Vježbanje se prebacilo 'online'

Šibenčani se aktivno pripremaju za plažu: U kući se vježba s metlama, praškom za rublje i kućnim ljubimcima

U novonastalim okolnostima, kada se preporučuje boravak kući, dolazi do smanjene tjelesne aktivnosti, ali i otkrivanja kulinarskih talenata. Jesu li zatvorene dvorane i teretane Šibenčanima poslužila da stave pripreme za ‘summer body’ na čekanje ili se vježbanje nastavilo u četiri zida i u grupama na daljinu, provjerili smo s nekoliko fitness instruktorica iz Šibenika.

Uvjeti su otežani, složit će se sve, ali ništa nije nemoguće kad postoji volja, priča nam Martina Perković.

– Unatoč otežanim i gotovo nemogućim okolnostima za nas trenere, i dalje radimo, ali naravno na daljinu. Online treninzi u današnje vrijeme nisu neka novina i većina nas morala se priključiti takvom radu. Na moje iznenađenje, veliki broj naših članova objeručke je prihvatilo ideju da ih se vodi kroz vježbanje u njihovim domovima, a iz ove situacije se čak izrodilo i dobrih stvari. Prvo, došli smo do zaključka da većina članova shvaća da je fizička aktivnost osnovna ljudska potreba i koriste svaki priliku kako bi se kretali. Stalno dobivamo fotografije iz šetnji i trčanja u prirodi, ali i oznojenih lica nakon odrađenih kućnih treninga. Isto tako, užurbani način života odvojio nas je od ljudi s kojima trebamo provoditi najviše vremena, naših ukućana, djece i partnera. I u sklad u s time, članovi nam šalju prekomična i dirljiva videa sebe i svojih kako vježbaju zajedno. Iskreno se nadam da će se taj običaj kod većine zadržati i kad nastupe povoljnija vremena za sve nas – priča nam Martina Perković iz The Movementa.

Vježbati u dvorani sa svim dostupnim rekvizitima je neusporedivo jednostavnije, a i veće su mogućnosti za složiti ubitačan i zanimljiv trening, objašnjava Martina.

– Izazov je kad toga svega nema, ali ništa nije nemoguće. Program koji vodimo uglavnom je ‘bodyweight’, iako i potičemo ljude da koriste rekvizite koje imaju u svojim domovima. Zapravo, najčešći rekviziti u zadnje vrijeme su nam metla i klizeće krpe i čarape – smije se naša sugovornice.

Ona i momak i dalje nastoje održati svoju rutinu pa tako i dalje treniraju pet puta tjedno po ustaljenom režimu. Uz to, provode i dosta vremena na otvorenom, u dugim šetnjama ‘po prašini i divljini’, priča nam.


Online vježbanje dobro funkcionira, ali ipak svi jedva čekaju povratak na staro.

– Već sad ljudi su željni socijalizacije i treninga na koje su naviknuli, a i mi smo željni naših ljudi! Baš se veselimo povratku rutini – kaže nam za kraj.

Zima u Dalmaciji je uvijek duga i svi jedva čekaju proljeće i lijepe dane, ali ove godine proljeće najviše možemo gledati s prozora i balkona.

– Ova situacija nas je u ove jedva dočekane sunčane dane zatvorila u naše domove. Što se tiče vježbanja, mislim da je ono i te kako važno i da se sada, ako se već prije niste aktivirali, sad morate! Nema izgovora ja ne mogu, nemam vremena, jer gle u kući smo i možeš. Istina, posao je od kuće, djeca su isto tamo, ali pola sata mislim da se može naći. Uključite djecu da vježbaju s vama i tako kvalitetno zajedno provedete vrijeme, a i jačate imunitet i sebi i njima. Ne treba to biti ništa zahtjevnom, samo da se tijelo pokrene. Naravno da treba pripaziti na prehranu i ne jesti samo zato što vam je dosadno. Vježbanjem ćemo izlučiti mnogo hormona, ali između ostalih hormon endorfin. Oni iz hipofize blokiraju bol, smanjuju apetit, stvaraju osjećaj euforije tijekom programa visokog intenziteta, te smanjuju napetost i anksioznost – objašnjava nam Sanja Frleta iz Crossbox Red Zone.

Nedostatak profesionalne oprema ne mora biti prepreka jer rekviziti za vježbanje svugdje su oko nas.

– Kad sam ja prije sedam godina krenula s ozbiljnim vježbanjem, mislim da se svi koji me poznaju sjećaju mojih kućnih treninga i kanistra vode. To je bilo jedino što sam imala, napravila sam sve što sam zamislila i što sam u tom trenutku željela. Iako dvorane mnogima nedostaju, vježbe kod kuće mogu biti jednako zanimljive i ‘teške’. Na treningu u dvorani isto ti može trening biti lagan, kao i izazovan jer sam sebi postavljaš granice i tjeraš se. Ja trenutačno vježbam kući, s mužem Paulom i kćeri koja nam se svaki trening priključi. Uzeli smo bučicu i girju iz prostora, te smo našim članovima ponudili da uzmu isto ako već sami kod kuće nemaju. Paulo i ja znamo otići jednom tjedno očistiti i na brzinu odradimo nešto jer teško je biti tamo, a ne vježbati. Iskreno jedva čekam da se vrati sve u normalu i da naši članovi opet imaju mjesto gdje rade na svome zdravlju, druže se, vesele i zabavljaju. A dok se to ne dogodi mi smo im tu na raspolaganju videom, pozivom ili porukom jer sad je najbitnije biti jedan uz drugoga i dati podršku – priča nam Sanja čiji klijenti vježbaju čak i s praškom za rublje.

Novonastalim okolnostima prilagodila se i Ivana Žonja iz Garden Fitness studia koji sa svojim vježbačima, ali i svima koji ih prate, redovito komuniciraju na stranici, hrabre ih i motiviraju.

– S pojavom koronavirusa mnogi su posegnuli za relativno novim konceptom treniranja koji se obično povezuje s kupnjom plana treninga napisanim crno na bijelo i adio mare, snađi se kako znaš. Naravno, mi ne smatramo da je to loša metoda, no za takav način treniranja mislimo da uz sve znanje i iskustvo koji treneri imaju, moraju dodatno kroz neki duži period educirati ljude, što je u ovakvim uvjetima teško. Prvenstveno se mora imati na umu da su online treninzi za zdrave muškarce i žene koji žele biti fit te iskusne vježbače koji žele stručno vodstvo i podršku – smatra Ivana.

 

Na svojoj stranici ljudima su ponudili tri puta tjednu neku bazu treninga koje se inače drže, odnosno treninge koju su jednostavni za shvatiti te izvedivi svima uz minimalan rizik od ozljede.

– S našim vježbačima i svima koji prate stranicu komuniciramo redovito, hrabrimo ih, motiviramo i razmjenjujemo iskustva, šalju nam fotografije, videa, riječi zahvale i smiješne klipove koji nas u ovim uvjetima održavaju na životu. Naš je moto jednostavan, tražili smo od njih da se adaptiraju na novonastalu situaciju. Posebnih savjeta i nema, sve funkcionira kao i dosad jer su oni tako naučeni od prvog dana. I dalje moraju biti dosljedni u prehrani, moraju se usredotočiti na vlastite mogućnosti, biti strpljivi i u ovim uvjetima uklopiti tjelesnu aktivnost u svakodnevni život. Čitava ova situacija naučila nas je da male stvari čine razliku, zahvalni smo što nas i dalje prate i puno toga spoznali smo o sebi. Jedna od spoznaja je da je bolje trenirati s vrhunskim trenerom na livadi, nego s lošim u najljepšoj teretani – priča nam Žonja.


Što se tiče njezinih privatnih treninga, njoj ova karantena nije teško pala. Odmornija je, ima više snage, a motivacije joj ne nedostaje.

– Naučena sam iz najtežih uvjeta izvući ono najbolje, redovito se čujem sa svojim trenerom, ekipom iz kluba i snalazimo se. Način treniranja se promijenio, ali me nije obeshrabrio. Dapače, u glavi sam čvršća nego prije, a u tome i je bit. Sačuvati psihu, učiti o sebi, izgraditi se i biti primjer svima onima koji su ti povjerili svoje tijelo i zdravlje – kaže nam za kraj naša sugovornica koja se inače bavi i powerliftingom.

Ana Vukšić smatra da je online trening  jedan od najbrže rastućih segmenata fitness industrije. Više od polovice vlasnika pametnih telefona koristi barem jednu aplikaciju za fitness, zdravu prehranu i slično, a tu su i razni streaming programi i YouTube videa.

– Prednosti su brojne, možete samo upravljati vremenom, vježbati kad i koliko želite, postoje i online grupni treninzi, i možete vježbati gdje god postoji internet. Ipak, veliki nedostatak ovakvih treninga je motivacija i oni nisu za ljude koji se teško pokreću i skloni su odgađanju stvari. Takvi treninzi nemaju socijalnu notu. Drugi, i po meni najvažniji nedostatak, je kontrola jer jako malo online fitness programa omogućava treneru da nas vidi u potpunosti i ispravi ukoliko radimo nešto krivo. Smatram da niti jedan virtualni program ne može zamijeniti budno oko trenera, a svi oni koji se ipak odluče za takvu vrstu treninga trebali bi napraviti dobro istraživanje o vrsti programa i treningu. Iskustva drugih ljudi vam mogu dati dobar uvid u ono što možete očekivati. Ako nakon dva tjedna izgubite interes za vježbanjem ispred monitora, to nije za vas i vratite se nekoj drugoj aktivnosti. Ako ste pak odlučili da je baš to ono što vam treba, prijavite se i krenite! Uživajte u slobodi vježbanja – njezino je mišljenje.

Što se tiče njezinih vježbača, većina je nastavila raditi na sebi bez obzira na novonastalu situaciju.

– Da se razumijemo, bili vi u dvorani ili doma ako imate radnu naviku cijelu godinu, ova situacija nije nešto što vam stvara stres ili probleme. Tko želi nađe način, tko ne želi traži razloge zašto ne trenirati,vrlo je jednostavno. Ja ne brinem za to da moji vježbači zabušavaju jer su to ljudi koji su maksimalno disciplinirani većinu svog života. Bez obzira što treniramo preko mreže svi se međusobno podržavamo i dajemo svoj maksimum apsolutno kod svakog treninga. Isto tako razumijem i ljude koji se ne mogu motivirati na ovaj način i uvjerena sam da će pronaći aktivnost koja će i zamijeniti trening u dvorani. Za sve koji treniraju doma uvijek postoji improvizacija za bilo koju vrstu treninga. Hoćete li napraviti čisti bodyweight trening rekvizit imate  – svoje vlastito tijelo. Ako pak želite dodati malo težine treba vam samo malo mašte, ruksak napunjen knjigama,vreća s robom,boca vode velika ili mala, ručnik ili štap od metle ako preferirate pilates metodu, ma sve dobro dođe. Ja sam za maksimalno poštivanje izolacije, za sad vježbam doma svaki dan i mogu reći da sam se jako dobro snašla u ovoj situaciji. Sa svojim vježbačima se družim svaki dan u našoj grupi, objavljujem videa sa vježbicama, nastojim ih na dnevnoj bazi maksimalno motivirati da ostanu jake, da se drže našeg zacrtanog programa i da kad izađemo vani nakon svega pokažu svoju super  formu -priča nam.

Na novonastalu situaciju gleda kao na slobodno vrijeme kojeg smo dobili na poklon da se osvijestimo u puno segmenata, pa i kad je vježbanje u pitanju.

– Odjednom svi trče, treniraju vani ili doma, a do sada se nisu pomaknuli doslovno.  Eto iz očito čiste dosade da ne sjede, krenuli su šetati, a sad bi bilo super kad cijela ova situacija završi da ostanu pri toj navici. Najveći problem u svemu dodatno stvaraju loše prehrambene navike, pa svi još više kužinavaju što od dosade što od stresa . Bitno je naglasiti da baš sada, kada je smanjena tjelesna aktivnost,  naše tijelo treba manji kalorijski unos. Na dnevnoj bazi dobijem brojne upite što i kako jesti, kako održati formu, hoće li se udebljati. Poručila bih svim ljudima,prvo ako se i udebljate malo,sve je riješivo, drugo naučite voljeti sebe u svim fazama života. Vježbanje nije samo pred ljeto, vježbati se treba cijelu godinu i kada to osvijestimo onda smo na pravom putu prema zdravom načinu života – kaže nam za kraj.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.