Devet je mjeseci prošlo od otvaranja podzemne garaže na Poljani. Ovaj veliki projekt financiran je novcem iz EU fondova, u sklopu projekta ‘Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u gradskom prijevozu’ kojeg zajedno provode Gradski parking kao nositelj, te grad Šibenik kao partner na projektu.
Od otvorenja podzemne garaže na Poljani u nju je ušlo 155 tisuća vozila. Prošlog mjeseca u prosjeku je tamo parkiralo 600 vozila dnevno, a prosjek u ljetnim mjesecima je dosta veći. Primjerice u srpnju prosjek je iznosio 830 vozila dnevno, a u kolovozu 960. Poljana je, smatra direktor gradskog Parkinga Goran Bulat, ispunila očekivanja.
– Apsolutno je Poljana opravdala sva svoja očekivanja, unatoč situaciji s pandemijom. Vjerujem da će, kad se ovo stanje normalizira, apsolutno i nadalje biti tako. Znači njena glavna i osnovna funkcija je revitalizacija stare gradske jezgre uz smanjenje gužvi i prometa u kretanju i prometa u mirovanju, dakle uzročno-posljedične veze prethodnih kruženja automobila u centru grada. Riješen je nedostatak parkinih mjesta za stanovnike, stvorene su dodatne mogućnosti za otočane. Sve ono što smo stavili u sam koncept izgradnje podzemne garaže, dakle korištenje i način korištenja je opravdalo svoj smisao i svrhu. Ono što je najbitnije je da je sa svojih 256 mjesta dovoljno velika da može primiti velik broj vozila koji uvijek u svakom trenutku mogu naći parking u centru grada – kazao je.
Koliko Poljana pomaže revitalitaciji stare gradske jezgre, što je bio jedan od ciljeva projekta? Stanari stare gradske jezgre imaju od 22h do 7 ujutro besplatan parking, dok otočani imaju svaki dan jedan sat besplatno. Besplatnih 30 minuta imaju i dostavna vozila. Glavni gradski trg uz to je očišćen od automobila i vraćen građanima. Direktor Gradskog parkinga smatra da su očekivanja ispunjena.
– Vidjeli smo u ovo COVID vrijeme boravka na otvorenom da je trg saživio i sa mladima i sa starima. Ovakvu količinu vozila koju sada imamo, prijašnji parking na Poljani nije mogao prihvatiti, zbog toga su se stvarale sve te gužve, prometni čepovi i kaos u gradu i ako gledamo na projekt Poljane kao prometno rješenje ona je ostvarila svoju ulogu. U smislu revitalizacije revitalizacije stare gradske jezgre također. Nažalost živimo u COVID vremenu pa ona ne može pokazati svoj pun potencijal, jer teško je revitalizirati staru gradsku jezgu kad dosta toga zbog mjera ne radi, ali možemo uzeti paralelu prošle godine sa srpnjem i kolovozom kada su mjere popustile i sve je radilo pa smo vidjeli da je ona bila ispunjena dupkom a nije bilo gužvi u prometu a centar grada je živio– kaže Goran Bulat.
No podzemna garaža na Poljani tek bi trebala zaživjeti kao logistički centar što je i zamišljeno projektom ‘Integrirana mobilnost-povećanje broja putnika u javnom prijevozu’. Ulogu logističkog centra podzemna garaža sada ostvaruje djelomično, međutim logistički centar u punom smisli postat će nakon što se odradi i sljedeća komponente projekta a to je izrada mobilne aplikacije. Riječ je o aplikaciji koja će na jednom mjestu objedinjavati sve informacije vezane za promet u gradu Šibeniku, a kojom će se koordinirati i upravljati upravo iz same Poljane. Gradski parking trenutno priprema natječaj na kojem će se odabrati tvrtka za izradu aplikacije.
– Aplikacijom će se ‘upravljati’ iz tog logističkog centra iz same Poljane i upravo tad će ona zaživiti u punom smislu kad se dogodi međusobna integracija prometa svih vrsta javnog prijevoza. Koordinirat će se prometne informacije i za brodove i za autobuse i za promet u mirovanju. Aplikacija će prvenstveno biti namijenjena svim šibenskim gostima radi lakše organizacije putovanja u smislu planera od točke a do točke b sa svim prometnim rješenjima koji se na tom putu budu događali. Znači bilo da se putuje autom, autobusom, brodom, aplikacija bi im trebala olakšati snalaženje, kretanje i općenito boravak u gradu Šibeniku – otkriva nam Goran Bulat.
Do kraja projekta, uz spomenutu aplikaciju, izradit će se i prometna studija, osmisliti nove autobusne linije i kupiti novi niskopodni autobusi za javni gradski prijevoz, pa možemo slobodno reći kako će ovaj projekt značajno promijeniti prometnu sliku Šibenika.
Projekt je financiran iz Operativnog fonda konkurentnost i kohezija EU. Ukupna vrijednost projekta INTEGRIRANA MOBILNOST NA PODRUČJU GRADA ŠIBENIKA, a koji se sastoji od 4 komponente: 1. Izgradnja podzemnog logističkog centra Poljana, 2. Izrada studije, 3. Izrada aplikacije i 4. Nabava 11 autobusa iznosi 99.847.705,83 HRK s uključenim pdv-om, od kojih se 73.801.381,09 HRK planira sufinancirati iz Kohezijskog fonda, a 13.023.773,13 HRK iz sredstava korisnika.