'Čuvari domaće proizvodnje'

Vodičani Marko i Tea, kroz svoju ‘Dalmacijanu’, pričaju važnu priču o baštini i tradicionalnim domaćim proizvodima

FOTO Privatna arhiva
Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Bračni par Marko i Tea Juričev Martinčev već godinama, točnije više od deset vode Dalmacijanu, gift shop u centru Vodica u kojem, unatoč moru kineskih jeftinih suvenira i svjetlećeg kiča, velikim trudom i žarom za očuvanje lokalne baštine nude tradicionalne, pažljivo birane proizvode i suvenire malih domaćih proizvođača.

Taj obiteljski biznis čini se kao logičan izbor za jednu magistricu kulturne baštine i diplomiranog ekonomista za turistički menadžment, člana vodičke klape ‘Bunari’ i bivšeg zapovjednika ‘Vodičkih žudija’. Kako je počela ta tradicionalna i autohtona priča o hrvatskim proizvodima ispričao nam je Marko.

– Jedno ljeto, prije više od deset godina s sadašnjim kumom sam vodio konobu, uz posao koji sam tada imao. Tako smo vidjeli kako posao funkcionira i koliko je mogućnosti za kvalitetne domaće proizvode. Već sljedeće godine sam odlučio da ćemo krenuti u obiteljski posao, priznajem da nisam imao velike planove, jedino smo znali da želimo predstaviti isključivo hrvatske, lokalne, originalne i, najvažnije, kvalitetne proizvode na jednom mjestu, da vrijedni mali proizvođači mogu na jednom mjestu prezentirati svoje proizvode. Mi ih kvalitetno prezentiramo, jedan manji dio i dorađujemo, pričamo priču o njima, o baštini, i tako zaokružujemo taj doživljaj – govori nam.

Kroz godine rada njihove ‘Dalmacijane’, kroz razvoj, sve je više proizvoda u ponudi tog obiteljskog dućana, ljudi iz cijele Hrvatske im se javljaju sa željom za prezentacijom i prodajom svojih proizvoda, a time se otvara i potreba za većim i prikladnijim prostorom kako bi svi oni dobili prezentaciju kakvu i zaslužuju.

– Kao što sam već rekao, uvijek je bitno da je hrvatski proizvod. Da je kvalitetan proizvod, da ima priču i da će onaj koji ga kupi ili dobije biti zadovoljan. Kako imamo široku ponudu, iz razgovora s kupcima pokušavamo otkriti šta bi im najviše odgovaralo. Svakome se individualno posvetimo, to nisu samo suveniri, to su dekorativni, uporabni pa čak i prehrambeni proizvodi, imaju svoju funkciju i priču – nastavlja.

Puno truda ulažu u prezentaciju proizvoda prožetih tradicijom i lokalnim duhom, a ukoliko vas put odvede do njihovog dućana, tamo će vam, uz repliku vodičkog bunara,  ispričati kako su Vodice nastale, zašto je voda toliko važna za taj grad, zašto je figura vodičkog žudije baš takva kakva je, a možda čak saznate kako se stvara klapski akord i od gušta ‘zapivate’, a upravo to svakom proizvodu daje i dodanu vrijednost – nova saznanja, iskustvo i posebno sjećanje koje kupac nosi sa sobom.

Kao i svima, i Marku, Tei i njihovoj ‘Dalmacijani’ protekla je godina bila poslovno, a i u svim drugim segmentima, izazovna. Sezona je bila kratka, ali ni to nije omelo ovaj vodički bračni par da se prilagode novonastaloj situaciji.

– Ovakva situacija omogućila je da poradim na sebi, da napravim ono za što dosad nisam imao vremena, da se bolje educiram o tome na koji način funkcionira tržište u različitim okolnostima. Naučili smo koliko je marketing složen proces ulaganja novca, vremena i znanja, a većina živi po mentalitetu ‘doći će sezona, doći će turisti, sve će biti super’. Prošla godina, je, ne vjerujem samo meni, otvorila oči, krenuli smo i u ‘rebranding’ cijelog posla i nekih proizvoda.

Uz uspješan posao, i Šimuna (9), Anu(7), Mariju (4) i Tereziju od nepunih godinu dana, svaki im je dan, pa i tjedan isplaniran unaprijed. Aktivni su kroz razne udruge i kako naglašavaju, u zajednici kroz razne projekte. Tako su naučili živjeti. Nesebično i s upornim entuzijazmom daju svoje talente u ono što vole i znaju raditi, a da u isto vrijeme pridonose svojoj zajednici.

– Svaki dan nam je isplaniran unaprijed, praktički i svaki tjedan, kao mala vojska smo. Djeca imaju svaki svoj zadatak u kući, Tea i ja se sve dogovaramo. Ja sam više orijentiran na posao, ona više na obitelj i djecu. Odrađuje i administrativni dio posla, a ja dio oko konkretnog rada u dućanu, nabave i marketinga. Mogli bi reći da smo oboje menadžeri – svatko u svom segmentu. I djeca sudjeluju u našem poslu u, za njihovu dob, primjerenim manjim aktivnostima, nešto donesu, pripreme, pobroje, poslažu. Uključujemo ih koliko god možemo u posao jer smatramo da je jako bitno učiti djecu odgovornosti od malih nogu. Jednostavno, to je jako korisno za njih, nije bitno koji posao radimo, bitno je da je naše, a koliko se trudimo takav će biti rezultat – priča na Marko.

FOTO Privatna arhiva

Slobodno vrijeme, kao obitelj, provode u aktivnostima u koje su svi uključeni. Vole planinariti, istraživati prirodu, a Marko je već četiri godine i vođa u zdrugu katoličkih skauta, koji su aktivni kroz cijelu godinu kroz susrete, izlete, učenje vještina i ljetne kampove.

– Nedjelja je dan rezervirana za obitelj i nikad ne radimo, ni u sezoni. To je naša odluka još od početka, tako imamo vremena posvetiti se zajedničkim aktivnostima, aktivnostima u župi, provođenju vremena s obitelji i bliskim prijateljima. Na kraju, tako odmorniji i spremniji dočekujemo svaki novi tjedan. Druženje i izlet u prirodu je obavezan za nedjelju. Dosta smo povezani s ljudima i imamo želje, volje i ljubavi za svakakvim aktivnostima, a uživamo u glazbi i sportu. Jako nam je bitno zajedništvo. Jednostavno – to smo mi i u tom smjeru idemo dalje – zaključuje.

Gift shop ‘Dalmacijana’ zatvorena je izvan sezone, a njihovu ponudu možete pronaći na Facebooku i Instagramu.

 


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.