Više

    DRUŠTVENA STRANPUTICA Vrijediš onoliko koliko ‘followera’ na društvenoj mreži imaš

     

    Početkom veljače modni portal Fashionista objavio je tradicionalnu listu 20 najutjecajnijih blogera, točnije rečeno blogerica današnjice. Prilikom utvrđivanja 20 najbolje rangiranih u obzir su se uzimali broj modnih brendova s kojim dotična blogerica surađuje, famozni ‘it’ faktor u njenoj pojavi, broj pretraga u Google tražilici te naposljetku (i ono najvažnije, usudili bismo se reći) broj ‘followera’ na društvenim mrežama, odnosno na Instagramu, Twitteru, Facebooku, Pinterestu pa i YouTubeu. Taj broj, broj ‘followera’, objašnjavaju na Fashionita portalu, pruža uvid u broj osoba do kojih blogerice svakodnevno dopiru. Čak nije važno ni ostavljaju li konkretan i kakav točno  utisak na ‘followere’. Važno je to da ‘sljedbenika’ ima i da su prikazani u što većem broju.

    Zanimljivo, paralelno s tim britanski model Suki Waterhouse, jedna od najtraženijih modela današnjice, na Instagram profilu ‘zaradila’ je komentar da je ružna i da je dobro što nema mnogo ‘followera’. Autor istog komentara poručio je svima koji prate Suki na društvenim mrežama da nemaju živote jer da ga imaju ‘pratili bi nekog tko je ljepši’ (?!). Čovjek se mora zapitati jesmo li zaista došli do točke u kojoj su nečija ljepota, pamet, bogatstvo duha proporcionalni broju ‘follower’ i ‘likeova’ na društvenim mrežama, a u kojoj nam se život vrednuje po broju osoba koje ‘prate’ istu osobu na bilo kojoj od društvenih mreža kao i mi?! Zbog događanja s početka veljače, a oni koji imaju barem malo soli u glavi, morali su se zapitati – postajemo li društvo u kojem je čovjek bogat onoliko koliko ima ‘followera’ na društvenim mrežama.

    – Ne vjerujem da smo u potpunosti postali takvo društvo, ali čini mi se da idemo u tom smjeru – referirala se na gore navedeno Nina Živković, diplomirana socijalna radnica, voditeljica psihoedukativnih radionica za srednjoškolce.

    BOLJE, KVALITETNIJE, ISKRENIJE

    – Osobno mislim da nismo došli do te faze da su ‘likeovi’ postali najvažniji i da se tako procjenjuje nečija vrijednost, ali su svakako postali jedan dio života mladih i općenito ljudi koji koriste društvene mreže – priznala nam je Šibenčanka Loredan Stamenković, diplomirana učiteljica razredne nastave koja radi kao model/manekenka, a proglašena je najbolje odjevenom Šibenčankom u 2014. godini. Priznat će i to da je vrijeme interneta bez društvenih mreža, osobito popularnih Facebooka, Twittera i Instagrama bilo, njenim riječima, ‘bolje, kvalitetnije i iskrenije’.

    Paralelni svemir više i nije toliko nerealan jer danas ljudi često žive dva života – jedan je onaj stvaran, zbilja u kojoj ne možemo iz svoje kože nigdje, a drugi je onaj koji paralelno vodimo tamo negdje u bespućima interneta, u binarnim zapisima koji vidimo kao Facebook stranice, Instagram profile, Twitter statuse… Za taj će paralelni svemir, svemir društvenih mreža Loredana kazati da mu se teško oduprijeti. Toga je svjesna i Nina Živković.

    – Znam da se brojna djeca natječu tko ima više prijatelja na Facebooku. Tomu u prilog ide i činjenica da velik broj djece i mladih živi život na društvenim mrežama, trudeći se izgledati što bolje, objavljivati svaku sitnicu koju rade, birati najljepše slike. Vjerujem da onaj tko živi život punim plućima nema vremena birati na kojoj je slici zgodan – priča Nina. Ipak, sve te najutjecajnije blogerice tvrde da uživaju u životu neopterećene tko što misli o njima, ali nastoje na svakoj objavljenoj fotografiji izgledati što ljepše, pojaviti se u što skupljoj odjeći, pokazati se u što uvaženijem društvu svjetskog jet-seta. I onda kad skupe dovoljno ‘followera’, usluge pojavljivanja na raznim modnim i inim događanjima diljem svijeta, stranicama časopisa, u reklamama naplaćuju ‘masno’, čak toliko da se svako toliko donedavna utjecajna blogerica penje stepenicu više i smatra se modnom urednicom izvjesnog bloga, odnosno sad već internetskog portala s nekolicinom zaposlenih čiji se sadržaj (dakle, njen ili njegov život) i dalje može pratiti na ‘Fejsu’ i srodnim mrežama. Nerijetko potpisuju svoje linije odjeće i/ili obuće, nakita… To su poduzetnici/e novog doba, dižu si vrijednost ‘likeovima’ i ‘followerima’, prodaju se brendovima kao ‘predmet’ obožavanja ‘običnih’ smrtnika kojima, pak, nude sebe putem fotografija i par riječi u potpisu istih kao važan faktor. Jer, moraju imati nekakav faktor ako ih se već smatra utjecajnima.

    POSLOVNO CARSTVO

    Talijanska blogerica s američkom adresom Chiara Ferragni (The Blonde Salad) predvodi Fashionista top 20 najutjecajnijih blogerica, a našla se i na Forbesovoj listi milijunaša mlađih od 30 godina. Svoje modno carstvo gradi upravo preko društvenih mreža putem kojih širi svoj utjecaj. Dakle, Chiara ima najveći broj online sljedbenika – njih tri milijuna na Instagramu dovoljno joj je bilo za godišnju zaradu od osam milijuna dolara.

    – Ako budemo sebe vrednovali po broju ‘likeova’ i ‘followera’, možemo se veoma lako razočarati jer što to zapravo znači? Koliko ‘prijatelja’ na društvenoj mreži možeš tražiti za pomoć kad ti treba? S koliko njih bi podijelio svoje suze? Koliko njih zna tko si uistinu? Mislim da se svatko za sebe treba zapitati ‘zašto mi je to važno i što mi to predstavlja u životu, što se za mene mijenja, ako ih imam više ili manje pa čak i da ih nemam’. Svoje samopouzdanje nikako ne bismo smjeli graditi na tome. ‘Likeovi’ i ‘followeri’ su super, ako si kreativan i prodaješ svoje proizvode na internetu, ali nikako ne bi smjeli prodavati osobu i njezinu intimu za koji ‘like’ više – razumno će Živković. Ipak, kako je Stamenković ranije ustvrdila, teško se oduprijeti, posebno kad se od naizgled jednostavne stvari poput ‘sviđa mi se’ i ‘sljedbenik’ može sagraditi poslovno carstvo vrijedno Forbesove liste najbogatijih. E, da. Jesmo li spomenuli najveći nonsens među društvenim mrežama?! Postoji, naime, Luxy- društvena mreža kojoj se možete priključiti samo ako ste lijepi i bogati. Ako sve ovo dosad nije bilo, ta je mreža sigurno razlog da se zabrinemo u kojem smjeru društvo ide.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Šibensko-kninska županija vodeća po izdvajanju sredstava za zaštitu...

    Šibensko-kninska županija vodeća je županija u Hrvatskoj po izdvajanju sredstava za zaštitu okoliša u 2022. godini kada je po stanovniku izdvojila gotovo 145 kuna...

    FOTO Ispred Posjetiteljskog centra u kanalu sv. Ante...

    U organizaciji JU Priroda Šibensko-kninske županije i udruge 'Edukacijski inkubator' u kanalu sv. Ante, u uvali Minerska ispred Posjetiteljskog centra održana je smotra obrazovnih...

    Putovanje kroz kartografsku baštinu: Bruno Brakus predstavit će...

    U atriju Muzeja grada Šibenika u srijedu, 24. travnja u 20 sati bit će održano predstavljanje Kataloga Kartografske zbirke Muzeja grada Šibenika, autora Bruna...

    Druženje učenika TUŠ-a i djece iz ‘Kamenčića’ u...

    'I od malo se može puno' naziv je današnjeg susreta u Turističko ugostiteljskoj školi na kojem su dobru energiju i suradnju dijelili učenici TUŠ-a,...

    NAJNOVIJE

    Šibensko-kninska županija vodeća po izdvajanju sredstava za zaštitu okoliša

    Šibensko-kninska županija vodeća je županija u Hrvatskoj po izdvajanju sredstava za zaštitu okoliša u 2022. godini kada je po stanovniku izdvojila gotovo 145 kuna...

    FOTO Ispred Posjetiteljskog centra u kanalu sv. Ante održan Festival znanosti 2024.

    U organizaciji JU Priroda Šibensko-kninske županije i udruge 'Edukacijski inkubator' u kanalu sv. Ante, u uvali Minerska ispred Posjetiteljskog centra održana je smotra obrazovnih...

    Putovanje kroz kartografsku baštinu: Bruno Brakus predstavit će Katalog Kartografske zbirke Muzeja grada Šibenika

    U atriju Muzeja grada Šibenika u srijedu, 24. travnja u 20 sati bit će održano predstavljanje Kataloga Kartografske zbirke Muzeja grada Šibenika, autora Bruna...

    Druženje učenika TUŠ-a i djece iz ‘Kamenčića’ u pripremi ručka za malo novca

    'I od malo se može puno' naziv je današnjeg susreta u Turističko ugostiteljskoj školi na kojem su dobru energiju i suradnju dijelili učenici TUŠ-a,...