Odradili smo pozitivnu i konkretnu kampanju

Željko Burić: ‘Obišli smo gotovo sva naselja i gradske četvrti i čuli glas građana. Idemo po treći mandat’

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Predizborna kampanja je iza nas. Ili barem njezin prvi dio. U protekla dva tjedna kandidati su nastojali pridobiti povjerenje birača, predstaviti svoje liste i programe i iznijeti svoj plan rada u naredne četiri godine. Sutra nam slijedi izborna šutnja, a zatim i dan odluke.

Za lokalne izbore se često zna reći da su to i najvažniji izbori za građane, odnosno da rezultat tih izbora najviše utječe na njihove živote. Slažete li se s tom konstatacijom?

Svakako. Lokalni izbori imaju najveći utjecaj na život građana jer se bave  konkretnim stvarima. To su izbori na kojima građani odlučuju hoće li se asfaltirati njihova ulica, postaviti javna rasvjeta ili dovesti priključak za vodu i odvodnju. Na lokalnim izborima građani odlučuju žele li uređenu Poljanu s 256 parkirnih mjesta u podzemlju. Građani odlučuju žele li revitalizirane tvrđave, POS-ove stanove, vrtiće, komunalne luke, plaže, renovirane škole, dječja igrališta i sportske dvorane. Na lokalnim izborima svjetonazorske podjele padaju u drugi plan. Građani biraju ideje i projekte, odnosno sposobne ljude kojima vjeruju da te projekte mogu provesti. Demagogiji, političkim prepucavanjima i predizbornim igrokazima tu nema mjesta. Ljudi moraju shvatiti koliko je to važno i svakako izaći na izbore u nedjelju.

Iza vas su dva tjedna službene kampanje, a neslužbeno, ona je počela i dosta ranije. Kako biste u najkraćim crtama saželi poruku koju želite poslati biračima?

Naša kampanja traje od 2013. godine. Naši argumenti su projekti koje smo realizirali u proteklih osam godina. Poljana, tvrđave, Aglomeracija, POS-ovi stanovi, Trokut, da dalje ne nabrajam. Sve to smo saželi u izreku „obećano – ispunjeno“. Još važnija je poruka da ti projekti nisu sami sebi svrha. Rezultat su konkretne brojke. Govorim o rastu zaposlenosti, porastu broja rođene djece i ljudi koji doseljavaju u Šibenik. Govorim o preko 250 obitelji koje rješavaju svoje stambeno pitanje i ostanak u Šibeniku . Govorim o rastu turističkog prometa od nevjerojatnih 64 posto. Dakle, naša je poruka vrlo jasna: realizirali smo projekte, ispunili obećanja, ostvarili konkretne rezultate i dokazali da imamo ljude koji znaju svoj posao i vole svoj grad.

Ovogodišnja kampanja protekla je u neobičnim okolnostima, kao uostalom i cijela protekla godina. Kako ste uspjeli odraditi kampanju u uvjetima novog normalnog?

Samu kampanju smo odradili kao i čitav mandat. Bili smo konkretni. Iza svake naše tvrdnje stajale su provjerene brojke. Bez demagogije, populizma i praznih priča. Isto tako, imali smo izrazito pozitivnu kampanju u kojoj konkurenciji nismo uputili niti jednu ružnu riječ. Ono što me posebno veseli je da smo obišli gotovo sva naselja i sve gradske četvrti i svugdje smo bili sjajno primljeni. Nisu to bili klasični predizborni obilasci, već nastavak naše prakse obilaska terena koji smo uveli još 2014. godine kroz hodajuće kolegije. Ovo je bila prilika da rezimiramo što je učinjeno od zadnjeg sastanka, a što nas čeka u vremenu koje dolazi. Žao nam je što nismo mogli organizirati veće skupove i pokazati zajedništvo. Ali važno je da smo održali kontakt i čuli glas građana u svim mjestima na cijelom administrativnom području grada. Od Jadrije i Rasline, do Lepenice.

Koji projekt iz proteklog razdoblja smatrate ključnim za budućnost Šibenika?

Aglomeracija je svakako najvažniji i najveći projekt, a Poljana nam je najdraža. Kroz Aglomeraciju smo poslali u povijest tisuće crnih jama na Brodarici, Krapnju, Podsolarskom, Jadrtovcu i Zablaću. Zajedno s Aglomeracijom, gradske ulice dobile su novi asfalt i sada čitav grad izgleda uredno, europski. Aglomeracija nam je pokazala put kako urediti sva naša mjesta. Kroz izradu projektne dokumentacije rješavamo sva imovinsko – pravna pitanja, ucrtavamo ceste, puteve i infrastrukturu koja tuda prolazi. Kada to jednom napravite, otvoren vam je put za sve ostale projekte uređenja prostora, od ulaza u mjesto do plaže. Na isti način nastavljamo sa Zatonom, Grebašticom i Žaborićem. Spreman je i točni vodovod do Žirja i Kaprija. Poljana je s druge strane, čista emocija. Nekada zapuštena, zatrpana automobilima i flekama od uja. Danas je Poljana mjesto na kojem se okuplja neka nova mladost. Gradski trg koji privlači pažnju svjetske stručne javnosti kupi nagrade po svijetu. Poljana je simbol novog, jakog i ponosnog Šibenika.

Kritičari Vam najviše zamjeraju podizanje kredita kojima ste sufinancirali dosadašnje projekte. Da li je grad zaista opterećen dugovima?

Kredit nije problem za grad ako je novac pametno investiran i ako ga možete otplaćivati. Rezultat naših kredita su projekti vrijedni stotine milijuna kuna, na kojima rade stotine ljudi. Rezultat naših kredita je proračun koji je porastao sa 170 na više od 400 milijuna kuna. Riješili smo problem vlasništva terena vrijednog preko 300 milijuna kuna. Obnovili smo tvrđave koje privlače turiste i stvaraju prihode za čitavu zajednicu. Dakle, radi se o investicijama koje su pokrenule čitav grad. Svako dizanje kredita prošlo je stroge provjere i pozitivne ocjene revizije. Kreditna zaduženost se kreće negdje oko 8 posto proračuna što je daleko ispod maksimalno dozvoljenog iznosa. Dakle, tu problema nema.

Na koje projekte ćete staviti naglasak u idućem mandatu, ako ga osvojite?

Čeka nas vjerojatno najveći i najozbiljniji posao dosad.  Osigurali smo sredstva iz tri europska fonda. Nama je svakako najzanimljiviji ITU jer osigurava stopostotno financiranje što znači da Grad Šibenik za te projekte neće dati niti lipe. Iz njega financiramo izgradnju i preseljenje Vatrogasnog doma. To će izazvati lančanu reakciju jer će se osloboditi atraktivni prostori u gradu koji će dobiti nove funkcije. Ali to je tek početak. Tijekom ovog mandata radit ćemo na realizaciji tri dugoročna projekta koja će promijeniti Šibenik za desetljeća koja dolaze. To su nova bolnica, Drage i Batižele. Za bolnicu je grad osigurao preko 50 tisuća kvadrata na prostoru bivše vojarne Biribirskih knezova, u nastavku braniteljskog centra koji je već u izgradnji. Ta se priča sjajno nadopunjava. Izmještanjem bolnice oslobodit će se deseci tisuća kvadrata atraktivnih prostora u centru grada. Istovremeno, podržat ćemo privatni projekt Drage koji će Šibeniku donijeti 500 parkirnih mjesta i suvremenu zatvorenu tržnicu. I na kraju, na drugom kraju grada krećemo s realizacijom projekta Batižele koji donosi polivalentnu sportsko – kongresnu dvoranu i centar zdravstvenog turizma.

Tijekom kampanje, spominjali ste konačno rješenje javnog gradskog prijevoza kao jedan od prioriteta?

Ta priča ide. Već je raspisan natječaj i u tijeku je nabava jedanaest novih autobusa. Ali to je tek početak. U tijeku je i izrada studije koja će pokazati kakav javni prijevoz treba Šibeniku. Po završetku te studije ćemo znati koji točno model odabrati, ali jedno je jasno. Nećemo stati dok ne povežemo sve gradske četvrti i sva naselja, svaki dan.  Šibeniku treba komunalni prijevoz temeljen na potrebama stanovništva, a ne komercijalnim uvjetima koncesionara. Administrativno područje grada Šibenika je ogromno. Sa svojih 525 kilometara četvornih jedno je od najvećih u Hrvatskoj. Šibenik ima više rasvjetnih tijela od jednog Splita.  Istovremeno, na velikom području živi mali broj stanovnika. To je veliki problem jer traži velika ulaganja za mali broj stanovnika. Ali to je naša obveza i to ćemo napraviti.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.