Ostaje i tolerancija brzine

Ne ide se u ukidanje 0,5 promila, ali se uvode pravila za romobile

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a, rekao je večeras u HTV-ovoj emisiji Otvoreno kako u ovom trenutku ne idu u izmjene zakona što se tiče dozvoljene koncentracije alkohola u organizmu, odnosno dopuštene tolerancije vezane za ograničenje brzine kretanja u prometu.

Naime, u javnosti su se zbog prijedloga iz Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa za razdoblje od 2021. do 2030. godine otvorila pitanja ide li se u zabranu vožnje s minimalnom količinom od pola promila alkohola u krvi, odnosno ukidanje tolerancije prekoračenja brzine od 10 posto.

– U ovom trenutku ostaje isto, rekao je Mataija.

Mataija je rekao kako takve izmjene zakonske regulative nije moguće napraviti Nacionalnim planom sigurnosti cestovnog prometa. Rekao je pak kako idu u druge izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama kako bi regulirali kategoriju prijevoznih sredstava koja trenutno nisu regulirana u zakonu – romobila, odnosno raznih drugih naprava na električni pogon.

– Prema našem prijedlogu za sada oni neće smjeti na kolnik. Dakle, njih ćemo smjestiti na biciklističke staze, odnosno trake, a tamo gdje one ne postoje, moći će se kretati po nogostupima, odnosno zonama kojima se kreću pješaci, ali će morati itekako voditi računa o pješacima i neće se smjeti na tim mjestima kretati brže od pješačkog hoda, rekao je također Mataija.

Automobilist Juraj Šebalj rekao je da bi moglo doći do sudara s pješacima, na što je Mataija rekao da se ta vozila i sada uglavnom kreću nogostupom, ali da će njihovi vozači sada biti odgovorni i morati se prilagoditi.

Sandra Mikulčić, urednica magazina AutoStyle Večernjeg lista, upitala je kako će im se mjeriti brzina.

– Ako imate pješaka koji hoda, a ovaj se kreće brže od njega…, odgovorio je Mataija.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.