-Prošle godine u Hrvatskoj su biciklisti sudjelovali u 1.486 prometnih nesreća u kojima je poginulo 19, teško je ozlijeđeno 382, a lakše 803 biciklista. Jednako tako, potrebno je naglasiti da je 9 poginulih biciklista ili 47,4%, poginulo u smanjenim uvjetima vidljivosti – sumrak, noć, svitanje, 89 ili 23.3% ih je teško, a 164 ili 20,4% ih je lakše ozlijeđeno. Nasuprot tome, analizom naših statističkih pokazatelja, utvrđeno je da su na našem području u protekloj godini biciklisti sudjelovali u 33 prometne nesreće, od koji je u 1 prometnoj nesreći 1 biciklist smrtno stradao, a u 29 prometnih nesreća je 12 biciklista teže, a 17 lakše ozlijeđeno, a zabilježene su i 3 prometne nesreće s materijalnom štetom.- kaže Marica Kosor, glasnogovornica PU šibensko-kninske.
Analiza razloga stradavanja biciklista upućuje na greške vozača drugih vozila, a i isto tako i greške samih biciklista i to kroz korištenje tehnički neispravnih (neosvijetljenih bicikala), a kao jedan od glavnih razloga njihovog stradavanja je i njihova nedovoljna uočljivost u prometu, posebice u vrijeme sumraka, noći i svitanja.
Treba napomenuti da je po odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjenje vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani, kao i da je vozač bicikla koji se kreće kolnikom na javnoj cesti dužan noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Međutim, zbog učestalog kršenja prometnih propisa, kao i nedostatne razine prometne kulture vozača bicikla (vožnja nogostupom, nepropisna i neoprezna vožnja obilježenim pješačkim prijelazom, prolazak kroz crveno svjetlo, vožnja u suprotnom smjeru, vožnja jednosmjernim prometnicama i sl.), a posebice imajući u vidu i nedostatnu prateću prometnu infrastrukturu za tu kategoriju vozila, policija će, sukladno Planu preventivnog i represivnog postupanja policije u cestovnom prometu za ovu godinu, pri nadzoru prometa poduzimati dodatne, ciljano usmjerene akcije, prema biciklistima i to posebice u razdoblju „kraćeg“ dana, ali i općenito u narednom razdoblju, kada će nadzirati i sankcionirati nekorištenja reflektirajućeg prsluka i/ili biciklističke odjeće, kao i upravljanje tehnički neispravnim biciklima, prioritetno neposjedovanje i/ili nekorištenje propisanih svjetala.