Proteklih osam mjeseci Šibensko-kninsku županiju je posjetilo 757.687 turista, koji su ostvarili 5.405.831 noćenje. Riječ je o povećanju broja gostiju od skoro 3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a ostvareno je povećanje u broj noćenja veće od 12 posto. I broj nautičara rastao je za oko 10 posto.
-Ovi rezultati su iznad nacionalnog prosjeka i vrlo smo zadovoljni. Cijelu Šibensko-kninsku županiju u zadnje se vrijeme poistovječuje s brendom grada Šibenika tako da je Šibenik nositelj turističkih proizvoda i promocije cijele županije. Pozitivan imiđ Šibenika već nekoliko godina `boja´ cijelu Šibensko-kninsku županiju, kazala nam je Željana Šikić, direktorica Turističke zajednice Šibensko-kninske županije.
I broj dana boravka gostiju u Šibensko-kninskoj županiji značajno se povećao. Za proteklih osam mjeseci prosječan broj dana boravka je iznad sedam dana.
-Najbolji je primjer sam Šibenik koji je do prije nekoliko godina bio na neki način ograničen sa kraćim boravkom turista, dok se u lokalnim destinacijama koje nude samo sunce i more taj broj znao povećati na pet, šest dana. U Šibeniku, međuti, zadnjih godina gosti ostaju sve dulje, a to možemo zahvaliti stalnom razvoju novih turističkih proizvoda od plaže Banj, šetnice u kanalu sv. Ante do obnovljenih tvrđava. I sami sadržaji u gradu utjcali su na to da gosti ostaju dulje, pojašnjava Šikić.
I prije nego su se znali ovogodišnji rezultati vrhunca sezone u županijskoj Turističkoj zajednici počele su intenzivne pripreme za sljedeću turističku 2017. godinu. U tijeku je nekoliko turističkih sajmova koje smo već ranije planirali u ovogodišnjem programu rada i promocije, ali su i oni dio promidžbenih aktivnosti za 2017. godinu.
-Njemačko tržište nam je apsolutno na prvome mjestu i na njemu smo i ranije bili puno prisutni kroz sve oblike promocije.Na tome ćemo tržištu biti i dalje aktivni uz intenzivnu promociju destinacije, bez obzira na to što su nam Nijemci vjerni gosti, koji će gotovo sigurno ponovno doći. S obzirom na podatke o broju i strukturi gostiju ove godine pojačat ćemo promociju na nekim drugim tržištima s naglaskom povezivanja na susjedne zračne luke, kazala je Šikić.
Na tržištima gdje potencijalni gosti možda nedovoljno poznaju Hrvatsku turistički predstavnici naše županije nastupaju zajedno s drugim dalmatinskim županijama tako da, pojašnjava Željana Šikić, Šibensko-kninsku županiju nastoje promovirati prvo kroz brand Hrvatske i Dalmacije, a tek onda je pozicionirati kao posebno zanimljiva destinacija unutar Dalmacije.
Na pitanje o mogućnostima, posebno financijskim, pojačane promocije na tržištima Dalekog istoka odakle je sve više gostiju i to tijekom cijele godine, Željana Šikić podsjeća kako je već dvije godine Šibensko-kninska županija prisutna na turističkom sajmu u Seulu.
-Ta promocija radi se zajedno s Turističkom zajednicom grada Šibenika, budući da gosti sa Dalekog istoka posječuju isklučivo grad Šibenik i Nacionalni park Krka. Riječ je o gostima koji ciljano putuju i obilaze UNESCO baštinu i nacionalne parkove, govori nam Željana Šikić.
Turistički razvoj Šibensko-kninske županije, bez sumnje ide u odličnom smjeru, a činjenica što smo po broju gostiju i noćenja još uvijek na začelju šest obalnih županija ima dva pojašnjenja, kaže direktorica županijske TZ, Željana Šikić.
-Prvo je; imali smo zakašnjeli uzlet u turizmu, što nam danas omogućuje veće stope rasta od nekih turistički `snažnijih´ županija.
-Drugo je; još uvijek je rast ograničen raspoloživim turističkim kapacitetima. To što smo na šestom mjestu od šest priobalnih županija nije čudno, jer smo i po broju turističkih kreveta na šestom mjestu; u bocu od litre nikada neće stati litra i pol, zaključuje Željana Šikić.