Projekt Gradskog parkinga d.o.o i Grada Šibenika ‘Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u gradskom prijevozu’ ulazi u završnu fazu, a time se, nakon izgradnje i otvaranja logističkog centra Poljane, počinju realizirati i ostale aktivnosti u sklopu projekta.
Podsjetimo, osim izgradnje nove podzemne garaže na Poljani, ovaj projekt predviđa i izradu Studije za integraciju i organizaciju javnog prijevoza, izradu aplikacije koja bi trebala olakšati korištenje raznih usluga iz sektora prometa, te u konačnici nabavu 11 novih niskopodnih autobusa za prometovanje na gradskim linijama.
Cilj projekta istovremeno je rješavanje niza prometnih izazova koji već godinama čine građane Šibenika. Javni prijevoz nije na zavidnoj razini, koordinacija između različitih vidova prijevoza gotova i ne postoji, kronični nedostatak parkiranja također je jedan od problema. Odgovor na ove izazove trebao bi donijeti Studija organizacije i integracije javnog prijevoza koja bi trebala definirati najprikladniji model za organizaciju i uspostavu javnog gradskog autobusnog prijevoza, te model za razvoj sustava naplate prijevoznih i parkirnih karata koji će obuhvatiti sve oblike prometa dostupne na području Grada Šibenika.
-Specifičan aspekt projektnog zadatka je organizacija javnog autobusnog prijevoza na području Grada Šibenika koji je temeljni nositelj javnog prijevoza na području grada. Upravo studija uz brojne zadatke treba prvenstveno riješiti novi model javnog gradskog prijevoza. Napravit će se detaljna analiza postojećih linija gradskog autobusnog prijevoza te istražiti istraživanje potrebe za javnim autobusnim prijevoznicima i linijama istog. Potencijalno ćemo slijedom navedenog definirati novu mrežu s brojem polazaka i potrebnim kapacitetima javnog gradskog prijevoza. Tijekom ovog procesa o svemu ćemo naravno, javno savjetovati s građanima Šibenika – otkrio nam je šibenski gradonačelnik Željko Burić.
Također, očekuje se da se u sklopu Studije razvije i efikasan i jednostavan model za e-plaćanje u prometu. U tu svrhu uvest će se gradska kartica kao neprilaganje integriranim prijevozničkim kartama, kojom će se korisnici, odnosno putnici, olakšati korištenje različitih prijevozničkih usluga u gradu. Ovakva praksa postoji u brojnim svjetskim gradovima, zahvaljujući sredstvima EU, uskoro će biti prakticirani i Šibenčani i njihovi gosti. U tijeku je pregled i ocjena ponuda.
-Tijekom postupka javne nabave dobili smo 6 ponuda u tijeku je evaluacija ponuda i izbor ekonomskog najpovoljnijeg ponuđača za izradu studija. Nakon potpisivanja ugovora rok za izradu Studije je 10 mjeseci – rekao nam je Petar Mišura pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika.
Studija bi dakle trebala ponuditi konačan odgovor kako će nova organizacija gradskog prijevoza biti ustrojena te kako bi sve skupe trebalo funkcionirati. Ne, ono što se već sada zna da su putovanja unutar grada više ne izgleda kao dosad.
Uz novi režim autobusnih linija, nove autobuse i e-sustav plaćanja karata sasvim sigurno se može očekivati povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu, što je jedan od glavnih ciljeva projekta. U Gradu Šibeniku i ‘Gradskom parkingu’ doo nadaju se da će ovaj projekt značajno unaprijediti prometni sustav u gradu na taj način izravno doprinijeti kvaliteti života svih građana. Ponajviše se to odnosi na stanovnike povijesnih jezgara i stanovnike otoka koji će izravne koristi ostvariti u vidu poboljšane opškrbe, olakšane mogućnosti planiranja putovanja te dostatnih parkirnih mjesta za osobna vozila
Projekt ‘Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu’ provodi poduzeće Gradski parking doo sa Gradom Šibenikom kao partnerom. Financiran je iz Operativnog fonda konkurentnost i kohezija EU. Ukupna vrijednost projekta iznosi 99.847.705,83 HRK, od čega se 73.801.381,09 HRK planira sufinancirati iz Kohezijskog fonda, a 13.023.773,13 HRK iz sredstava korisnika.