prometa, je oko 62 milijuna kuna s PDV-om. Iz europskih fondova za taj projekt Lučka uprava dobit će 55 posto novca.
– U svim kontaktima s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture iskristaliziralo se da je neophodno uređenje cijelog lučkog područja luke Šibenik. U proteklom razdoblju ispitivali smo različite mogućnosti financiranja i došli do spoznaje da značajan dio sredstava možemo izvući iz EU fondova putem Uprave za pomorstvo. Riječ je o nepovratnim sredstvima od 33 milijuna kuna, a za preostali potrebni iznos koristit ćemo financiranje preko HBOR-a uz jamstvo Vlade RH – kaže Petrina.
Zbog visine zaduženja kod HBOR-a potrebna je suglasnost Vlade, a sva projektna dokumentacija za putnički terminal je završena i Lučkoj upravi Šibenik već je izdana građevinska dozvola.
– Projektom je pola zgrade terminala namijenjeno međunarodnom prometu putnika, a drugi dio zgrade je za lokalni promet prema šibenskim otocima koji, posebno tijekom ljeta, koristi veliki broj putnika. Tu će biti svi sadržaji koji će poboljšati standard življenja otočkog stanovništva – pojašnjava Petrina.
Ono što slijedi je raspisivanje natječaja za izvođača radova, a o trajanju natječajne procedure i eventualnih žalbi ovisit će i datum početka radova.
– Za početak gradnje mi smo okvirno odredili srpanj ove godine. Sad je pitanje je li pametno početi graditi u sezoni ili pričekati 1. rujna. Kad bi nam cijeli postupak išao u idealnim rokovima možda bi izgradnja mogla početi i 1. lipnja. Sami radovi trajat će godinu i pol što znači da bi do kraja sljedeće godine putnički terminal na Gatu Vrulje bio kompletno uređen, a paralelno s tim bi završili i uređenje teretnog dijela – najavljuje Petrina.
Uređenje teretnog dijela obale radit će se kroz godinu i pol u deset faza kako bi se promet luke svo to vrijeme mogao normalno odvijati, a cilj je modernizacija lučkog područja te poboljšanje uvjeta življenja okolnog stanovništva Šibenika.
– Promet u luci je sve intenzivniji, posebno od kada Impol uvozi aluminij za potrebe svojih pogona u tri države. Kroz luku prolazi sve veći broj kamiona koji podižu prašinu. Planiramo uređenje odvodnje i asfaltiranje svih prometnih pravaca, odnosno cjelokupno infrastrukturno moderniziranje luke, kako funkcionalno, tako i na visokoj razini ekološke uređenosti – naglašava Petrina uz napomenu da su svi projekti Lučke uprave Šibenik pred samom realizacijom i već kroz veljaču potpisat će ugovor s Upravom za EU fondove za nepovratna sredstva.