NIJE SVE ZA PET Živcira vas ‘domoljubna’ euforija oko SP-a? Niste jedini!

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Svjetsko nogometno prvenstvo samo što nije počelo i na koju god stranu se okrenete, ne možete fulati crveno-bijele kvadratiće. Hrvatstvo vrišti sa svih strana. Odjednom smo svi postali veliki domoljubi, najdraže nam je piće pivo, ne znamo kamo bismo od uzbuđenja, a prsa nam pucaju od ponosa. Da, nije baš tako. Nismo svi odjednom postali veliki domoljubi, neki od nas stvarno mrze pivo i nekima za nogometom ne pucaju prsa, nego prsluk.

Količina navijačkog nabrijavanja koja upravo doseže svoj vrhunac manifestira se kroz gomilu iritantnih fenomena, a sve ono što je hrvatsko (ili nogometno, te dvije riječi ovih dana su maltene sinonimi) odjednom dobiva svoj lik i naličje kroz potoke jeftinog alkohola, loše navijačke pjesme, ‘rekvizite’ i druge bizarnosti. Naravno, svi oni koji se drznu osjetiti nekakav otpor ili nedajbože iritiranost tim pojavama postaju u najmanju ruku čudaci. A ponekad i nedomoljubi ili protudržavni elementi, ovisno o tome koliko je sljedeća utakmica naše reprezentacije ‘povijesna’ i ‘presudna’.

Stvar je vrlo jednostavna. Tko god je smislio da je nogomet najvažnija sporedna stvar na svijetu, nije imao previše ni posla ni problema u životu. Ipak, dobro je predvidio da je sve to skupa sve manje sport, a sve više biznis. Kad je postalo normalno sportaše dizati u nebesa i uspoređivati ih s borcima, vojnicima i herojima? Zato ni ne treba čuditi što oko Svjetskog nogometnog prvenstva postoji gomila stvari koje nas više iritiraju nego vesele.

Recimo…

Nabrijane reklame
Možda nas čak i ne bi toliko nervirala suluda količina reklama za pivo koje se vrte na televizijama uoči Svjetskog nogometnog prvenstva da nogometaši nisu prikazani u najmanju ruku kao grandiozni nacionalni heroji, spasitelji, izbavitelji, mesije, a svi oni koji ih podržavaju (čitaj: navijaju) kao jedini pravi Hrvati koji su svjesni pravih vrijednosti (dakle naguravanja kožne lopte po travi). E pa, ako nas pivo u ruci i crveno-bijeli kvadratići na prsima čine domoljubima ili na bilo koji drugi način definiraju, onda je zdrav razum samo lik iz bajke, a život koji svakodnevno proživljavamo obična iluzija.

Navijačke pjesme
Znate li što je ‘Hrvatska’? Ili ‘Hrvatski sine’? Ili ‘Ovo je Hrvatska’? Ili ‘Duša hrvatska’? Ne, ne radi se o političkim sloganima, a bome ni o satiričnim doskočicama. To su, ako niste znali, nazivi naših navijačkih pjesama. Odjednom je cijela naša zemlja, i brda i doline, i mora i rijeke, i duša i srce, velika inspiracija za brzopotezne stihoklepce koji se nadaju bar malo unovčiti svoje ne baš cvjetajuće karijere. A kako drugačije pogoditi u srž emocija nego, opet, pozivanjem na domovinu?

Ekipa kojoj svijet stane zbog prvenstva
Sport je krasna stvar i na mnoge načine korisna. Ali zašto bi nekome, zaboga, palo na pamet podrediti život, raspored, dnevni ritam jednom sportskom natjecanju? I to sportskom natjecanju u kojem se okreću milijuni koje pošten narod neće u životu ni najvećim trudom zaraditi. Nema druge nego pretpostaviti da je slaganje prioriteta mentalni pothvat za koji je rijetko tko sposoban.

Kockasti gadgeti
Za državne blagdane javni prijevoznici i ustanove po zakonu moraju istaknuti državne simbole na vidljivim mjestima, a za vrijeme nogometnog prvenstva ljudi to jednostavno sami žele, to je njihov izbor. Količina treš proizvoda koja se tad podvaljuje opet pod izgovorom domoljublja naprosto je nevjerojatna. Da, crveno-bijela navlaka za retrovizor je statement koji govori o vama više od bilo čega drugog… a tada je svizac zamotao čokoladu.

Silovanje TV programa
Posve je jasno da će sportski televizijski program biti prilagođen trenutno najvećoj sportskoj manifestaciji, ali manite se dramatičnih jingleova i okupiranja programa. Jedno su prijenosi utakmica, komentari i analize, ali zar se jedan kompletan TV program mora pretvoriti u jednu golemu reklamu za nogomet? Tko na kraju profitira od toga, posve je suvišno napominjati.

A vi svi ostali ste – čudaci!
Onako kao što se inače volimo dijeliti na nacionaliste i kozmopolite, vjernike i ateiste, crne i bijele, ove i one, tako ćemo se od 12. lipnja lijepo podijeliti na navijače i ‘one druge’. Čudake. Ček’, postoji netko tko neće pratiti nogomet? Tu sigurno nešto ne štima… Ili? Ako nas pitate, ne štima jedino kut iz kojeg se gleda.

IZVOR: tportal.hr


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.