Malo je koji projekt promijenio sliku Šibenika kao što je to napravio projekt ‘Integrirana mobilnost – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu’. Sagrađena je podzemna garaža i logistički centar na Poljani, kupljeni novi niskopodni autobusi koji uskoro kreću prometovati gradskim ulicama, uređuju se nova stajališta sa digitalnim zaslonima, pripremaju nove linije, stiže i aplikacija za pametne telefone putem koje će se moći kupovati karte. Sve to zahvaljujući sredstvima iz Kohezijskog fonda Europske unije. Projekt polako ulazi u svoju posljednju fazu, i postaje sve ‘opipljiviji’. Poljana je odavno u funkciji, stigli su i autobusi koji će u jesen na cestu, uskoro će i nova stajališta. Sve to promijenit će prometnu sliku Šibenika zauvijek, smatra gradonačelnik Željko Burić.
– Projekt ‘Integrirana mobilnost’ sjajan je primjer koliko se toga može napraviti u lokalnoj zajednici zahvaljujući samo jednom dobro osmišljenom projektu. Rekao bih da smo jednim udarcem ubili dvije muhe, jer rješavam problematiku i prometa u mirovanju i prometa u kretanju. Izgradnjom Poljane dobili smo ne samo logistički centar i prostor za parkiranje već i nove pješačke površine, a druga faza projekta omogućit će nam da našim sugrađanima omogućimo novi moderan pouzdan javni gradski prijevoz – kaže gradonačelnik Burić.
U završnoj fazi projekta Šibenčane očekuju brojni noviteti. U grad je već stiglo 11 novih niskopodnih autobusa koji će po gradskim ulicama prometovati od jeseni. Kada i kako, reći će nam nova prometna studija koje je naručena u sklopu projekta i trenutno je u izradi. Ono što je sigurno, je da će osim novih autobusnih linija, Šibenik dobiti i nova autobusna stajališta opremljena info zaslonima s informacijama o kretanju i dolasku autobusa, a stiže i aplikacija za pametne telefone putem koje će građani moći kupovati parkirne karte, rezervirati parkirna mjesta, i još štošta.
– Naši sugrađani dobit će javni prijevoz 21.stoljeća. Moderan pouzdan, točan. Mislim da nema sumnje hoće li Šibenčani prigrliti novi javni prijevoz. Vrlo brzo svi će uvidjeti kakve im mogućnosti pruža i siguran sam da će se nove gradske linije itekako koristiti. Uvjeren sam će građani Šibenika, bez obzira u kojem dijelu grada žive, napokon dobiti javni prijevoz kakav zaslužuju – kaže gradonačelnik.
Projekt ‘Integrirana mobilnost’ najbolji je primjer kako se dobro osmišljenim projektom mogu napraviti veliki iskoraci i promjene na bolje. Zahvaljujući mudrom povlačenju i trošenju EU sredstava, Šibenik je još jednom primjer za ostale gradove u Hrvatskoj i dokaz koliko se ‘krvna slika’ jednog grada može promijeniti zahvaljujući dobrom strateškom planiranju.
Projekt ‘Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu’ operativno provodi poduzeće Gradski parking d.o.o sa Gradom Šibenikom kao partnerom. Financiran je iz Operativnog fonda konkurentnost i kohezija EU. Ukupna vrijednost projekta iznosi 99.847.705,83 kuna, od kojih se 73.801.381,09 kuna planira sufinancirati iz Kohezijskog fonda, a 13.023.773,13 kuna iz sredstava korisnika.