Više

    Šibenski političari o monetizaciji autocesta: ‘Hrvatska pleše na rubu bankrota i drugog rješenja nema’

     

    Monetizacija autocesta – da ili ne, goruća je tema koja ovih dana ne zaobilazi niti Šibenik. Inicijativa sindikalnih povjerenika ‘Ne damo naše autoceste’ s prikupljanjem potpisa za referendum u subotu je započela i u našem gradu, a kod lokalnih političara provjerili smo jesu li je potpisali te podržavaju li, sve izglednije, davanje autocesta u koncesiju. Predstavnici HSP-a dr. Ante Starčević priopćenjem su jasno dali do znanja kako se monetizaciji protive te će pripomoći u prikupljanju potpisa za referendum.

    Šibensko-kninski župan i predsjednik šibenskog HDZ-a Goran Pauk, poput vrhuške strane, protivi se monetizaciji. ‘Za’ je, kaže, jedino ukoliko Vlada RH obveže potencijalnog koncesionara za daljnja ulaganja.

    -I Vlada na čelu s premijerkom Jadrankom Kosor namjeravala je dati autoceste u koncesiju, ali se s vremenom od toga odustalo zbog nesvrsihodnosti svega toga skupa. Po meni, pravilniji put je racionalnizacija poslovanja autocesta. Mislim da će koncesioniranje završiti puno većim minusom nego plusom. ‘Za’ sam jedino ukoliko bi Vlada obvezala koncesionara za daljnju gradnju novih trasa autoceste kao što je povezivanje Dubrovnika ili Pelješki most – mišljenja je Pauk dodajući kako će inicijativu za referendumom potpisati.

    VLADA JE U CAJTNOTU I DRUGOG RJEŠENJA NEMA

    Predsjednik šibenskog HNS-a Frane Malenica također nije pristaša ideje o monetizaciji. No, smatra kako je Vlada u cajtnotu i drugog izbora nema.

    -Bio sam iznenađen kada sam jutros pročitao da će Vlada raspisati natječaj za monetizaciju, što znači da je odluka već donesena. Moj osobni stav je da to nije dobro. Svi smo dobro znali kada su se autoceste gradile da se one neće moći samofinancirati te je sada dug kredita stigao na naplatu. S obzirom na stanje u državnom proračunu bez monetizacije nema drugog rješenja. Pitanje koliko je reprogram moguć i po kojim uvjetima, privatizacija je također upitna s obzirom na recesiju… Mislim da je Vlada zatečena, o ovome je trebalo ranije misliti i sada izbora nemamo – kaže Malenica. HNS-ovac smatra kako će novi koncesionar, zbog racionalizacije poslovanja, vjerojatno smanjiti broj radnika, dizati cijenu cestarine i smanjiti održavanje.

    KLARIN: HRVATSKA PLEŠE PO RUBU BANKROTA

    Da je monetizacija autocesta jedina realna opcija jer Hrvatska pleše po rubu bankrota, drži lider županijskog SDP-a i saborski zastupnik Ivan Klarin.

    -To su ogromni krediti podignuti još 2003. godine koji dolaze na naplatu. Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić u svojoj izjavi rekao je kako je HAC u vlasništvu stranih banaka i to je činjenica. Autoceste nisu u vlasništvu Hrvatske, zbog kredita koji su podignuti…Prema tome da vanjski dug ne eksplodira ovo je jedino rješenje kako bi se  privremeno sanirali krediti. Znam da je ovo pitanje jako osjetljivo, međutim javnost mora znati da je gradnja najvećeg broja kilometara autocesta u dva mandata Sanadarove vlade bila kriminalna, izvlačio se velik broj novca kojim se financirala kampanja –  ističe SDP-ovac.

    Jasan stav oko monetizacije ima i Klarinov kolega iz saborskih klupa, reformist Petar Baranović.

    -Što se ove teme tiče matematička računica je vrlo jednostavna. Autoceste ne mogu podmiriti obveze u budućnosti koje se broje u milijardama, a već iduće godine na naplatu sjeda veći dio tog kreditnog zaduženja. U takvoj situaciji gospodarskog stanja, zbog lošeg poslovanja zadnjih 10 godina, država nije sposobna amortizirati otplatu kredita. Imamo opciju da koncesijom zadržimo vlasništvo autocesta, bez da se banke uknjiže i drugog puta nema. Čak i da se nađe čarobnjak, HAC se ne može konsolidirati. Teška srca priznajem, li na monetizaciju moramo pristati, to su prihvatile i mnoge druge zemlje, ali uz inzistiranje Vlade da se s novim koncesionarom regulira cijena cestarina. U suprotnom, kroz 2-3 godine banke koje su financirale gradnju autocesta uknjižit će se kao vlasnici – zaključuje Baranović.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Evo kakva vas nova iznenađenja očekuju u najvećem...

    Bogata gastro ponuda, zelena oaza vrijedna milijun eura, brojni animacijski timovi… samo se neki od noviteta u Dalmalandu koji svoja čarobna vrata otvara već...

    FOTO Na gradskom groblju Kvanj Čempresi uveli novu...

    Gradska tvrtka Čempresi stalno ulaže u uređenje grobalja kojima upravlja pa je od sinoć novi dio groblja Kvanj dobio vide nadzor i noćnu rasvjetu. -...

    Promjenjivo, svježe, česta kiša, u gorju i snijeg

    Sve do petka promjenjivo i svježe, uz povremenu kišu, u gorju i snijeg, u utorak i srijedu uz mjestimično stvaranje snježnog pokrivača. Od vikenda...

    Šibenik nije dobio licencu ni za treći rang...

    Hrvatski nogometni klub Šibenik niti ove godine nije dobio licencu za elitni rang hrvatskog nogometa u prvom stupnju HNS-ovog Središnjeg postupka licenciranja za sljedeću...

    NAJNOVIJE

    Evo kakva vas nova iznenađenja očekuju u najvećem vodenom parku na Jadranu!

    Bogata gastro ponuda, zelena oaza vrijedna milijun eura, brojni animacijski timovi… samo se neki od noviteta u Dalmalandu koji svoja čarobna vrata otvara već...

    FOTO Na gradskom groblju Kvanj Čempresi uveli novu rasvjetu i video nadzor

    Gradska tvrtka Čempresi stalno ulaže u uređenje grobalja kojima upravlja pa je od sinoć novi dio groblja Kvanj dobio vide nadzor i noćnu rasvjetu. -...

    Promjenjivo, svježe, česta kiša, u gorju i snijeg

    Sve do petka promjenjivo i svježe, uz povremenu kišu, u gorju i snijeg, u utorak i srijedu uz mjestimično stvaranje snježnog pokrivača. Od vikenda...

    Šibenik nije dobio licencu ni za treći rang hrvatskog nogometa, Zagora jest!

    Hrvatski nogometni klub Šibenik niti ove godine nije dobio licencu za elitni rang hrvatskog nogometa u prvom stupnju HNS-ovog Središnjeg postupka licenciranja za sljedeću...