Više

    U sklopu natječaja Pametni gradovi grad Šibenik se prijavio s projektom ‘Sustav javnih bicikala’

     

    U sklopu natječaja Pametni gradovi, koji organizira Poslovni dnevnik, grad Šibenik prijavio se s projektom “Sustav javnih bicikala” kojime želi potaknuti građane da zamijene automobilski i motorni prijevoz biciklima.

    Time je postao prvi grad u Dalmaciji koji je zahvaljujući inicijativi Gradske uprave, subvenciji Fonda za zaštitu okoliša i podršci Turističke zajednice pokrenuo sustav javnih bicikala koristeći Nextbike bicikle. “Sustav javnih bicikala” pomaže Šibeniku u poboljšanju imidža i omogućuje otvaranje novih radnih mjesta u sklopu projekta. Konkretan primjer je i stalni angažman socijalno-uslužne zadruge “Branitelj” za servis i redistribuciju bicikala kao i povremeni angažman šibenskih studenata i maturanata za razna promotivna događanja vezana uz sustav javnih bicikala. Projekt je pokrenut s ciljem smanjenja prometnih gužvi, zaštite okoliša i rješavanje problema parkiranja.

    Pilot projekt financiran je iz EU projekta Intermodal (INTERmodality MOdel for the Development of the Adriatic Littoral zone) koji sufinancira Europska komisija u okviru programa IPA Jadranske prekogranične suradnje. Ukupna vrijednost ovog EU projekta je 2.000.000 eura, dok je vrijednost dijela projekta “Sustav javnih bicikala” kojeg provodi Grad Šibenik 200.000 eura, od čega 85 posto sufinancira EU. U početnoj fazi pilot projekta utrošeno je 99.000 kuna. U pilot projektu utvrđeno je da se svakim biciklom godišnje prijeđe 2372,5 kilometara, što bi u prosjeku bilo 6,5 kilomatara dnevno. Šibenik je u tri mjeseca osigurao korištenje 20 bicikala na četiri lokacije; Gat Krka, Plaža Banj, trgovački centarDalmare i turističko odredište Solaris.

    Glavni su rezultati pilot projekta više od 1000 registriranih korisnika, smanjenje emisije C02, smanjenje problema s parkiranjem u središtu grada i u blizini rive. Ukoliko se nastavi daljnje unapređenje biciklističke infrastrukture, problemi će se za većinu korisnika sustava u potpunosti riješiti. Smanjit će se izdvajanja za pojedine komunalne stavke, potrošnja goriva, ali i prometne gužve, što je naročito vidljivo tijekom turističke sezone. Nakon devet mjeseci rada sustava prijeđeno je točno 9465,8 km. Ako usporedimo automobil i bicikl, radi se o uštedi emisije štetnih plinova u iznosu od 2,5 tona CO2, dok ušteda u potrošnji energenata na broj bicikala uz prosječnu potrošnju 10L/100 km iznosi 946 litara. Tvrtka Nextbike GmbH iz Leipziga prisutna je u više od 80 gradova u 15 država na četiri kontinenta.

    Sustav javnih bicikala d.o.o licencirani je partner i zastupnik te njemačke tvrtke koji uz slogan “Sjedni i vozi!” svojim korisnicima omogućuje brz, jednostavan, jeftin i ekološki način prijevoza. Nextbike u Zagrebu i Šibeniku trenutno broji 6.500 registriranih korisnika, a korištenjem takvog oblika prijevoza umjesto automobilskog, smanjena je emisija ugljičnog dioksida za skoro 35 tona. Još jedna prednost Nextbike bicikala jest da kada se korisnik registrira u jednom gradu, može koristiti bicikle u bilo kojem od gradova u kojima su oni prisutni.

    Šibenčani su se odlučili za tvrtku Sustav javnih bicikala, zbog niza priznanja koje su primili za izvrsnost i doprinos zaštite okoliša. U ožujku 2014. nagrađeni su Zlatnim indeksom, a prema istraživanju Hendala studenti ih već dvije godine zaredom smatraju najboljom tvrtkom u kategoriji malih i srednjih tvrtki zbog društveno odgovornog ponašanja i doprinosa zaštiti okoliša. Sustav javnih bicikala proglašen je i najboljim startup-om hrvatskog zelenog gospodarstva 2014. godine i nositelj je prestižnog Green Mark certifikata za izvrsnost i dobitnik DM Green City nagrade za poseban doprinos zaštiti okoliša te im jeHrvatska udruga poslodavaca odala priznanje za poseban doprinos zaštiti okoliša za 2014. godinu gdje su stajali uz bok korporacijama kao što je Ericsson Nikola Tesla.

    Prije četiri mjeseca predstavnici tvrtke Nextbike i Turističke zajednice grada Šibenika predstavili su u Gradskoj knjižnici Šibenika Bed&Bike koncept koji bi omogućio da iznajmljivači smještaja svojim gostima kao dodatnu uslugu ponude najam bicikala iz sustava javnih bicikala. Ukoliko se poveća broj korisnika, Šibenik namjerava i širiti sustav javnih bicikala, a budući da se stanice mogu lako demontirati, ukoliko bude potrebe moguće ih je i premjestiti na neku novu lokaciju. Naime za što bolji rad cijelog sustava kontinuirano se ispituje i analizira njegova upotreba te se anketiraju i građani.

    poslovni.hr

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Šibenčanin Boško Knežić predstavit će u Azimutu knjigu...

    Šibenčanin s Odjela za talijanistiku Sveučilišta u Zadru, Boško Knežić, danas 19. travnja u rodnom gradu predstavit će knjigu Storia di un' amicizia epistolare...

    Priprema za školu: Pet izazova za roditelje predškolaca

    U Gradskoj knjižnici 'Juraj Šižgorić' Šibenik u ponedjeljak, 22. travnja u 17.30 sati bit će održana radionica 'Pet izazova s kojima se susreću roditelji...

    Šeparović: Milanović ne može biti ni mandatar ni...

    Ustavni sud u petak je odlučio da se predsjednik RH Zoran Milanović svojim izjavama i ponašanjem, odnosno sudjelovanjem u kampanji bez podnošenja ostavke na...

    NAJNOVIJE

    Šibenčanin Boško Knežić predstavit će u Azimutu knjigu o prijateljstvu Visianija i Tommasea

    Šibenčanin s Odjela za talijanistiku Sveučilišta u Zadru, Boško Knežić, danas 19. travnja u rodnom gradu predstavit će knjigu Storia di un' amicizia epistolare...

    Priprema za školu: Pet izazova za roditelje predškolaca

    U Gradskoj knjižnici 'Juraj Šižgorić' Šibenik u ponedjeljak, 22. travnja u 17.30 sati bit će održana radionica 'Pet izazova s kojima se susreću roditelji...

    Šeparović: Milanović ne može biti ni mandatar ni premijer, a izbori su valjani

    Ustavni sud u petak je odlučio da se predsjednik RH Zoran Milanović svojim izjavama i ponašanjem, odnosno sudjelovanjem u kampanji bez podnošenja ostavke na...