Čuvajte se opeklina

Ljeto je na vratima! Donosimo 18 savjeta za bezbrižno izlaganje suncu

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kako sačuvati zdravu i njegovanu kožu? Kako kosu spasiti od pucanja? Kako izbjeći loše reakcije na određene proizvode? Donosimo 18 korisnih savjeta da ljeto prođe što bezbrižnije.

  1. Čuvajte se opeklina
    Čak 50%  ljudi između 18 i 29 godina u prošlih godinu dana barem su jedanput imali opekline od sunca, a neki i više puta. Vodite računa posebno o djeci – opekline u tinejdžerskoj dobi značajno povećavaju rizik od melanoma, najsmrtonosnijeg raka kože.
  2.  Od sunca se štiti i u tabletama 
    Ponekad je dobro koristiti i nesteroidne protuupalne lijekove, poput aspirina i ibuprofena. Oni smanjuju rizik od razvoja nekoliko najčešćih oblika raka kože, uključujući melanom, karcinom bazalnih i karcinom pločastih stanica kože. Djeca ih ne bi smjela uzimati.
  3. Hidratantna krema u boji za ljepši ten
    Kožu možete potamniti i korištenjem hidratantne kreme koja sadrži tamniji pigment. Ako je rabite redovito, svaki drugi ili svaki dan, koža će vam za tjedan do desetak dana i prirodno za nijansu potamnjeti, a cijelo vrijeme bit će ugodno hidratizirana.
  4.  Formaldehid je štetan za kosu i kožu
    Taj je sastojak krema i preparata za kosu kancerogen, a povezivao se i s problemima s disanjem, odnosno astmom, zbog čega se preporučuje njegovo izbacivanje iz korištenja u kozmetičkoj industriji općenito. Tražite proizvode koji ga ne sadrže.
  5.  Čitajte deklaraciju
    Sulfati potiču pjenu, ali isušuju kožu i kosu te mogu iritirati osjetljivu kožu. Oksibenzon je povezan s alergijama, hormonalnim poremećajem i oštećenjima stanica te pomaže kemikalijama da prodiru u kožu. Triclosan štetno djeluje na rad štitnjače i endokrini sustav.
  6.  Jojoba, shea maslac i ulje nevena
    Rabite proizvode s oznakom “prirodno”. Među dobre sastojke koji hrane kožu ubrajaju se shea maslac, zeleni čaj i ulje jojobe. Opekline smirite uljem od nevena – brzo će olakšati bol i ubrzati liječenje.
  7.  Obojite tanjur u žuto, crveno i narančasto
    Jedite voće i povrće – istraživanja pokazuju da kemijski spojevi, poznati kao karotenoidi koji daju boju voću i povrću, mogu obojiti vašu kožu tako da izgleda kao da je dotaknuta sunčevim sjajem. To se odnosi na sve voće i povrće žutih, crvenih i narančastih pigmenata.
  8. Zaštitite od sunca stražnji dio ruke i leđa
    Ne zaboravite namazati kremom za sunčanje leđa, stražnji dio ruke te nadlanice koji će, ako ih ne njegujete, prije odati vaše godine nego lice i vrat. Ruke su uvijek izložene suncu, a na njih obično zaboravljamo, pa često dobiju bore i mrlje prije nego drugi dijelovi.
  9.  Genetika nije svemoguća
    Čak i ako su vam geni “skloni”, s vremenom navike postaju puno važnije: ne ostajte na najžešćem suncu, rabite zaštitnu kremu kad ste na otvorenom, prestanite pušiti, umjereno pijte alkohol, održavajte zdravu težinu i vježbajte. I genima treba potpora.
  10.  S nekim lijekovima bolje je u hladu
    Lijekovi za tlak, kao i pojedini antibiotici mogu povećati osjetljivost na sunce i šanse za opekline, ovisno o vašem tipu kože. Čak i 5-10 minuta izlaganja suncu može biti problem – zato upotrebljavajte kreme s visokim SPF i ostanite u hladu ili odjenite majicu.
  11. Šeširi su najbolja zaštita
    Šeširi su odlična zaštita za lice. Nabavite one prozračne, širokog oboda, tako da štite i dio ramena. Izaberite materijale u kojima možete i u vodu, pogotovo u vrijeme jakog sunca. Naravno – ni ispod šešira ne možete bez kreme za sunčanje. Osim tjemena zaštitite i kosu – piše Tvornica zdrave hrane.
  12.  Zrake prodiru i ispod bikinija
    Imajte na umu da vas bikini ne štiti te i ispod kupaćega kostima možete zadobiti opekline. Namažite se kremom i pustite da se osuši prije no što ga obučete.
  13. Jogurt liječi opekline
    Mliječne kiseline iz jogurta djeluju umirujuće na kožu opaljenu suncem. Ostavite ga na koži 30 minuta, kao masku prije mlakog tuša.
  14.  Vitamini C i E su zaštitnici kože
    Vitamin C i E čuvaju mladost kože, učvršćuju je i štite od starenja, što ih čini najboljim zaštitnikom mladolikog izgleda. Preporučuje se jesti hranu bogatu tim vitaminima kao što su agrumi, bobičasto voće, orašasti plodovi, maslinovo ulje, a u prehranu svakako ubacite i chia sjemenke te baobab prah.
  15.  Konzumirajte puno vode i antioksidansa 
    Da biste smanjili negativan utjecaj sunca i spriječili štetu, pojačajte prehranu hranom bogatom antioksidantima kao što su kelj, rajčica, avokado, bademi, tikvice, krastavci, jagode i borovnice. Ne samo da ćete smanjiti upale nego ćete i spriječiti dehidraciju.
  16. Nakon plaže hladan, prije spavanja mlaki tuš
    Vrući tuš nakon izlaganja suncu nije dobar – dodatno će isušiti i zagrijati kožu, što nakon sunčanja nije dobro. Hladan tuš nakon znojenja pomaže da se donji slojevi kože rashlade te da se smanji izbijanje akni. No ako se želite samo rashladiti, mlaki tuš je bolji, jer će hladan samo potaknuti tijelo da se zagrijava.
  17. Kurkuma – ‘čistač’ prištića
    Izbiju li vam prištići, jedanput na dan ih premažite – kurkumom. I upaljene akne možete tretirati kurkumom nekoliko puta na tjedan. Taj začin sadrži kurkumin, antioksidans koji ulazi u pore i ubija bakterije.
  18. U tjedan dana bez sunčevih mrlja
    Malokokosovog ulja kapnite na vatu i njome obrišite lice dvaput na dan te ćete riješiti brojne nedostatke koji nastaju zbog UVA zraka. Već za tjedan dana mogao bi se vidjeti pozitivan učinak na kožu.

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.