Isprobajte ove savjete

Kako i koliko vježbati ako imate problema sa štitnjačom?

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ako imate slabo aktivnu štitnjaču, to je stanje koje se naziva hipotireoza i vježbanje vam je vjerojatno posljednja stvar na umu.

Ipak, simptomi poput umora, otečenih, bolnih zglobova i mišića nisu baš efektivna motivacija za trening. No, stručnjaci kažu da vam tjelesna aktivnost može pomoći da se osjećate bolje.

Ako je vaše stanje dobro kontrolirano, trebali biste se moći baviti istom tjelesnom aktivnošću kao i netko bez poremećaja štitnjače. Ukoliko tek započinjete s planom vježbanja ili se još bavite simptomima i ostalim prilagodbama koje vaše novo stanje štitnjače traži, aktivnosti s malim opterećenjem su najbolje. Vježbe s malim opterećenjem ne rade toliki pritisak na tijelo, a to je važno jer hipotireoza može uzrokovati bol i oticanje zglobova, piše Ordinacija.hr

Iako su lijekovi pripisani od strane liječnika jedini način da vašem tijelu pomogne da stvori više hormona, tjelovježba može pomoći u nekim problemima koji dolaze s hipotireozom.

Prije nego započnete bilo koju rutinu vježbanja, posjetite svog liječnika. Morate biti sigurni da je vaša štitnjača pod kontrolom te da normalno djeluje uz pomoć lijekova za zamjenu hormona štitnjače prije nego što započnete bilo kakav trening. Ako to ne učinite, vježbanje vam može više odmoći nego pomoći.

Primjerice, razina kortizola (hormona stresa) može naglo skočiti uslijed preintenzivnih treninga i time jako loše utjecati na rad vaše štitnjače. Budući da nedovoljno aktivna štitnjača često uzrokuje i otežano disanje, početak naglog uvođenja rutine prije nego što budete spremni mogao bi prouzrokovati hripanje i gubitak daha tokom treninga.

Kao i kod svake nove rutine vježbanja, započnite polako. Napravite pauze ako ih trebate i stanite ako vas boli. Ništa vam nije zabranjeno zbog vaše napaćene štitnjače, samo trebate malo više pažnje i vremena odvojiti za sebe i njegu svog tijela. Pokušajte se opustiti i krenuti s voljom, korak po korak, uz savjete vašeg endokrinologa prema zdravijoj štitnjači i kvalitetnijoj svakodnevici.

‘Nedovoljno aktivna štitnjača može uzrokovati osjećaj depresije i tjeskobe’, piše Harvard Medicine Magazine. Tjelovježba smanjuje stres i pomaže vašem tijelu da stvara više endorfina- hormana sreće koji podižu raspoloženje i uklanjaju one ružne i tjeskobne osjećaje nemoći.

Usporeni metabolizam može uzrokovati debljanje i otežati skidanje suvišnih masnih naslaga koje su smetnja normalnom funkcioniranju organizma.

Borite se protiv umora i/ili tromosti? Aerobna vježba niskog intenziteta (pogotovo na svježem zraku) sigurno će pomoći! U jednom testiranju: ljudi koji su vozili sobni bicikl samo 20 minuta, tri puta tjedno kroz razdoblje od 8 mjeseci, imali su više energije tokom dana, tijelo im je uslijed jačih mišića postalo izdržljivije te su postali motiviraniji za uvođenje ostalih zdravih navika u smislu kvalitetnije prehrane i još više kretanja.

Isprobajte sljedeće aktivnosti

HODANJE

Jedan od najlakših treninga. Sve što trebate je par udobnih tenisica. Srce će se dodatno aktivirati u skladu s vašim tempom i uz to potrošit ćete oko 280 kalorija na sat.

VODENI AEROBIK

Ako imate otečene gležnjeve ili stopalima, neke vježbe mogu biti bolne. Vodeni aerobik je dobra opcija za rješavanje tog problema. Voda zadržava i smanjuje utjecaj težine vašeg tijela na zglobove.

JOGA

To vam može lijepo istegnuti i ojačati mišiće. Također pomaže u fokusiranju na disanje. Jedno je istraživanje pokazalo da su ljudi imali bolju snagu pluća nakon vježbanja joga disanja tijekom 6 mjeseci.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.

 


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.