Online prodaja kontinuirano raste

Koronakriza je već promijenila navike potrošača i ubrzala digitalizaciju trgovine

Kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa promijenila je navike potrošača i ubrzala digitalizaciju trgovine, istaknuto je na konferenciji ‘MAGROS 2020. Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija’ u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) i časopisa Suvremena trgovina, javlja Rtl.hr

– Pandemija je dovela do tektonskih poremećaja na svjetskom nivou. Taj pad osjetio se i u potrošnji, promijenjenim navikama potrošača  pa je  u ožujku zabilježen pad prometa u trgovini, nakon 5,5 godina gotovo kontinuiranog rasta. Podaci DZS-a pokazuju da u prvih osam mjesec bilježi pad od 6,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine- istaknuo je Josip Zaher, potpredsjednik HGK za trgovinu i financije.

Oporavak slijedi u idućoj godini i pred trgovinom je nastavak procesa digitalizacije i prilagodbe na nove uvjete poslovanja, istaknuo je i naglasio da u Hrvatskoj desetak najjačih trgovaca drži oko 80 posto tržišta koje je vrlo konkurentno, čemu svjedoči i dolazak Eurospina u jeku pandemije.

Online trgovina, koja je, prema podacima DZS-a, u prvih šest mjeseci ove godine rasla 13,9 posto, kontinuirano raste.

-Tom trendu je svakako pridonijela pandemija koja je ograničila fizičku trgovinu. Potrošačke navike se mijenjaju i sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava online kupovini. Najviše se putem online kanala kupuje oprema za kućanstvo, informatička oprema, odjeća i obuća, a zabilježen je i rast prodaje hrane – kazala je Tomislava Ravlić, voditeljica Odjela trgovine u Sektoru za trgovinu i financije HGK

Tijekom pandemije promet je rastao online trgovinama, a najviše su se kupovali proizvodi za kućanstvo i tehnologija.

Novi izazovi mogu biti i prilike, kazao je direktor ureda Zaklade Konrad Adenauer u Hrvatskoj Holger Haibach pojasnivši to na primjeru djelovanja njegovog zagrebačkog ureda u doba korona i potresa.

– Kriza je pravo vrijeme da pogledamo u budućnost. U Njemačkoj je prije par godina bila podjela između online trgovine i malih lokalnih trgovina, no s vremenom se sve više malih trgovaca preselilo online i to se pokazalo jako uspješnim potezom. Dobra stvar je što nas je sve ovo natjeralo da razmišljamo i poslujemo drugačije – zaključio je.

Cijeli tekst pročitajte ovdje.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.