Hrvatska javnost još je u šoku zbog potonuća broda Bourbon Rhode pod vodstvom kapetana iz Šibenika, Dine Miškića.
Havarija se dogodila 26. rujna u vodama Martiniquea. Rezultat intenzivne i višednevne potrage su trojica spašenih, četvorica mrtvih i sedmorica nestalih članova posade među kojima je i Šibenčanin Dino Miškić. Sve nade i molitve usmjere su u pronalazak našeg pomorca i ostalih nestalih članova posade.
Iz dana u dan stižu informacije o tome što se događalo tog kobnog 26. rujna, no možda ništa tako detaljno i dramatično ne opisuje posljednje sate broda Bourbon Rhode kao transkript koji se pojavio u pomorskim krugovima, a redakcijama Dalmacija Danas i Morski.hr dostavio je Dinov kolega koji se trenutno nalazi izvan Europe. Kaže, ne slaže se sa skrivanjem istine i zbog toga je odlučio pustiti u javnost ono što je došlo i do njega povjerljivim kanalima.
Za transkript kaže da je autentičan i da mu ga je bilo vrlo teško čitati, no da javnost mora znati što se toga dana dogodilo. Naš sugovornik je kapetan već nekoliko godina, trenutno radi kao inspektor na brodovima. S Dinom je radio jedno vrijeme u Nigeriji na offshore brodovima.
– Ovo je automatska poruka poslana s uređaja prilikom pritiskanja „DISTRESS“ dugmeta. Operativni menadžer Bourbon-a kontaktirao Marlink da bude direktan posrednik kako bi poruke stizale što prije.
– 17 minuta kasnije stiže pisana poruka da brod tone, jer ulazi voda u strojarnicu, u 08.45.
13 minuta kasnije, u 08.58 ponovno je pisana poruka, gdje je dodana i pozicija broda.
Vsat i FBB (Fleet BroadBand) im je nedostupan već s početka komunikacije, znači nisu imali internet, već je samo Inmarsat C (Marlink SSAS) sistem radio. To je normalno na brodovima u velikom nevremenu, jer antena koja prati satelit ne može stići valjanje i posrtanje broda u tim uvjetima. Čak i ako je sve bilo u funkciji, fizički nije mogla pratiti brzinu valjanja broda.
– Tek poslije 3. poslane poruke da brod tone, kompanija odgovara u 09.42, poslije sat i 14 minuta od prvog poziva u pomoć.
‘Dino poruka primljena. Pomorski koordinacijski centar spašavanja je uključen, potvrdi nivo vode u strojarnici (totalna ili djelomična poplava).
Potvrdi radi li pomoćni generator i uspijevaju li kaljužne pumpe izbaciti vodu iz strojarnice.
Potvrdi možeš li držati prodor vode pod kontrolom, kao i stabilitet broda da ostane plutati. Svi smo mobilizirani u svrhu Vašeg spašavanja.’
– LRIT (Long Range Indetification and Tracking) sistem potvrđuje poziciju broda u 09.48 (ovo je automatska poruka sistema)
U 09.57 ponovno poruka da tonu s pozicijom, uz dodatak da nitko nije ozlijeđen, ali da im motori više ne rade i da je sve pogašeno (komunikacija se obavlja uz pomoć baterija koje opskrbljuju sistem).
‘Sva se posada skupila i spremna je za napuštanje broda, ali ne mogu baciti splavove zbog velikih valova od 10m ili više.’
Cijeli članak, zajedno s transkriptima, pročitajte OVDJE.