Više

    PR STRUČNJACI: U politici niti ručak nikad nije besplatan!

     

    Baš kao što nekadašnja novinarka Zinka Bardić kao posebna savjetnica premijera Zorana Milanovića plaću prima u PR agenciji Madison, a premijera savjetuje besplatno, tako Grad Šibenik odnedavno svog ‘PR konja za utrku ima’. Riječ je o zagrebačkoj PR agenciji Publico marketinškog stručnjaka Igora Šišare, koja je među prvima u Hrvatskoj započela s glasnogovorničkim, odnosno PR poslovima. Za Grad Šibenik su odradili promociju plaže Banj, najvažnijeg projekta koalicije SDP-HNS. Od promotivnih doskočica do cjelonoćnog partija s DJ-icom Niki Belluci sredinom lipnja, sve je osmislio Publico. Nije poznato koliko je koštala promocija plaže, te jesu li te usluge plaćene iz gradskog proračuna. Sigurno je samo to da se gradski čelnici godinama žale da u proračunu nema dovoljno novca ni za javnu rasvjetu u nekim četvrtima, stoga angažman privatnih agencija vjerojatno predstavlja pozamašan i nepotreban trošak.

    Upravo zbog trošenja državnog novca na reklamu i PR usluge usred krize kritizirana je hrvatska vlada. Zbog toga je sredinom srpnja odlučila da ‘tijelima državne uprave, pravnim osobama s javnim ovlastima i drugim pravnim osobama kojima je osnivač RH te trgovačkim društvima u kojima je država većinski ili pretežiti vlasnik dionica ili imatelj poslovnih udjela nije dopušteno angažirati temeljem ugovora fizičke ili pravne osobe za obavljanje poslova uspostavljanja i održavanja odnosa s javnošću i upravljanje komunikacijama prema definiranim ciljnim skupinama ili javnostima’.

    NASTAVILI PRO BONO S PROMOCIJOM

    Jedinice lokalne samouprave su zasebne pravne osobe, pa im vlada RH ne može zabraniti poslovanje s PR agencijama. No, uvijek ostaje pitanje trebaju li građani plaćati bilo čiju političku promidžbu. Konkretno, Publico je nastavio s promocijom gradskih projekata. Popratili su posjet ministra poduzetništva Gordana Marasa i njegov sastanak s dogradonačelnikom Frankom Vidovićem. Članak pod naslovom Ministar Maras potpisao ugovor o 4 milijuna kuna za razvoj zone Podiobjavila je 6. kolovoza HINA (Hrvatska informativna agencija). Agencijsko izvješće su preuzeli svi mediji koji se uobičajeno koriste s HINA-inim uslugama, uključujući poslovne portale, dok je Publico naveden kao izvor fotografija. U oba slučaja riječ je o događajima koje lokalni i nacionalni mediji gotovo po inerciji prate s jednakom pozornošću. Igor Šišara, vlasnik agencije Publico objasnio je da je susret popraćen putem priopćenja koje je Publico poslalo medijima na nacionalnoj razini i to – besplatno.

    – Navedena aktivnost realizirana je pro bono i možemo izraziti zadovoljstvo da je značajan broj medija na nacionalnoj razini objavio navedenu vijest, odnosno priopćenje – odgovorio je na pismeni upit Igor Šišara.

    Boris Hajoš, hrvatski stručnjak za odnose s javnošću i predavač na poslovnom učilištu Vern ističe kako pro bono angažman PR agencija nije poželjan, pogotovo u političkom marketingu.

    NI RUČAK NIJE BESPLATAN

    – Nigdje na svijetu u politici ni ručak nije besplatan. Iako ne znam detalje konkretnog slučaja, načelno, nikakav pro bono rad nije dobar, osim u humanitarne svrhe, kada ga podržavamo ako se radi o, primjerice, udrugama koje nemaju novca. Jedinice lokalne uprave, baš kao državna tijela, obično imaju svoje ljude za odnose s javnošću. Besplatno pisanje priopćenja ili savjetnički angažman poput onog Zinke Bardić ipak je u struci kuriozitet – smatra Hajoš.

    Igor Šišara, pak, ističe da agencija Publico i Grad Šibenik nisu u poslovnom odnosu.

    – Mada ne dvojim da bismo čelništvu Grada Šibenika, kao i mnogim gradovima i poslovnim subjektima, a nakon temeljite analize njihovih komunikacijskih aktivnosti, mogli sugerirati kako i na koji način unaprijediti komuniciranje prema eksternoj i internoj javnosti – zaključuje Šišara.

    Profesionalno i odgovorno s medijima u ime Ureda gradonačelnika već tri mandata komunicira pročelnica Ana Gojanović Rakić. Međutim, da bi Gradu Šibeniku profesionalni PR savjetnik za krizno komuniciranje možda dobro došao, pokazuje i to da je na medijske i ostale upite Uredu gradonačelnika tijekom godišnjeg odmora pročelnice Gojanović-Rakić odgovarao čak i dežurni informatičar Ivan Bašić. Tako je prepiska između predsjednika Gradskog vijeća Gorana Grguričina i spomenutog servisera računala završila u nacionalnim medijima zbog redikuloznog sadržaja kao vrhunska šala. Volontiranje priznate zagrebačke agencije pokušao je pojasniti dogradonačelnik Franko Vidović.

    – Agencija je angažirana pro bono jer ima dostup svim medijima na području RH i jer su gospoda imala volje pomoći gradu Šibeniku u dobivanju što većeg pozitivnog medijskog prostora bez ikakve naknade. Ako ste pratili medije, složit ćete se da je efekt dobiven – smatra dogradonačelnik.

    Na upit o kvalifikacijama djelatnika iz Ureda gradonačelnika  koji komuniciraju s javnošću, Vidović dodaje da ‘niti jedan zaposlenik nije angažiran isključivo na poslovima odnosa s javnošću već taj dio pokriva ured gradonačelnika’.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Zašto nekad prekidamo veze s obitelji?

    Obitelj je temelj društva kakvo poznajemo, univerzalna društvena institucija bez koje bi teško funkcionirali. Prvenstveno je odgojnog karaktera jer djetetu prenosimo sve ono što...

    Obitelj pokojnika ima pravo odabrati pogrebničko poduzeće bez...

    Iz šibenskog poduzeća Čempresi oglasili su se priopćenjem kojim reagiraju na kolanje neistinitih informacija među građanima o prijevozu pokojnika i organizaciji pogreba. Priopćenje iz...

    Lagana i osvježavajuća: Mascarpone torta s malinama i...

    Kad temperature dosegnu više od 30 stupnjeva Celzijusa, logično je da tragamo za jednostavnim i laganim desertima. Teški kolači i torte padnu u drugi...

    Tim ‘za Knin – 4KNIN’ pobjednici su prvog...

    Proteklog vikenda održan je '3iathlon', prvi kninski hackathon u organizaciji Grada Knina i Javne ustanove Lokalna razvojna agencija Matica, Kninskog muzeja i pod pokroviteljstvom...

    NAJNOVIJE

    Zašto nekad prekidamo veze s obitelji?

    Obitelj je temelj društva kakvo poznajemo, univerzalna društvena institucija bez koje bi teško funkcionirali. Prvenstveno je odgojnog karaktera jer djetetu prenosimo sve ono što...

    Obitelj pokojnika ima pravo odabrati pogrebničko poduzeće bez obzira na mjesto ukopa

    Iz šibenskog poduzeća Čempresi oglasili su se priopćenjem kojim reagiraju na kolanje neistinitih informacija među građanima o prijevozu pokojnika i organizaciji pogreba. Priopćenje iz...

    Lagana i osvježavajuća: Mascarpone torta s malinama i borovnicama

    Kad temperature dosegnu više od 30 stupnjeva Celzijusa, logično je da tragamo za jednostavnim i laganim desertima. Teški kolači i torte padnu u drugi...

    Tim ‘za Knin – 4KNIN’ pobjednici su prvog kninskog hackathona

    Proteklog vikenda održan je '3iathlon', prvi kninski hackathon u organizaciji Grada Knina i Javne ustanove Lokalna razvojna agencija Matica, Kninskog muzeja i pod pokroviteljstvom...