Pelješkim mostom, koji će svečano biti otvoren večeras, prometno će biti povezan jug Hrvatske s ostatkom države, a povijesni događaj obilježava se tijekom cijeloga dana programom koji se odvija s dviju strana mosta na odmorištima Brijesta i Komarna, prenosi HRT.
Program obilježavanja već je počeo. Održane su prve budnice, a uskoro će početi i utrka preko Pelješkog mosta.
– Zadnjih mjesec i pol završavali su se finalni radovi na mostu i pristupne ceste. Puno ljudi je tu uložilo jako puno truda i sati rada i nadam se da će oni uživati u današnjem danu. Vjerojatno će se neki iznenaditi kada prvi put krenu novom dionicom i vide koliko se tu kompleksnih objekata radi – dva manja mosta, dva tunela, a do kraja godine čeka nas još jedan most i dva tunela na Stonskoj obilaznici – rekao je Davor Perić iz Hrvatskih cesta.

Na povijesne okolnosti koje su prethodile gradnji mosta osvrnuo se Ivica Đuzel. Podsjetio je da je najstarija ideja iz prošlog stoljeća, 1997. godine objavio ju je tadašnji dubrovačko neretvanski župan Ivan Šprlje. Most je 2000. godine dodan u prostorni plan županije, podsjetio je Đuzel, a onda se u nekoliko navrata započinjalo s radovima – 2005., 2007., pa i nešto kasnije – 2010.
– Sve je to bilo sukladno predizbornim obećanjima i godinama, stvarni novac nikada nije postojao, a ni neka silna želja da se krene s radovima. Utrošeno je oko 246 milijuna kuna za 3 posto radova. Ozbiljnije se krenulo 2013. nakon što je Hrvatska pristupila Europskoj uniji. 2015. iz fondova Unije dogovoreno je i odobreno oko 350 milijuna eura za financiranje 85 posto troškova gradnje ovog velebnoga zdanja – napominje novinar.
Konačni natječaj raspisan je 2017. godine, a u travnju 2018. radove dobiva kineska tvrtka China road and bridge corporation s ponudom od 2 milijarde kuna i rokom izgradnje od 36 mjeseci.
– Rok nije spriječila ni pandemija COVID-a, radovi su završeni navrijeme i sada Pelješki most više nije gradilište, nego mjesto gdje će se večeras svečano pustiti i promet, najavio je Ivica Đuzel.