Više

    Zdravko Peran: Već ovog ljeta prijeti nam prometni kolaps!

     

    Zdravko Peran, ravnatelj srednje Prometno-tehničke škole u Šibeniku, sudski vještak i jedini HF ekspert pri Europskom institu za prometne nesreće, od prije nekoliko dana uvršten je i na službenu listu prometnih stručnjaka i vještaka Europske unije, kao prvi i zasad jedini Hrvat.

    – Puno to znači, naročito kad bi htio mijenjati posao, već mi stižu pozivi iz cijele Hrvatske, a iz Europe me zovu na vještačenje pojedinih prometnih nesreća. Međutim, promjena radnog mjesta ne dolazi u obzir, u Šibeniku mi je najljepše – kaže Zdravko Peran.

    TOČKA ZAGUŠENJA

    U Šibeniku bi bilo i ljepše, kaže Peran, kad bi se netko napokon ozbiljno pozabavio stanjem prometa, prometnica, gradskog i međugradskog javnog prijevoza.

    – Svake godine sve je više ljudi u Šibeniku, i ubrzo ćemo doći do točke zagušenja, toliki broj turista grad jednostavno neće moći podnijeti. Prijeti nam kolaps u ljetnim mjesecima, i to ne samo u centru grada. Problemi su očiti i u stambenim četvrtima, Vidici, Baldekin, Šubićevac, Meterize, često turisti i tamo zakrče promet – kaže Peran.

    zdravko peran2-josipa251013

    Razlog tome je što se u prometu i prometnicama, osim gradnje autoputa, u Šibeniku i okolici zapravo ništa nije radilo od gradnje Jadranske magistrale.

    – Neosporno je da je Jadranska magistrala valorizirala prirodne i gospodarske potencijale ovog područja, posebno njegovog obalnog dijela. Međutim, izgrađena je preblizu obale, već je u mnogim mjestima i gradovima postala gradska ulica, ‘presjekla’ je postojeća i utjecala na formiranje novih naselja s obje strane trase. Gotovo da je postala pješačka zona. Upravo iz tog razloga Jadranska magistrala na mnogim mjestima i gradovima treba se danas izgraditi u vidu zaobilaznice, na čemu se radi u Vodicama – kaže Peran.

    JAVNI PRIJEVOZ NA STRUJU

    Što se samog grada Šibenika tiče, Peran rješenje problema vidi u uspostavi alternativnih načina prijevoza, ali i unaprjeđenja onog što već imamo.

    – Sviđa mi se ideja gradonačelnika Željka Burića o uvođenju gradskih autobusa na električni pogon. Ugroženost čovjeka sve je veća usljed zagađenosti zraka i buke motornih vozila, a električni autobusi ekološki su prihvatljivo rješenje. Pod hitno su nam potrebne i označene biciklističke staze, kako u gradu, tako i na magistrali, pa ako treba sve od Primoštena do Vodica – kaže Peran.

    Alternativne načine prijevoza možemo pretvoriti i u turističku atrakciju, proširiti turističku ponudu grada. Novootvoreni prostor za prihvat kruzera, trajekta i linijskih brodova gat Vrulje treba pretvoriti ne samo u terminal za putnike i parkirališni prostor, već treba na njemu obilježiti prostor za spuštanje helihoptera. Osim onog u vojarni Bribirskih knezova, Šibenik nema heliodroma. Tema hidroavionskog prometa u Šibeniku treba počivati na interdisciplinarnim (kombiniranim) istraživanjima i sigurnosnom aspektu svih grana prometa.

    – Šibenik ima bogom dane sve grane prometa na jednom mjestu, a te prednosti treba znati i te kako dobro iskoristiti. To je baš gat Vrulje. Autobusni i željeznički kolodvor su odmah pokraj gata, na njega pristaju kruzeri, slijetaju helikopteri, a imate i hidroavione na svega 300-tinjak metara preko mora u Mandalini. Gat Vrulje samo zbog prometa ima ogroman turistički potencijal – kaže Peran.

    PROBLEMATIČNI ŽELJEZNIČKI KOLODVOR

    Tu bi se, nastavlja, trebalo pozabaviti željezničkim kolodvorom koji je u prilično zapuštenom stanju, a što je vrlo ružna slika, posebno prema turistima. Željeznički promet u zemljama zapadne Europe njima je posebno atraktivan. Očito je, smatra Peran, ali i žalosno, da se strateškoj grani kakva je željeznički promet poklanja tako malo pažnje.

    U Šibeniku treba napraviti iskorak i u prometu u mirovanju, kako bi turisti što manje gubili živce na traženju mjesta za parkiranje.

    – Često se dogodi da tisuću vozača raznih motornih vozila tražeći parking u prostoru TEF-a, jednostavno zalutaju preko Njivica na put prema Zadru. To je najvćei razlog velikih gužva u prometu prema Vodicama. To je problem koji nitko do danas u gradu nije riješio. Problem se ne rješava postavljanjem jednog ili dva prometna znaka – kaže Peran.

     

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Stiže promjena, od srijede hladnije

    Nakon ljeta u proljeću preokret u kojem će zima, koje nije ni bolo, ošinuti repom. Danas promjena vremena s kišom i grmljavinom, moguće i...

    DHMZ izdao posebno priopćenje zbog promjene vremena: ‘Ovo...

    Nakon, u dosadašnjoj povijesti mjerenja, jedne od najtoplijih veljača i ožujka, ponegdje čak i rekordno toplih, temperatura zraka je i u prvoj polovini travnja...

    FOTO Na Kninskoj tvrđavi svečano otvoren interpretacijski centar...

    Grad Knin u suradnji s Kninskim muzejom provodio je projekt 'Uređenja interpretacijskog centra i vinoteke na tvrđavi' od 1. kolovoza 2021. godine do 31....

    U Drnišu održan Sajam razmjene predmeta i ekološka...

    U organizaciji Grada Drniša i Ekološke udruge 'Krka' Knin u Drnišu je 6. travnja održana edukativna radionica i Sajam razmjene predmeta. Svrha održavanja radionice bila...

    NAJNOVIJE

    Stiže promjena, od srijede hladnije

    Nakon ljeta u proljeću preokret u kojem će zima, koje nije ni bolo, ošinuti repom. Danas promjena vremena s kišom i grmljavinom, moguće i...

    DHMZ izdao posebno priopćenje zbog promjene vremena: ‘Ovo stiže naglo, pratite upozorenja’

    Nakon, u dosadašnjoj povijesti mjerenja, jedne od najtoplijih veljača i ožujka, ponegdje čak i rekordno toplih, temperatura zraka je i u prvoj polovini travnja...

    FOTO Na Kninskoj tvrđavi svečano otvoren interpretacijski centar i vinoteka

    Grad Knin u suradnji s Kninskim muzejom provodio je projekt 'Uređenja interpretacijskog centra i vinoteke na tvrđavi' od 1. kolovoza 2021. godine do 31....

    U Drnišu održan Sajam razmjene predmeta i ekološka radionica

    U organizaciji Grada Drniša i Ekološke udruge 'Krka' Knin u Drnišu je 6. travnja održana edukativna radionica i Sajam razmjene predmeta. Svrha održavanja radionice bila...