Pristigle su neobvezujuće ponude za davanje autocesta u koncesiju. Resorni ministar je potvrdio da su zaprimljene, ali nije smio javno reći o kojim je ponudama riječ. Kaže tek da je vrlo zadovoljan.
Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture ne smije iznositi podatke o ponuđačima do zaprimanja i javnog otvaranja konačnih ponuda, no neslužbeno se doznaje da je riječ o tri ponude – investicijske banke Goldman Sachs zajedno s hrvatskim mirovinskim fondovima, austrijskog Strabaga i australske Macquarie grupe.
“Sada će se proučiti ponude koje su stigle i nakon toga kreću pregovori s ponuđačima koji će trajati tri do četiri mjeseca.”, izvijestio je resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić te dodao da nakon toga slijedi finalizacija koncesijskog ugovora koji će se dostaviti natjecateljima, a oni će u prvoj polovici travnja iduće godine biti pozvani na predaju konačnih, obvezujućih ponuda, čije će otvaranje biti javno.
Potom slijedi postupak odabira najpovoljnije obvezujuće ponude, a jedini kriterij bit će cijena, odabir najviše ponuđene vrijednosti, kažu u Ministarstvu i dodaju da će ugovor o koncesiji biti u toj fazi objavljen.
“Mogu samo reći da sam vrlo zadovoljan i da će konačna ponuda, negdje početkom ljeta, biti konkurentna.”, zaključio je Dončić.
Podsjetimo, inicijativa ‘Ne damo naše autoceste’ prikupila više od pola milijuna potpisa protiv monetizacije te traži raspisivanje referenduma, a Sabor je jednoglasno podržao zaključak Odbora za Ustav, Poslovnik i politički sustav kojim poziva Vladu da provjeri njihov broj i vjerodostojnost. Inicijativa je Ustavnom sudu predala i zahtjev da do objave rezultata referenduma, koji bi se, prema njihovom prijedlogu, trebao održati isto kada i predsjednički izbori, 28. prosinca, Vladi i Ministarstvu prometa zabrani da poduzimaju daljnje mjere u postupku monetizacije. Smatraju da bi ona nanijela štetu od 80 milijardi kuna.
Sveukupna glavnica kreditnoga duga HAC- a i ARZ- a, čiji se najveći dio namjerava pokriti monetizacijom, iznosi 4,3 milijarde eura. Od toga na HAC otpada 3,3 milijarde eura, s posljednjom uplatom koja dospijeva 2031., a na ARZ jedna milijarda eura, s posljednjom uplatom 2034.
Izvor: www.lokal.hr