" "
Više

Frankin i Ingin modni put oko svijeta: ‘Hrvati se vole pokazati u boljem svjetlu kako bi dokazali ostalima da vrijede’

– Živjeti na različitim mjestima, upoznati nadasve zanimljive ljude, kulture, doživjeti nestvarne situacije, posjetiti uistinu posebna mjesta, biti dio zajednice međusobno nepoznatih ljudi spojenih u sadašnjem trenutku zbog jednog cilja. Od svega toga rasteš. To mi se sviđa i pomalo shvaćam koliko sam ovisna o tome. Život me naučio da nikad ne znaš što te čeka iza ugla. Od našeg zadnjeg razgovora prije godinu dana, ponešto se i primijenilo. Da nije, ne bi valjalo. Godinu sam starija, odvažnija, još mrvicu sretnija, samosvjesnija. Shvatila sam još nekoliko bitnih stvari o našem najdužem i najljepšem putovanju-životu, tim riječima započinje svoju priču Franka Mudronja, 27-godišnja Murterka koju smo upoznali prošle godine kad smo popričali o njezinoj drugoj strasti –modi.

franka5

Moda i putovanje su njezine dvije ljubavi, baš kao i Ingi Aras, učiteljici i dizajnerici iz Šibenika koja se, kako nam je otkrila, ‘hrani’ putovanjima.

– Mogla bih reći da su putovanja moja duhovna hrana. Emotivno proživljavam svako putovanje i često je popraćeno suzama radosnicama zbog toga što sam napokon na mjestu o kojem sam dugo čitala, gledala slike, maštala. Teško je to opisati riječima. Putovanja su velika radost, uspomene ostaju vječno, kazala nam je Inga jednom prilikom.

inga5

Franka i Inga vole putovati, vole modu i ne boje se biti drugačije. Kroz modu se izražavaju, a kako spajaju te dvije strasti, isključuje li ponekad ‘komod’ putovanja modni izričaj ili prednost ipak daju modi, otkrile su nam  u razgovoru.

Franka  trenutno radi kao stjuardesa na privatnoj jahti u Tivtu gdje joj je trenutna adresa 60-metarska plutajuća kuća.

– Stalno nestalna adresa mi je 60-metarska plutajuća kuća. Trenutno se nalazimo u Porto Montenegru, u Tivtu. Znaš, baš nešto razmišljam i osjećam se sretnicom. Ne mogu se dovoljno zahvaliti nekim ljudima na prilikama koje su mi dali. Priroda mog trenutnog posla je takva da mi pruža mogućnosti koje u nekom drugom scenariju možda ne bih imala. Živjeti na različitim mjestima, upoznati nadasve zanimljive ljude, kulture, doživjeti nestvarne situacije, posjetiti uistinu posebna mjesta, biti dio zajednice međusobno nepoznatih ljudi spojenih u sadašnjem trenutku zbog jednog cilja. Od svega toga rasteš. To mi se sviđa i pomalo shvaćam koliko sam ovisna o tome. Život me naučio da nikad ne znaš što te čeka iza ugla. Tu školu sam nekako doslovno shvatila pa sam je primijenila i na pakiranje. Zapakirala bih ja opremu za sva godišnja doba da mogu, ali redovno mi se događa ‘overweight’. Tom izazovu još nisam doskočila i na njemu radim junački, smije se Franka i otkriva nam kako je moda dio nje, ali ne u toj mjeri da bi diktirala njezin komod.

franka kolaz1

franka kolaz2

Moda je tu da služi nama, a ne mi njoj, a što je starija to shvaća sve više. Ipak, bilo je situacija kad je moda bila na prvom mjestu.

– Champs-Élysées je dug koji kilometar pa ne preporučam nove cipele. Uz suvenire, tog puta doma sam ponijela i žuljeve. To je bilo ovu jesen prilikom posjeta Parizu u kojem sam ostavila djelić sebe. Vraćam se po tu mrvicu jako skoro. Nedavno sam bila i u Beču. U Turskoj sam provela cijelo ljeto, prije toga je bila Njemačka, Italija. Sad neko vrijeme ostajem u susjedstvu, u Crnoj Gori i moram priznati da sam ugodno iznenađena. Priroda je prelijepa, a ljude tu jednostavno moraš zavoljeti. Dolazim iz turističkog mjesta, s otoka Murtera, pa stoga znam i definiciju dobrog turista. Zaista se trudim biti jedan od njih. U svaki grad koji dođem prvo nađem dobru kavu i restoran. Zatim uzmem kartu u ruke. Svaki moj prvi dan negdje je takav, otkriva nam Franka svoje male putničke tajne.

franka kolaz3

Plan uvijek postoji i to zbog racionalizacije vremena, ali jedan uvjet mora zadovoljavati, a to je fleksibilnost.

– U slučaju slučaja, lako se sve izmijeni. Prije samog odlaska na putovanje saznam pokoji tips&tricks o destinaciji. Zanima me umjetnost, povijest, književnost, dizajn, arhitektura, ljudi, kulture. Sve nepoznato i drugačije me može zainteresirati. Kad otputuješ negdje ožive ti sve slike tog mjesta koje si dotad vidio i tu se desi magija. Odjednom sve gledaš dječjim očima i svemu se čudiš, diviš i stoput ponoviš kako je sve lijepo. Toliko da dosadiš onome do sebe. Ova naša zemaljska kugla je poprilično čudesna, jel’da, očarana je Murterka.

franka4

Što se tiče mode, Franka smatra da smo mi ‘ziheraši’ koji se na prvu svemu čudimo, a već nakon jedne sezone nosimo to isto. Kad pričamo o modi i turistima, nekako je nemoguće ne spomenuti Čehe i fenomen ‘sandala i čarapa’.

– Česi nose sandale i čarape otkad znamo za njih, ne iz modnih pobuda, već ne znam kojih. Ovog proljeća nekako imam osjećaj da ćemo redovito viđati hrvatske verzije tog češkog trenda. Ja sam ih nosila kad i Česi. I da, svi su nam se rugali, smije se Franka.

Kada putuje, šoping joj nije pod ‘must’, ali se ipak ‘dogodi’ često.

– Šoping na putovanjima nije obavezan. Dogodi se često, ali nikako nije prioritet. Volim disati neki novi zrak, gledati strance, upijati trenutak svim svojim osjetilima. Znaš što je najbolje? Svugdje se osjećam kao doma već nakon prvog dana. Nomad u duši. Ali ponijeti pokoji nosivi suvenir isto nije naodmet, otkriva nam stjuardesa s Murtera.

franka6

franka10

Kad čovjek često putuje, moguće su i neugodne situacije s prtljagom koja zna otići na jedno odredište, dok vi putujete prema drugome. Franka takvih iskustava nije imala i aviokompanijama daje čistu peticu.

– Moram priznati, javljaju mi se crne misli oko gubitka prtljage, ali ih tjeram munjevito. Bez udobnih tenisica ne idem na putovanje. Volim doživjeti destinaciju iz mnogih perspektiva, što zahtijeva i mnogo koraka. A ako hoćeš baš onako najiskrenije, s mobitelom, putovnicom i karticom bih mogla i na kraj svijeta! Snalažljivost zauzima bitan dio mog ‘kufera’,Franka komod ipak stavlja na prvo mjesto.

franka7

Šibenčanka Inga Aras voli sve ono što je upečatljivo i drugačije, a upravo takvu odjeću nudi i svojim mušterijama. Moda je njezin hobi i njezina strast, isto kao i putovanja bez kojih ne može, a nama je otkrila kako te dvije strasti ‘kombinira’.

inga1

– Gotovo svaki vikend sam negdje tako da čim raspakiram kuferom, već ga moram ponovno pakirati i taj dio zaista ne volim. Nikad ne znam što bih ponijela sa sobom i koliko god stvari spremim uvijek mi nešto nedostaje, pogotovo zimi kad su tu i jakne, kaputi, čizme. Najbitnije mi je da imam udobnu obuću i da mi nije zima. Sve ostalo mi ne predstavlja problem, ne osjećam se dobro ako nisam sređena, kao uostalom i svaka žena, otkriva nam Inga.

inga kolaz

Turistima često nije bitno što će obući i kako će izgledati, a kako Inga kaže, to nije samo u Hrvatskoj već i diljem svijeta. Ipak, Hrvati kad putuju većinom biraju ono najbolje iz ormara.

inga4

– Ljudima jednostavno nije bitno što će odjenuti i kako će izgledati, pogotovo na putovanju. Oni su došli nešto razgledati, upoznati drugu kulturu, zabaviti se. Često mislimo da takvi ljudi nemaju novca pa zato tako izgledaju, ali upravo suprotno njima je zaista nebitno što nose na sebi. Upravo sam se vratila s putovanja na kojem se dominirali Amerikanci. Odsjedaju u najluksuznijim resortima, jedu u najfinijim restoranima, a na sebi imaju kratke hlače i najobičnije majce. Mi smo malena država koja tek upoznaje kapitalizam i rekla bih da smo još uvijek željni svega. Kad vidimo da neka majica na sniženju stoji 50 kuna, kupit ćemo ju iako još, dok ju plaćamo, znamo da će stajati zabačena u ormaru. Volimo se pokazati u boljem svjetlu nego što jesmo, tako dokazujemo ostalima da vrijedimo, da smo postigli nešto. Dosta nam je stalo do tuđeg mišljenja, smatra Inga koja je na svojem posljednjem putovanju posjetila Arubu, rajski otočić na Karibima, a u sklopu putovanja, provela je i dva dana u Torontu.

inga1

inga3

Inga dosta putuje, upoznaje različite kulture, običaje i modne stilove diljem svijeta.

– U većim gradovima ljudi ne primjećuju jedni druge i nije im bitno što nose. Općenito, nisu opterećeni izgledom nose ono što im je udobno i u čemu se dobro osjećaju. Mislim da Hrvati dosta dobro slijede modne trendove i da se primjerice u Splitu, Zagrebu, Šibeniku može vidjeti više modnih pogodaka nego u velikim metropolama, smatra Inga.

Na zadnjem putovanju je imala neugodno iskustvo – provela ga je bez svoje prtljage. Kad ideš na dalek put, moraš biti spreman na sve, ali ipak gubitak prtljage predstavlja veliki šok.

inga2

– U prvom trenu sam bila u šoku, ali nakon sat vremena sam shvatila da mi takva stvar neće upropastiti dugo planirano putovanje. Kupila sam par haljina i jedne japanke u obližnjem supermarketu i nastavila uživati u putovanju. Turistički obilazak je na prvom mjestu, ali uvijek se nađe vremena za shopping. Obično putujem u vrijeme sezonskih sniženja pa se rijetko kad vratim s putovanja, a da si nešto ne kupim, kaže nam Inga koja nema određeni komad odjeće bez kojeg ne ide na putovanje.

inga

- Advertisment -

NAJNOVIJE

Uskrsna čestitka šibenskog biskupa Tomislava Rogića

Uskrsnu čestitku šibenskog biskupa Tomislava Rogića prenosimo u cijelosti. Draga braćo i sestre u Isusu Kristu uskrslome! Sveti Petar svjedoči poganima koji nisu bili u Savezu...

U Knjižnici predstavljanje knjige Nade Rudan i izložba...

U Gradskoj knjižnici "Juraj Šižgorić" Šibenik, u utorak, 2. travnja u 18 sati bit će predstavljena knjiga "Mjesečeva sestra" Nade Rudan uz otvorenje izložbe...

Crnica igra za povratak serije u Pulu: ‘Moramo...

Malonogometaši Crnice igraju večeras za ostanak u igri, za prolongiranje kraja sezone. Za to će im trebati pobjeda protiv Pule u drugoj utakmici četvrtfinala...

Fešta od košarke na Baldekinu, Šibenka protiv favoriziranog...

U subotu je na Baldekinu nova fešta od košarke. Šibenka dočekuje Zadar u klasiku hrvatske košarke, pred, vjerujemo, punim tribinama. Gosti su, jasno, favoriti,...

NAJNOVIJE

Uskrsna čestitka šibenskog biskupa Tomislava Rogića

U Knjižnici predstavljanje knjige Nade Rudan i izložba Borisa Obratova

Crnica igra za povratak serije u Pulu: ‘Moramo pokazati zašto smo tu gdje jesmo’

Fešta od košarke na Baldekinu, Šibenka protiv favoriziranog Zadra traži prekid crnog niza