Dosta proizvodima različite kvalitete – zapadu jedno, istoku drugo. Do ljeta bismo na tržištu Europske unije trebali svi biti jednaki. Izglasano je izvješće koje poziva na promjenu Direktive o nepoštenoj poslovnoj praksi.
Uz istu kvalitetu, proizvođači će morati biti transparentniji, jasno oglašavati promjene u reklamama i na pakiranju – bez dovođenja kupaca u zabludu pa bili oni na Istoku ili Zapadu, javlja RTL.
Isto ime, ali nije isti proizvod. Djeca u Njemačkoj jedu čokoladni namaz samo s obranim mlijekom. U Hrvatskoj se on prodaje s jeftinijom sirutkom.
– Primjećujem već duže vrijeme i zato biram gdje ću kupiti. Baš se osjeti da je u jednom više lješnjaka i jedan je više vodenast. Nema nikakv okus i kao da ima više šećera – kaže Melita za RTL.
Nakon što je dokazala da razlike postoje, europarlamentarka Biljana Borzan dočekala je i usvajanje izvješća.
– Sigurno da će i parlament i komisija nastojati raditi ubrzano kako bi cijeli taj zakonodavni proces završili i kako bi ustvari već možda na ljeto sljedeće godine građani počeli dobivati proizvode koji su jednako kvalitetni kao i u Njemačkoj, Austriji, Italiji i Francuskoj – istaknula je europarlamentarka Biljana Borzan.
Prošle godine je u istraživanju s Hrvatskom agencijom za hranu potvrdila da je trećina testiranih proizvoda u Hrvatskoj lošije kvalitete, a uz to su i mahom skuplji. Znaju to i građani.
– Europska unija je zajednica bez obzira jeste li veliki ili mali. Prema tome nema velikih ili malih zemlja. Proizvodi su proizvodi. Unifikaciju treba poštivatati – kaže Ante iz Zagreba.
– Vidim recimo po prašku za veš. Nije to za jesti, ali razlika se vidi – dodaje njegova sugrađanka Sanja.
– Što se tiče platežne moći mi plaćamo više – za manje kvalitetan proizvod – slaže se i Zagrepčanin Željko.
Industrija će svaku promjenu recepture morati naznačiti jer kupac nikad ne smije biti u zabludi. Onaj na Istoku Europe bit će isti kao i onaj na Zapadu – najvjerojatnije iduće ljeto.