Lagani, brzi i jednostavni za korištenje

Zakona i pravila još uvijek nema: Sve više nečujnih e-romobila juri po gradskim pločnicima

Električni romobili, lagani, jednostavni za korištenje u gužvama, a u slučaju da neki dio puta treba proći pješice mogu se sklopiti i ponijeti, jednostavni su za ‘parkiranje’, relativno su jeftini – koštaju par tisuća kuna, mnogi ih smatraju i ekološki prihvatljivima iako neka istraživanja bacaju sumnju na to. Njihova brzina, međutim, nije nešto na što bi trebalo olako gledati iako i to spada u domenu (ne)odgovornog ponašanja onih koji ih koriste, piše Rtl.hr.

Za vožnju romobila nije potrebno imati vozačku dozvolu, kacigu, ni reflektirajući prsluk, a kreću se od 20 do 40 kilometara na sat, s time da ima i onih koji mogu potegnuti do 70 kilometara na sat. S obzirom na to kuda ih se vozi, a gotovo u pravilu je riječ o pločnicima pa s obzirom na to da su bešumni predstavljaju dodatnu opasnost za građane u invalidskim kolicima, a osobito za slijepe i slabovidne osobe, rizični su i za pješake i za bicikliste, kao i za same vozače.

Zakonom nisu posebno definirane kategorije za vozila, kao što su električni romobili, električni motocikli, segwayi i slično.

Neke europske zemlje u regulaciju su ipak krenule ranije, pogotovo nakon nesreća zabilježenih i u njemačkim, španjolskim i američkim gradovima. Pariška uprava zabranila je parkiranje na pločnicima, određeno je ograničenje brzine te je zaustavljen je njihov nagli porast i brojnost na gradskim ulicama. Britanci su zabranili njihovo korištenje na javnim površinama, a Njemačka prepoznaje romobil kao vozilo. U tom pogledu za romobile su propisani tehnički zahtjevi, čime se sprečava da u trgovine dođe neprikladno vozilo. Moraju biti i registrirani, a oznaku dodjeljuje osiguravajuća kuća te ih se ne smije voziti po pločniku i u pješačkoj zoni.

Primjere Njemačke i Francuske pozdravljaju i u Hrvatskoj udruzi vozača električnih romobila – HUVER, čiji predsjednik Goran Petković za Rtl.hr ističe da je situacija za vozače električnih romobila vrlo nepovoljna jer ih zakon štiti jednako kao i pješake.

-S obzirom na to da većina europskih država polako počinje implementirati e-romobil kao prijevozno sredstvo, očekujemo da će ih i Hrvatska uskoro implementirati u svoje zakonske akte te ćemo nastojati u suradnji sa zakonodavcem pokušati donijeti zakon na obostrano zadovoljstvo – napominje Petković te dodaje kako bi zakonodavac trebao jasno definirati što je električni romobil, potrebnu zaštitnu opremu i definirati na koji način se romobilisti mogu kretati.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.