Odzvonilo je jednoj od najizazovnijih školskih godina za učenike i profesore zagrebačkih osnovnih i srednjih škola. A i roditelji su odahnuli.
‘Jako naporno i teško. Nijedna od nas nije završila učiteljsku školu, od nas su puno tražili. Nismo se složili s tim što su se djeca vratila u školu jer puno su tražili od njih, tražili da sve znaju’, kaže za RTL Marija Majer iz Zagreba.
Učitelji su, unatoč svim poteškoćama, ipak zadovoljni rezultatima online nastave.
‘I učenici i profesori su se sad malo bolje upoznali s informatičkim tehnologijama. Očekujemo da će ipak sve biti malo bolje ukoliko bude potrebe i nužnosti za online nastavom’, kaže Lucija Glavak,profesorica fizike u OŠ Retkovec u Zagrebu.
A ako više ne bude potrebe za online nastavom, sljedeće godine ministrica Divjak planira eksperimentalnu fazu uvođenja cjelodnevne nastave u osnovne škole.
‘Naš sustav obrazovanja obuhvaća najmanji broj nastavnih sati ako gledamo različita istraživanja, što europska što svjetska’, kazala je Blaženka Divjak.
A primjer cjelodnevne nastave izgledao bi otprilike ovako: Redovita obvezna nastava trajala bi od 8 do 12.30. Uslijedila bi jednosatna pauza za ručak i boravak na svježem zraku, a od 13.30 do 15 sati učenici bi pohađali obvezni izborni program poput dopunske i dodatne nastave ili izvannastavnih aktivnosti. Od 15 do 17 sati na rasporedu bi po želji i mogućnosti bio organiziran neobvezni program, odnosno aktivnosti izvan školskog kurikuluma poput glazbene škole ili sportskog društva u školi ili izvan nje.
Plan za primjenu ovog programa, u koji bi se uložilo najmanje 600 milijuna eura, u svim školama trebao bi se usvojiti do 2027. A ministrica tvrdi kako će predložiti i uvođenje cjelodnevne nastave i za prva dva razreda srednje škole, koja bi tada bila obvezna za sve, javlja RTL.