Može se: Pet dokaza da vježbanje vodi do većeg samopouzdanja

Brojne su prednosti koje sa sobom nosi vježbanje, no jedna od njih, možda često i zanemarena, jest povećanje samopouzdanja.

Samopouzdanje je svjesnost o vlastitoj vrijednosti i povjerenju u sebe.

Samopouzdana osoba preuzima odgovornost za svoje postupke, zna kada nešto mora promijeniti i nikada ne prestaje učiti. Međutim, to je stanje koje nije jednostavno postići, napose ako još u sebi nosimo traume iz djetinjstva ili nas je pak nedavno zadesila teška životna situacija koja nam je poljuljala tlo pod nogama, piše Zadovoljna.

Srećom, u tome može pomoći vježbanje. Brojni psihoterapeuti, psiholozi i psihijatri ukazuju na važnost tjelesne aktivnosti za sveopće bolje osjećanje, neovisno o tome patimo li od depresije, anksioznosti ili bilo kojeg drugog poremećaja ili pak upravo njih želimo spriječiti te poraditi na svome samopouzdanju.

I za sve to vam ne trebaju pretplate u teretanama, skupe tenisice niti najnovija sportska brendirana odjeća. Treba vam samo dobra volja, a vježbe vrlo lako možete pronaći na internetu kod brojnih certificiranih trenera.

 

 

1. Počinjete se osjećati bolje
Iako vam je ponekad vježbanje ili trčanje posljednje na umu te biste se možda najradije zavalili u fotelju sa zdjelom kokica, tih desetak minuta koje ćete izdvojiti za vježbu drastično će popraviti vaše raspoloženje.

Osjećaj nakon što ste otrčali tih makar kilometar-dva ili odradili 20 minuta vježbi uz neki video na internetu, teško se može usporediti s bilo čime. Iako možda s ponekim bolovima u mišićima, osjećat ćete se, u najmanju ruku, kao da ste osvojili svijet.

 

Osim toga, i prije nego što toga postanete svjesni, počet ćete posezati za zdravijim odabirom namirnica jer će vam biti žao „uništiti“ uloženi trud. Samim time smanjit će se želučane tegobe koje ste možda ranije imali zbog pretjeranog unosa rafiniranih šećera i, potencijalne alergije na hranu kojih možda niste bili ni svjesni.

2. Osjećate se snažnije
Već nakon nekoliko dana vježbanja primijetit ćete da se osjećate snažnije nego ranije. Dakako, još se neće vidjeti drastični rezultati na tijelu niti će se čarobno pojaviti mišići, no sa svakom novom vježbom koju napravite bit ćete jači. Vaše će tijelo prepoznati da mu se događaju pozitivne promjene, a to će utjecati i na mentalno zdravlje. Uostalom, kada usporedite prvi dan vježbanja tijekom kojeg ste možda jedva odradili i 10 minuta, s danom u kojem i 20 minuta odrađujete kao od šale, bit ćete ponosni sami na sebe.

3. Smanjit će se razina stresa
Vježbanje u bilo kojem obliku može biti pravi ispušni ventil. Tih je nekoliko minuta samo vaše. Tada, barem privremeno, ne postoji neuredan dom, rokovi koji vas stišću, šef koji vam visi iznad glave, svađe s partnerom. Jednom kada vježbanje nekoliko minuta dnevno postane dio vaše rutine, imat ćete se čemu veseliti, a tijekom same fizičke aktivnosti tijelo izlučuje endorfine zbog kojih ćete se osjećati opuštenije

 

 

4. Imat ćete dojam da ste nešto postigli
Svakog jutra tijekom kojeg nekoliko minuta posvetite vježbanju prije posla ili kada beba zaspi nakon prvog hranjenja odradite makar pet minuta intenzivnih vježbi, osjećat ćete da ste već postigli nešto značajno u danu, da ste ga započeli na najbolji mogući način. A nije još možda ni 8 sati. Usto, i kava će imati bolji okus jer ćete biti zadovoljniji sobom.

 

Što se pak tiče napretka tijekom nekog određenog perioda, kako budete primjećivali da vam odjeća bolje stoji, da možete zakopčati traperice u kojima prije koji mjesec niste mogli ni disati, znat ćete da se sve isplatilo. Uistinu ste postigli veliku stvar.

5. Poboljšat će se vaša slika o sebi samima
Kada vidite da možete odraditi vježbe koje ste ranije samo gledali sa sigurne udaljenosti ili ste uspjeli unatoč tome što još iz školskih dana nosite negativne uspomene na sate Tjelesno-zdravstvene kulture, znat ćete da ste jači i uspješniji nego što ste mislili. To će se mišljenje preslikati i na sva ostala područja života. Stečene promjene na vašem tijelu dat će vam do znanja da možete ostvariti sve što zamislite.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.