Koliko knjižari, bankari, odvjetnici, kladioničari, trgovci odjeće, butici, kafići, zalogajnice i brojni drugi koji svoje poslovanje vrše, a samim time i reklamiraju u šibenskoj staroj gradskoj jezgri, poštuju komunalni red Krešimirova grada? Dovoljno je proći Kalelargom i Medulićem, pješke se spustiti prema Dobriću, ili se šetnjom uputiti Docem kako biste primijetili šarenilo pokretnih i nepokretnih reklama koje su na svakom uglu, prepriječit će vam put u uskim ulicama ili ‘izroniti’ na svakim dobro pozicioniranim stepenicama. Takvo je reklamiranje, pojasnimo, komunalnim redom zabranjeno. Pravilnik o postavljanju oznaka, uređaja i urbane opreme, koji se nastavlja na komunalni red, navodi da se reklame materijalom, veličinom i bojom moraju uklopiti u postojeće okruženje, a mogu biti i osvijetljene na način da je rasvjeta panoa ujednačena i bez utjecaja na okolne površine. Bilo kakvo reklamiranje na takozvanim ‘sendvič panoima’ je zabranjeno, no toga se ne pridržava gotovo nitko.
PRVO UPOZORENJE
– Komunalni redari su i jučer prošetali gradom i upozorili sve one koji ne poštuju propise. Ukoliko se ogluše na upozorenje, onda krećemo sa skidanjem reklama, odnosno njihovim uklanjanjem. Samo posljednjih mjesec i pol dana skinuli smo 20 reklamnih panoa s nekadašnjih trgovina – otkrio je Miroslav Lucić, voditelj službe komunalnog redarstva grada Šibenika.
Zanimljivo, prema pravilniku o postavljanju oznaka, uređaja i urbane opreme, još prije dvije godine vlasnicima je poslan dopis da prilagode izgled reklama, no tek rijetki su to i učinili.
– Svatko tko ne poštuje Pravilnik o urbanoj opremi, bit će sankcioniran. Recimo, visina slova na reklamama u staroj jezgri može biti maksimalne visine 25 centimetara, ne smije biti postavljena tako da ‘strši’ i kada se postavlja treba se zatražiti mišljenje Konzervatorskog odjela – pojasnila je Ana Gojanović Rakić, pročelnica Ureda gradonačelnika Šibenika.
Međutim, to nije jedini problem. Priličan broj ugostiteljskih objekata izišao je izvan okvira legalnosti kad su u pitanju tende i suncobrani na kojima se ističu reklamni sadržaji. Iako vlasnici lokala kažu da reklame nisu napadne, nego diskretne, Komunalni red je po tom pogledu jasan – nema reklama, a tende i suncobrani trebaju biti unificirani!
PROPISI SE KRŠE
– Zasad je evidentirano 15 ugostiteljskih objekata koji nemaju propisanu opremu. Čim dođemo, oni se počnu žaliti, a i mi moramo imati malo razumijevanja za njih jer je kriza. Priča je klasična, tvrde da im dobavljači uvjetuju da koriste njihovu opremu. Međutim, istina je da za svaki suncobran moraju izdvojiti do četiri tisuće kuna i da na tome žele uštedjeti. Naravno, ne opraštamo im prekršaj, samo im dajemo vremena da ga ispoštuju – priča Lucić.
Ističe da nakon upozorenja uglavnom idu s kažnjavanjem, a globa se kreće od 300 do 5.000 kuna.
– Neki plate odmah, a neki se žale pa s prekršajnog suda dobiju još jednu novčanu čestitku – zaključuje Lucić.