Prema nekim istraživanjima Hrvati svakodnevno popuše gotovo 28 milijuna cigareta. Uznemirujuće fotografije na kutijama cigareta na našem su tržištu već tri mjeseca. Novinari HRT-a provjerili su jesu li utjecale na prodaju i smanjenje pušenja u Hrvatskoj, te zovu li korisnici besplatni kontakt za pomoć HZZO-a koji se od siječnja također nalazi na kutijama cigareta.
U duhanskoj industriji posljedice ne osjećaju, no napominju da ih je prilagodba direktivi EU-a stajala oko 30 milijuna eura.
– Prema našim podacima u ovih zadnjih 100 dana se nije ništa drastično promijenilo u volumenu prodaje proizvoda kao takvih, što se pokazalo zapravo kao i na drugim tržištima da nije došlo do smanjenja konzumacije duhanskih proizvoda – rekao je direktor regulatornih poslova u TDR-u Josip Lozančić.
U Zavodu za javno zdravstvo su optimističniji.
– Ne možemo još sa sigurnošću reći točne podatke, ali svakako cilj samih tih slika i takvih upozorenja je da ljude koliko je god moguće odvrgnu od pušenja, pogotovo mlade ljude koji su nam najugroženija populacija – rekla je epidemiologinja Dijana Mayer.
Besplatnim brojem za pomoć u odvikavanju od pušenja koji je na cigaretama od siječnja pokušava pomoći i HZZO. U pozivnom centru užarene linije.
– Najveći interes smo imali u početku – u ožujku oko 300 poziva, ali svaki mjesec je tu negdje oko 150-200 poziva – rekao je glasnogovornik HZZO-a Nenad Korkut.
HZZO na posljedice pušenja godišnje troši oko milijardu i pol kuna. I iako godišnje umire oko 10 000 ljudi, umjesto pada prodaje cigareta cvjeta biznis izrade zamjenskih kutija kako se zastrašujuće fotografije ne bi morale gledati.