FOTO: ‘Američki san’ šibenskog poduzetnika: Životni početak s 200 maraka u džepu

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Životni put šibenskog poduzetnika Miše Pešića se uistinu može nazvati ‘američkim snom’. Prije tridesetak godina je iz male sredine, sa dvije stotine maraka u džepu, otišao u Amsterdam.

miso pesic

– Dođeš iz Šibenika, mala sredina gdje nije bilo puno perspektive ako nisi završio neke velike škole, u Amsterdam sa 200 maraka u džepu, koje sam potrošio u roku sat vremena. Znate ono, ručak 100 maraka i konobaru još 100 maraka napojnicu da bi me zapamtio kad dođem Drugi put… drugog puta nije bilo jer nisam iz bogate obitelji koja bi mogla financirati takav životni stil.  Odmah sam shvatio da moram raditi i da ne mogu biti na teret svojim roditeljima.

Kako sam malo konobario još u bivšoj državi i naučio raditi cappuccino, to sam nastavio i tu. Ali taj cappuccino s pjenom, to je sve bilo krivo – smije se Pešić koji je u Nizozemsku došao sa 22 godine.

Po dolasku je ubrzo dobio dobre poslove u dobrim restoranima i tako je proveo dvije godine radeći i učeći u Restoranu Kersentuin u Amsterdamu koji je tada imao jednu Michelin zvjezdicu.

Tu mu se pružila prilika da nauči kako funkcionira takav sustav, počeo se družiti sa chefovima nizozemske gastro scene i nakon nekoliko godina pravog profesionalnog rada je došao na ideju da otvori svoj lokal.

-To je došlo samo po sebi, ideja da otvorim svoj lokal gdje ću ja biti odgovoran za svoje ljude, firmu i obaveze koje dođu kada si poduzetnik. U tom periodu sam  otkrio  da imam talenta da kreiram nešto novo, znači nove koncepte, gdje dolazim u situacije sa kreativnim ljudima da radimo interesantne projekte – krenuo je tada u realizaciju projekata koji su se pokazali uspješnima.

Šibenski poduzetnik sa dugogodišnjim životnim i radnim stažom u Nizozemskoj prije nekog je vremena otvorio Beef shop u hrvatskoj metropoli, suvremenu mesnicu prvu takve vrste u Hrvatskoj.

restoran

A kako je došlo do te ideje i širenja na hrvatsko tržište, pitamo ga.

– Do ideje je došlo prije par godina kad sam imao restoran Omega u Mega Marini u Mandalini. Kad sam počeo naručivati meso kod lokalnih dobavljača odmah sam uvidio da to nije kvaliteta koja zadovoljava ugostiteljski nivo i turista koji dođe posjetiti našu prekrasnu zemlju.

Puno naših ugostitelja misli da turist ne zna što želi. Kako već trideset godina živim u Nizozemskoj, znam vrlo dobro kako neka namirnica mora izgledati, pogotovo meso.  To sve je dovelo do ideja da počnem uvoziti meso, a kako se cijeli život bavim ugostiteljstvom, meso mi nije bilo nepoznanica, dapače, oduvijek me fasciniralo – objašnjava Pešić.

Poduzetnik je odlučio hrvatskom tržištu prezentirati fermentirano (odležano) meso koje ‘leži’ minimum 21 dan.

Proučavajući naše tržište odlučio se, za u to vrijeme jedan riskantan i čudan program, za porcionirano meso.

-Svi katovi mesa su porcionirani i po gramaži isti. Primjerice,  biftek od 250 gr –  svi su iste veličine i gramaže. Iz svega toga pojavila se i želja kod maloprodajnih retail kupaca za mojom robom, i tako se kao najlogičnija odluka pojavila ona o otvaranju dućana. I to je ukratko priča kako je nastao prvi Boutique mesa BEEFSHOP.

miso pesic1

Kupci su vrlo brzo prepoznali što ova ‘suvremena mesnica’ nudi, prepoznali su kvalitetu i iz dućana od 60 kvadrata smještenog u Petrinjskoj u Zagrebu, nedavno su se preselili na novu lokaciju u Hondlovoj, kod Dinamovog stadiona. U prostor od 500 kvadrata.

Beef shop nudi odležane steakova poznatih svjetskih pasmina, tako da u ponudi imaju  Black Angus Creekstone farm, Ocean Beef iz Novog Zelanda,  Caledonia Beef iz Skotske, Wagyu iz Japana, Hida-gyu Beef iz Japana, Wagyu od Morgan Davis Ranch is USA, Wagyu iz ‎Australije, Austrijski Simmental , a tu je i bogati izbor burgera.

Raj za sve koji vole meso, reklo bi se.

– Imamo i pršute Limited edition Pasquale iz Skradina, kobasice punjene sa tartufima, maslinova ulja iz Grčke, Italije i Španjoslke, aromatizirana acceta, vise od 130 etiketa hrvatskih i stranih vina, craft piva, pivo Del Borgo iz Italije, francuskih šampanjaca, magnum boca koji su idalni za poklone, Weber Grilovi i uz to Weber Academija pod vodstvom Christijana Misirace gdje se možete educirati i kako naučiti grilati kod kuce ‎ – tips and tricks – pojašnjava što se sve nudi u ‘butigi’. Osim mesa, nude i pribor za kuhanje, ukratko sve potrebno da se fermentirani steake dovede do savršenstva.

Pokretanje bilo kojeg posla predstavlja rizik, posebice kada se radi o ovakvoj ponudi na našem tržištu. Ali kako Pešić kaže, tko ne riskira taj ne profitira.

– Kako sam ja rodom iz Hrvatske normalno je da se želiš okušati na terenu gdje si rođen. Hrvatska je mala zemlja sa puno puno zakona i vjerujte mi, nije lako ovdje zbog birokracije posložiti biznis na brzinu. Mislim da je stranim investitorima  jako teško i puno toga zbunjujuće, mislim da bi tu morali biti malo fleksibilniji i privući taj strani kapital da se investira u nasu prelijepu zemlju – nastavlja Pešić koji ima nekoliko ideja koje bi htio realizirati.

Na pitanje uklapa li se u te planove Šibenik, odgovara da je on sasvim sigurno mjesto na kojem će jedan od budućih koncepata zaživjeti.

–  U zadnje vrijeme se puno ulaze u Šibenik kao grad, primjerice dolazak Dogus Grupe, obnovljene  tvrđave, gastro scena kao restoran Pelegrini i naš poznati vinar Bibich gdje kod njega u Plastovu njegova žena Vesna sprema molekularnu kuhinju gdje dolazi svjetski jet set.  Šibenik je sigurno na listi gdje će se jedan od mojih koncepata realizirati – zaključuje.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.