Kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa promijenila je navike potrošača i ubrzala digitalizaciju trgovine, istaknuto je na konferenciji ‘MAGROS 2020. Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija’ u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) i časopisa Suvremena trgovina, javlja Rtl.hr
– Pandemija je dovela do tektonskih poremećaja na svjetskom nivou. Taj pad osjetio se i u potrošnji, promijenjenim navikama potrošača pa je u ožujku zabilježen pad prometa u trgovini, nakon 5,5 godina gotovo kontinuiranog rasta. Podaci DZS-a pokazuju da u prvih osam mjesec bilježi pad od 6,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine- istaknuo je Josip Zaher, potpredsjednik HGK za trgovinu i financije.
Oporavak slijedi u idućoj godini i pred trgovinom je nastavak procesa digitalizacije i prilagodbe na nove uvjete poslovanja, istaknuo je i naglasio da u Hrvatskoj desetak najjačih trgovaca drži oko 80 posto tržišta koje je vrlo konkurentno, čemu svjedoči i dolazak Eurospina u jeku pandemije.
Online trgovina, koja je, prema podacima DZS-a, u prvih šest mjeseci ove godine rasla 13,9 posto, kontinuirano raste.
-Tom trendu je svakako pridonijela pandemija koja je ograničila fizičku trgovinu. Potrošačke navike se mijenjaju i sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava online kupovini. Najviše se putem online kanala kupuje oprema za kućanstvo, informatička oprema, odjeća i obuća, a zabilježen je i rast prodaje hrane – kazala je Tomislava Ravlić, voditeljica Odjela trgovine u Sektoru za trgovinu i financije HGK
Tijekom pandemije promet je rastao online trgovinama, a najviše su se kupovali proizvodi za kućanstvo i tehnologija.
Novi izazovi mogu biti i prilike, kazao je direktor ureda Zaklade Konrad Adenauer u Hrvatskoj Holger Haibach pojasnivši to na primjeru djelovanja njegovog zagrebačkog ureda u doba korona i potresa.
– Kriza je pravo vrijeme da pogledamo u budućnost. U Njemačkoj je prije par godina bila podjela između online trgovine i malih lokalnih trgovina, no s vremenom se sve više malih trgovaca preselilo online i to se pokazalo jako uspješnim potezom. Dobra stvar je što nas je sve ovo natjeralo da razmišljamo i poslujemo drugačije – zaključio je.
Cijeli tekst pročitajte ovdje.