Prije tri dana u britanskom časopisu Metro izašao je članak o Šibeniku u kojem se naš grad opisuje kao zaboravljeni dragulj idealan za proljetni odmor. Na fotografijama su se u prvom planu našle katedrala svetog Jakova, D-Resort u Mandalini i prepoznatljiva vizura Šibenika snimljena s Banja.
Nakon spominjanja Šibenika kao chic destinacije u online izdanju časopisa Net-a-Portera te Instagram profilu istoimene poznate online trgovine, Šibenik je člankom u Metrou dobio još jednu veliku reklamu na stranom tržištu i mogućnost da ga kao turisitičku destinaciju prepozna još veći broj posjetitelja. Uskoro će i u britanskom Guardianu biti objavljen članak o Krešimirovim gradu, o čemu je Šibenski portal već pisao pa nas je zanimalo koliko su na ovaj vid promocije potrošile Turistička zajednica i Grad Šibenik.
Iz Ureda gradonačelnika dobili smo odgovor da Grad Šibenik nije izdvajao nikakva sredstva za promidžbu u ovom smislu.
– Iznimno nam je drago i ponosni smo na činjenicu da nas strani mediji prepoznaju kao ‘rastuću’ destinaciju i uvijek ćemo im biti na raspolaganju za razgovor i podastiranje informacija o Šibeniku – rekla je Ana Gojanović Rakić, pročelnica Ureda gradonačelnika.
Razgovarali smo i s Dinom Karađolom, direktorom Turističke zajednice Grada Šibenika te doznali da spomenuti članci u stranim časopisima nisu sponzorirani.
– Smatramo da je marketinška vrijednost besplatna promocije, kao što je članak u Metrou, nemjerljiva, pogotovo kad članak napiše novinar koji osim za britanski Metro piše i za Sunday times, Guardian i slične publikacije. Dodatna vrijednost je što je članak objavila i PR agencija koja je specijalizirana za luksuzna putovanja. Nakon objave članka na prestižnom modnom portalu Net a porter, mislimo da će biti sve ovakve promocije – zadovoljan je prvi čovjek šibenskog turizma.
KOLIKO KOŠTA PROMOCIJA?
Turistička zajednica Grada Šibenika godišnje na promociju u stranim medijima potroši oko 500 tisuća kuna, u što ulaze i offline i online komunikacije. Iznos se u pravilu svaku godinu povećava, sukladno prihodima i rezultatima, i to u prosjeku od sedam do deset posto.
– Većina oglašavanja u stranim medijima odrađuje se putem udruženog oglašavanja, a neke promotivne kampanje odradimo samostalno – kaže Karađole i navodi da se od vodećih promotivnih kampanja udruženog oglašavanja može istaknuti oglašavanje u German wingsu, Kleine Zeitung, Petit Fute, TUI Austria, Thomas Cook, TUI Deutschland, Trevento travel, Dove vacanza, Genial S.R.I, Jomfrurreiser Norway, Avtofokus.si, TipTravel magazine….
– Udruženo oglašavanje je zajedničko oglašavanje gospodarskih subjekata (hotela, agencija), TZ-ova, HTZ-a i domaćih i stranih turoperatora. To su promotivne kampanje koje se unaprijed isplaniraju prema trenutnom stanju i zahtjevima tržišta, a prijavljuju se sukladno raspisanim modelima koje raspisuje Hrvatska turistička zajednica – objasnio je Karađole.
Neke kampanje odradimo samostalno, dodaje Karađole i naglašava da već nekoliko TZ Grada Šibenika surađuje s ABTOM – vodećom turističkom udrugom na tržištu Ujedinjenog kraljevstva. – Oglašavamo se u njihovom godišnjem izdanju i na web stranici, a ostala tržišta obrađujemo ciljano putem advertorijala, bannera i PR članaka. Tako smo primjerice u travnju 2015. godini odradili kampanju na španjolskom tržištu, kad je ujedno održavan i sajam u Barceloni. Kampanja je u fokusu imala lokacije snimanja megapopularne serije ‘Game of thrones’, a uz lokacije sa snimanja predstavljene su najvažnije atrakcije i potencijali ( Lavanguardia.com, Elmundo, ElPais.com…) –
– Osim toga, moramo istaknuti da je Šibenik kao PPS destinacija, odnosno destinacija s ponudom u pred i post sezoni, uključena u sve promotivne aktivnosti i kampanje Hrvatske turističke zajednice, a poseban naglasak je na promociji na talijanskom, slovenskom i austrijskom tržištu, budući da promoviramo ponudu van sezone na tržištima koja su nam geografski bliža –
Uz sve navedeno, Šibenik se kao destinacija promovira i AdWords oglašavanjem, googlovim programom za oglašavanje na mreži prilikom kojeg oglasi stižu do korisnika točno onda kada ih zanimaju određeni proizvodi ili usluge.
– AdWords koristimo selektivno kad želimo posebno promovirati neki proizvod, manifestaciju, lokaciju i sl, te sukladno vrsti proizvoda odabiremo tržište – zaključio je Karađole.