Nedorečenost i strah

Javnu uslugu linijskoga prijevoza još nije ugovorila nijedna županija. Gdje je zapelo?

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Iako je Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je u javnosti poznat po aktualnoj regulaciji taksi tržišta, uredio i tržište autobusnih prijevoznika u javnolinijskom međugradskom prijevozu, tek je nedavnom Uredbom Vlade došlo do zaživljavanja te regulative u praksi, piše Poslovni.hr.

Hrvatska je svojom regulativom preuzela EU praksu određivanja komunalnog linijskog prijevoza koji je Hrvatska definirala na razini županija i nazvala javnom uslugom (PSO).

Županije su na taj način dobile pravo i obvezu propisati svoju županijsku mrežu autobusnih linija koju će morati plaćati prijevoznicima na tim linijama.

Ugovori za tu javnu uslugu se potpisuju na dugogodišnje razdoblje, od sedam do 10 godina i procijenjena vrijednost tih ugovora na razini svih županija je oko milijardu eura. Međutim, dosadašnji tekst zakona je unosio zbunjenost među županijske čelnike, i to na dvije razine: kako izabrati prijevoznike i kako platiti tu uslugu?

S obzirom na to da zakon u jednom dijelu spominje da su prilikom sklapanja ugovora o javnoj usluzi dužni uvažiti stečena prava prijevoznika koji su obavljali prijevoz temeljem dozvola ili koncesija na dan stupanja na snagu zakona, županije nisu znale na koji način da izaberu prijevoznika s obzirom na to da ima niz prijevoznika koji imaju ‘stečena’ prava na njihovu teritoriju – oni voze iste ili slične linije u određenim vremenskim razmacima, ali i na koji način da potpišu tako vrijedne ugovore bez procesa javnoga natječaja te se tu potencijalno izlažu velikom riziku i tužbi i kaznenih prijava.

Tu je i pitanje financiranja, odnosno sufinanciranja od strane države. To su ključni razlozi, kažu nam svi uključeni, zašto se javna usluga nije ugovorila niti u jednoj županiji.

Nedavna Uredba o postupku sklapanja ugovora o javnim uslugama je, pak, omogućila županijama da sklapaju ugovore ili direktnom pogodbom ili javnim natječajima. Tu dolazi do sukoba tradicionalnih prijevoznika koji već desetljećima imaju konkretne linije i novih igrača koji bi, možda i s nižom cijenom, željeli doći na tržište.

Cijeli tekst možete pročitati OVDJE.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.