Električni romobili, lagani, jednostavni za korištenje u gužvama, a u slučaju da neki dio puta treba proći pješice mogu se sklopiti i ponijeti, jednostavni su za ‘parkiranje’, relativno su jeftini – koštaju par tisuća kuna, mnogi ih smatraju i ekološki prihvatljivima iako neka istraživanja bacaju sumnju na to. Njihova brzina, međutim, nije nešto na što bi trebalo olako gledati iako i to spada u domenu (ne)odgovornog ponašanja onih koji ih koriste, piše Rtl.hr.
Za vožnju romobila nije potrebno imati vozačku dozvolu, kacigu, ni reflektirajući prsluk, a kreću se od 20 do 40 kilometara na sat, s time da ima i onih koji mogu potegnuti do 70 kilometara na sat. S obzirom na to kuda ih se vozi, a gotovo u pravilu je riječ o pločnicima pa s obzirom na to da su bešumni predstavljaju dodatnu opasnost za građane u invalidskim kolicima, a osobito za slijepe i slabovidne osobe, rizični su i za pješake i za bicikliste, kao i za same vozače.
Zakonom nisu posebno definirane kategorije za vozila, kao što su električni romobili, električni motocikli, segwayi i slično.
Neke europske zemlje u regulaciju su ipak krenule ranije, pogotovo nakon nesreća zabilježenih i u njemačkim, španjolskim i američkim gradovima. Pariška uprava zabranila je parkiranje na pločnicima, određeno je ograničenje brzine te je zaustavljen je njihov nagli porast i brojnost na gradskim ulicama. Britanci su zabranili njihovo korištenje na javnim površinama, a Njemačka prepoznaje romobil kao vozilo. U tom pogledu za romobile su propisani tehnički zahtjevi, čime se sprečava da u trgovine dođe neprikladno vozilo. Moraju biti i registrirani, a oznaku dodjeljuje osiguravajuća kuća te ih se ne smije voziti po pločniku i u pješačkoj zoni.
Primjere Njemačke i Francuske pozdravljaju i u Hrvatskoj udruzi vozača električnih romobila – HUVER, čiji predsjednik Goran Petković za Rtl.hr ističe da je situacija za vozače električnih romobila vrlo nepovoljna jer ih zakon štiti jednako kao i pješake.
-S obzirom na to da većina europskih država polako počinje implementirati e-romobil kao prijevozno sredstvo, očekujemo da će ih i Hrvatska uskoro implementirati u svoje zakonske akte te ćemo nastojati u suradnji sa zakonodavcem pokušati donijeti zakon na obostrano zadovoljstvo – napominje Petković te dodaje kako bi zakonodavac trebao jasno definirati što je električni romobil, potrebnu zaštitnu opremu i definirati na koji način se romobilisti mogu kretati.
Cijeli članak pročitajte ovdje.