More, more, more ča je to u tebi da te čovik više od života voli. Za sve blago svita promini te ne bih pa ni kad bi pokoj jema nać u tebi… E, tako piva naš Oliver, ali pari mi se da ga u zadnje vrijeme malo tko sluša, a ponajmanje naša Vlada koja već u lipnju najavljuje izdavanje prvih dozvola za istraživanje Jadrana u potrazi za plinom i naftom. Nakon istraživanja dolazi, naravno, eksploatacija. Ono što me osobno rastužuje je podatak jedne ankete da, ako bi se raspisao referendum i na referendumu odlučivalo treba li pristupiti bušenju Jadrana ili ne, Hrvatska bi opet gle čuda bila – podijeljena. Njih 46 posto na mogućem bi referendumu zaokružilo PROTIV vađenja nafte i plina, ZA bi zaokružilo 43 posto građana, a ne zna ili nije sigurno njih 11 posto. Ovih 43 posto naših morskih vukova već se vide kao šeici, a ovih 11 posto već su u mislima u Norveškoj jer su najave potencijalno velikih nalazišta nafte i plina drugo ukazanje Gospe na ovim područjima.
PRIRODNE VRIJEDNOSTI
E pa dragi moji šeici Hrvatska je među tri top države u Europi po kvaliteti mora, treća u Europi po bogatstvu vode, ima 19 nacionalnih parkova i parkova prirode, a gotovo 30 posto Hrvatske je pod ekološkom mrežom Natura 2000. Je li vam sad išta jasnije? Nije? Ok! Ako nije i neće nikada biti. Iz cijelog svijeta dolaze nam ljudi vidjeti ovaj biser prirode koji imamo. Jedna smo od najboljih destinacija u čitavom svijetu. Ej! Čitav svijet.Ako smo na koljenima gospodarski, moramo li pokleknuti i zdravim razumom? Ova Hrvatska je nevjerojatno zabavna zemlja. Dok se ljudi koji žive uz obalu na sve načine trude dovesti gosta i preživjeti koliko-toliko cijelu godinu, vladajući dovode platforme. Pa to nema nigdje, da nas nema trebalo bi nas izmisliti, a kad nas već ima onda pod hitno klonirati. Turizam kojeg bez Jadrana ne bi bilo idemo uništiti. Je li vrijedno i realno riskirati naftnu mrlju koja u par tjedana može pokriti cijelo more i pokopati najvažniju i najunosniju ekonomsku granu hrvatskog gospodastva, koja ne samo da zapošljava veliki broj ljudi već i redovito čini oko 15 posto ili više godišnjeg BDP-a Hrvatske? Nekima očito da! Pa ako je već u talijanskom dijelu Jadrana 1358 istraznih bušotina, zašto ne bi i u našem, jel’ da? Onaj tko imalo misli glavom primijetit će da Talijani dolaze kod nas na ljetovanje, a ne mi u Italiju. Nemojmo biti žaba koja je vidjela gdje se konji potkivaju pa i ona digla nogu! Čak i u slučaju bezincidentnih aktivnosti, možemo očekivati brojne štete jer će niz eksplozija (koje se koriste u istraživanjima) katastrofalno utjecati na život u moru, a pojava platformi definitivno će se negativno odraziti na naš turizam, u drugom scenariju odnosno u slučaju incidenata realno možemo očekivati havariju koja će zbog morskih struja uz naše obale i kamenite obale dovesti do velikih katastrofa. Prema Murphyjevom zakonu, ‘ako nešto može poći po zlu, poći će’ i bar kod nas je to u pravilu – pravilo. Ajmo biti realni: ma čak da u Jadranu ima nafte kao u Saudijskoj Arabiji, opet je teško namiriti sve naše lopove jer bušenje nikada i nigdje nije donijelo prosperitet nikome osim korporacijama i onima koje su iste korumpirale, a ne smijemo zaboraviti i da 50 posto potencijalnog profita prepuštamo strancima dok isti ne snose nikakve rizike onečišćenja. Građanska nam je dužnost zajedničkim snagama I upozoriti nadležne da naše najveće nacionalno bogatstvo, Jadransko more, mora i hoce biti zaštićeno! Dok se mi bavimo i jako smo glasni i grlati oko ‘braniteljskog pitanja’, pa svaki dan po Savskoj plešemo narodna kola, po pitanju istraživanja i eksploatacije nafte i plina na Jadranu, pitanju koje određuje budućnost hrvatskih građana smo jako tihi. Tiha je i vlada koja je odluku o koncesioniranju naftnih polja u Jadranu donijela na zatvorenoj sjednici, a dozvole za pet odabranih tvrtki kojima će biti omogućeno bušenje Jadrana radi istraživanja i eksploatacije nafte i plina su izdane prije nego je uopće napravljena Studija utjecaja na okoliš. Gospodo draga, niti Vi, niti itko od nas nema pravo uništiti ovaj najljepši biser koji smo dobili u nasljedstvo. Bušenje Jadrana je bušenje svih nas u zdrav mozak i ako nadolazeća sezona podbaci i za pet posto zbog ovakvih loših reklama krivca znamo.
DALMATINSKI KLEPETAN
Nadam se da će ove gore spomenute šeike razveseliti jedan naslov na njemačkom portalu u kojem se senzacionalističi najavljuje njemački udar na gospodare nafte automobilom na slanu vodu! Nedavna najava da je Quant e-Sportlimousine, auto koji ide na slanu vodu, odobren za upotrebu na europskim putovima predstavlja važan znak da naftni karteli gube energetski rat. Eto im goriva kao u priči. Na kraju da ne zaboravim svima vama javiti kako se najpoznatiji hrvatski rodan Klepetan vratio svojoj rodi Malenoj u Brodski Varoš. Nakon šestomjesečnog zimovanja u Južnoafričkoj Republici i preletjelih 13,5 tisuća kilometara on je došao njoj – svojoj malenoj koja je još prije 20 godina ostala slomljenih krila nakon što su je ozljedili lovci i više ne leti na jug, pa je tako najljepša ljubavna priča životinjskog svijeta dobila svoj nastavak… Nemojmo ubiti neku svoju jadransku Malenu i svog jadranskog Klepetana, i nemojmo uništiti ovakve slične mnogobrojne morske ljubavne priče…
PIŠE: Milena Bačelić