Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je dokument ‘Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s COVID-19 u školskoj godini 2020./2021.’ koji detaljno opisuje kako će izgledati nastava i boravak u vrtićima, uz zaduženja nastavnika, ravnatelja i roditelja.
Sukladno najavama, opisana su i tri modela nastave tokom pandemije koronavirusa, a to su model A: nastava u školi, model B: mješoviti oblik nastave (dijelom u školi dijelom na daljinu) i model C: nastava na daljinu, prenose Vijesti.hr
Model A podrazumijeva to da se svi učenici obrazuju u školi licem u lice uz pridržavanje epidemioloških uputa. Za učenike koji spadaju u izrazito vulnerabilnu skupinu, o čemu nadležni liječnik izdaje potvrdu, kao i za učenike koji su odsutni iz škole jer su COVID pozitivni i koji su u samoizolaciji, nastava se organizira kao nastava na daljinu.
Model B u pravilu znači kako zbog epidemioloških mjera neće svi učenici moći imati nastavu u školi istovremeno, već se moraju odrediti prioritetne skupine učenika koje će imati nastavu u školi, a za ostale učenike osigurati da povremeno imaju nastavu u školi, a povremeno nastavu na daljinu.
Model C podrazumijeva to da svi učenici s početkom nastavne godine prate nastavu na daljinu koja, između ostaloga podrazumijeva dvosmjernu komunikaciju na daljinu na relaciji učenikučitelj/nastavnik, kao i samostalni rad učenike od kuće.
Koji će od modela i u kojem trenutku biti primijenjen uvelike ovisi i o zdravstvenim preporukama koje se odnose na epidemiološku situaciju u Hrvatskoj na nacionalnoj i lokalnoj razini na početku školske godine ili u bilo koje vrijeme tijekom školske godine.
Dužnost osnivača je razmotriti i dogovoriti postupanja, potrebe i aktivnosti koje je nužno provesti prije početka školske godine.
To znači da moraju osigurati maske za lice za učenike od V. razreda osnovne škole i učenike srednjih škola, kao i potrebna sredstva za higijenu, čišćenje i dezinfekciju. U prostorije u kojima borave djeca/učenici može ugraditi ventilacije na stropu koje izvlači zrak iz sobe/učionice i izbacuje ga van uz osiguran dovod svježega vanjskog zraka.
Osim toga, dogovara s ravnateljima mogućnost prijelaza na rad iz jedne u dvije smjene kako bi se pravovremeno moglo planirati mogućnosti drugačijega organiziranog prijevoza učenika.
Cijeli tekst pročitajte ovdje, qa dokument u cijelosti možete pročitati ovdje.