" "
Više

FOTO:Mateja i Mate – putopis s puta preko bare: Američka avantura – predivna Santa Barbara

Mateja Šeneta Skračić potpisnica je nekoliko kratkih putopisnih osvrta na putovanje u Kaliforniju kamo je ovog ljeta otputovala sa suprugom Matom Skračićem. Ovo je njihov nastavak. Mjesec dana u sunčanoj Kaliforniji ostavilo je dojmova dovoljno za knjigu, no zadovoljit ćemo se internetskim štivom.

Ne gubimo vrijeme na uvod, evo što piše Mateja.

mateja i mat_putopis_kalifornija (5)

Crrrrrrrrrn! Ciiiiiin! Alarm se, iman osjećaj, oglašava na neprekidnom cis3 i to prije 7 uri ujutro! Pa šta je ovo?! Odmor?! Aj, dobro, aj, gunđan i izvlačin se iz kreveta dok mi se muž smiješi beš šuma, bez komentara.

Dok se ko troprsti ljenivac vučen po sobi on je već spremija stvari, namistija krevet, otiša pomoć strini oko doručka… Moran bacit’ oko šta je spremija pa neću valjda da mi šta fali kad ne znan koliko ćemo ostati ni kad ćemo se vratiti nazad u San Pedro. Povirin u ruksak i neseser i mrvu me zapeče savjest jer, osin šta je sve lipo složeno, njegovih je stvari tri puta manje…

Žvačen neke ‘famozne’ buhtle namazane cukron i zalivan vodon pitajući se koliko će me koštat moja super non LCHF prehrana dok u njoj podmuklo uživan…

mateja i mat_putopis_kalifornija (2)

Prije polaska uvatin po ure vrimena da mojoj Snježi napišen rič, dvi kako bi stavila na Portal da mogu pročitat susjedi, rodbina, učenici, poznanici, frendovi, mater i brat, svi oni kojih interesira i oni koji ‘moraju’. Spora i detaljna stignen jedva suvisli uvod napisat. Ah…

Kupimo prnje, ukrcavamo se u stričev funky trok i polazimo. Čin se vrata zatvoriše ova dvojica Skračića jedva dočekaše spomenit se svih članova familije, užih i širih i baš za svakog ponaosob imaju bazu, dvi, kojoj se ne mogu prestat smijati. Od pustog cerekanja stric skrene na krivu cestu pa vožnja potraje dulje uz još gromoglasniji smijeh.

DUBOKO, NAJDUBLJE U SRCE

Čin smo se ukrcali na vlak, krenili smo šuškat papirima i folijama otvarajući svu spizu koju smo ponili, a ta scena se valjda tisuće puta od ranog ditinjstva ponavljala u našim životima, bilo da se išlo na izlet, il’ na more, il’ u Kurnate, il’ u polje, ma bilo di. Stričevi veliki sendviči koje nam je pripremija nisu bilo kakvi sendviči pa niti ne čudi da smo jedva dočekali zagristi ih. Puni su kuvanog mesa, ovaj put, puretine, salate, poma, nekoliko umaka i sosova i mrvu kruva da sve to drži na okupu, mmmm…

Nekoliko sati vrlo ugodne vožnje vlakon, prekrasni prizori prirode koju prvi put vidimo na ovakav način u ovakvim slikama, i eto nas u Santa Barbari. Dočeka nas prelipa ex Skračićka i njene dvi predivne princeze od 3 i 5 godina. Nakon uru, dvi sramežljivosti, avantura i čarolija s curicama počinje i zariže mi se duboko, najdublje u srce.

mateja i mat_putopis_kalifornija (7)

Dvi male, plave šarmantne mudrice glavna su preokupacija roditeljima i uz ostale unuke glavna tema razgovora svojih baka i dida, a način njihova dječjeg bezbrižnog života ponuka me da se sitin puno lipih uspomena provedenih s predivnim ljudima na prekrasnim mistima, uglavnom seoskim livadama (Njivetne, Kosurne…) i divljim plažama (Žaborić, Grebaštica…) i da se barem mislima češće tamo vratin…

mateja i mat_putopis_kalifornija (6)

Predivna starija kuća malo uvučena od glavne ceste i pogleda prolaznika pravi je mali raj za ovu krasnu četveročlanu familiju. Njena okućnica s ogromnin vrton i voćnjakon, drvenom kućicon za curice, nekoliko konopa koji vise sa čvrstih stabala, po kojima se cure penju, njihovi mali tajni prolazi kroz žbunje, nekoliko simpatičnih mazastih kućnih ljubimaca, škola i vrtić koji su blizu, park za piknik na travi, plaža i dokovi, ribarnica i još puno pogodnosti potrebnih za uživanje i preživljavanje ostavljaju dojam da je to misto za ostati poprilično dugo, barem do kraja života…i vjerojatno ne bi nikad dosadilo…Aj dobro, uz povremenu putničku avanturu…

mateja i mat_putopis_kalifornija (1)

I tako su nas draga rodica i njen muž skupa s malim čarobnicama sproveli uokolo svog grada i naselja, a jedan od dana proveli smo sami u skitnji i maloj kupnji predivnih uspomena za sebe i mile svoje. Najdraži suvenir koji smo od tamo ponili vrime je provedeno s njima od spremanja jela, dugin razgovorima, crtanja, penjanja po stablu, trčanja i igri skrivača, kupanju i ronjenju, istraživanju plićaka, upoznavanja s biljnim i životinjskim vrstama toga kraja, a skoro jednako drage su nekoliko starih jazz i gospel ploča poznatih izvođača i veeelike abalone školjke (kod nas znane ka Petrovo uvo) koje smo donili sa sobon kući.

mateja i mat_putopis_kalifornija (4)

Nakon punjenja svih mogućih baterija i svih osjetila pozitivon, rentamo auto i nastavljamo put prema sjeveru Kalifornije, sami, uz nove predivne prizore koji umiruju i opuštaju. San Jose i još inspirativne rodbine nas nestrpljivo čekaju…

- Advertisment -

NAJNOVIJE

Do nedjelje suho, barem djelomice sunčano i toplo

Sljedećih dana vjetrovito, ali do Uskrsa većinom suho, uz dosta sunčanog vremena, na kopnu i osjetan porast temperature zraka, zatim opet promjenjivije. Do kraja...

FOTO Na Veliki četvrtak u šibenskoj katedrali održana...

Misu posvete ulja u katedrali svetog Jakova u Šibeniku, na Veliki četvrtak 28. ožujka u jutarnjim satima, predvodio je šibenski biskup Tomislav Rogić. Uz...

Provedite dan u Azimutu! Popodne obavite ‘šoping’ na...

U klubu Azimut program u petak, 29. ožujka počinje već u popodnevnim satima tradicionalnim buvljakom u 16.30 sati a potom kreće koncert riječkih Ministranata...

Ne propustite posjetiti Prvić Luku i naučiti šivati...

Kreativke s Prvića ovaj put osmislile su novi projekt, 'ŠUŠKA – šudari & škanjeli', podržan od Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova, koji ima...

NAJNOVIJE

Do nedjelje suho, barem djelomice sunčano i toplo

FOTO Na Veliki četvrtak u šibenskoj katedrali održana misa posvete ulja

Provedite dan u Azimutu! Popodne obavite ‘šoping’ na buvljaku a navečer plešite uz Ministrante

Ne propustite posjetiti Prvić Luku i naučiti šivati ‘šudar’ ili izraditi svoj ‘škanjel’